Gå til innhold
Hundesonen.no

Tvangskos


Jeampi

Recommended Posts

Hva er det med folk å skulle tvangskose med katter?

De tar dem med makt og legger dem på rygg i fanget for de skal koooose med dem. Katten stritter i mot men folk holder igjen "nei du skal kose!"

Hvorfor gjør folk sånn!? Min katt blir ALDRI tvangskost med. Hvis hun ikke vil sitte på fanget så skal hun få slippe. Jeg løfter henne ganske sjeldent også. (det er kanskje derfor hun ikke liker å bli løftet)

Jeg syns det er unødvendig.

Når folk gjør sånn med min katt så bare håper jeg at hun slenger en pote med klør i armen på dem så dem lærer! man holder ikke dyr nede med makt!

BASTA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, å man skal vertfall ikke legge de på ryggen.

Mine katter kommer og koser når de selv vil, de hater å bli holdt fast.

Men vi har hatt noen villkatter i krise hjem for dyrebeskyttelsen, da har vi måttet tvangkose de litt, for at de skal få mennesklig kontakt.

Men aldri lagt de på ryggen.

Ettervert når de viste at det ikke var farlig å kose, ventet vi til de kom å koste selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger glatt katten min på rygg' date=' men så har jeg da en katt som eeelsker å ligge på rygg og få kos på magen...[/quote']

Katten min elsker å bli klødd på magen over alt på jord. Men på hennes premisser..nytter ikke å tvinge henne på rygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi og går som hu selv vil. når vi vil kose så vil ikke hun, men når hun vil kose da kan hun komme oppi fanget og ligge der på magen å bare kose. men om vi løfter henne opp og legger henne i fanget, hopper hun som oftest ned. Katter er svært selvstendige, og vil gjøre det de selv vil, det er i allefall det jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi og går som hu selv vil. når vi vil kose så vil ikke hun' date=' men når hun vil kose da kan hun komme oppi fanget og ligge der på magen å bare kose. men om vi løfter henne opp og legger henne i fanget, hopper hun som oftest ned. Katter er svært selvstendige, og vil gjøre det de selv vil, det er i allefall det jeg har erfart.[/quote']

Samme her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns heller ikke man skal tvangskoze katter. Men jeg tvangskozer Lunah noen ganger da, men det er oftest når jeg børster henne eller klipper klør o.l. Da legger jeg henne på rygg (hu ligger der helt stille da) i fanget mitt og der må hun pent ligge til jeg er ferdig.

Men det blir jo noe annet med katter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...