Gå til innhold
Hundesonen.no

EOS 60D eller videokamera?

Nirm

Recommended Posts

Jeg har litt lyst på noe å filme med. Nå filmer jeg med et eldgammelt kompaktkamera, og kvaliteten sier seg jo at blir deretter også.... (ekstremt elendig enkelt og greit...).

Nå har jo Canon kommet ut med sitt EOS60D, og det kan man jo filme med. Men lønner det seg å gå for det, eller å kjøpe et videokamera? Viktigste er at det gir god kvalitet på filmen, og at det er enkelt å bruke og overføre.

Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 500D, som også kan filmes med. Videokameraet mitt bruker jeg ikke lenger av den grunn :icon_cry: Og 60D kan umulig være noe dårligere. Eneste negative er at om noen som ikke kjenner til kameraet skal filme, blir resultatet ofte dårlig første gang, da man må fokusere før man filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 500D, som også kan filmes med. Videokameraet mitt bruker jeg ikke lenger av den grunn :icon_cry: Og 60D kan umulig være noe dårligere. Eneste negative er at om noen som ikke kjenner til kameraet skal filme, blir resultatet ofte dårlig første gang, da man må fokusere før man filmer.

Kan jeg spørre om feks de NM-filmene er filmet med det kameraet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart: EOS60D. Nå har ikke jeg prøvd akkurat den modellen, men jeg har skutt litt med både 5D og 7D, og hvis jeg ikke tar helt feil er 60D ikke veldig langt unna sistnevnte. Videokvaliteten er uansett latterlig overlegen det meste av semi-proffe videokameraer som gjerne koster det dobbelte. Vi skjøt eksamensfilmen vår tidligere i år på 5D Mark II mens resten av kullet skjøt på semiproffe videokameraer fra Sony og forskjellen var så stor at folk regelrett ble sure.

Det er ikke lenge til markedet for tradisjonelle videokameraer er helt borte, tror jeg. I nær fremtid vil det være speilrefleks (e.l.), RED og film som dominerer tipper jeg. "Dag" (med Atle Antonsen) skytes f.eks. med speilrefleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...