Gå til innhold
Hundesonen.no

Plutselig halt.

Victoria

Recommended Posts

Prøver å høre med dere her inne og jeg,

Var på tur med Brumlemann kl. 12 idag, og da både løp og koste han seg.

Så Har han sovet til nå, og når han reiser seg nå vil han ikke stå på benet. (ene babenet)

Han halter ikke engang, han trår rett og slett ikke på benet i det hele tatt!

Benet ser ikke spesielt hovent ut, men er varmt, i forhold til det andre som er kaldt.

Og nederste delen av benet virker helt slappt...

Har prøvd å presse og klemme å se og ta, men virker ikke som om det er vondt..

Jeg klarer ikke helt å skjønne verken hva det kan være, eller hva som har skjedd?

Snakket med en dyrlege, og hun sa jeg kunne komme på drop in halv 5 hvis det ike var blitt bedre..

Noen som har noen gode forslag eller råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt deg av veterinærtimen dersom det ikke har bedret seg til da!

Varme kan være tegn på en infeksjon.

Ja, tenker vi gjør det.

Ja okei. Var bare så rart at det skjedde så plutselig.. Og at det ikke var tegn til halthet når vi var på tur :S?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være så mangt, men som forrige taler sier er varme et dårlig tegn. Jeg var på tur med en hund som brått sto på tre bein etter å ha ligget i bilen, og ble bare mer og mer varm på poten - det viste seg å være en klo som hadde løsnet langt oppe mot festet, og vanskelig for oss å se eller kjenne. Og veterinær sa det var bra vi kom så raskt.

Med den kulda som er nå, kan det jo også være noe med tredeputene - hva slags underlag gikk du på? Løssnø, skare, is, kan hunden ha bitt seg i potene for å fjerne snøklumper, osv?

Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Foten virker bedre allerede..

Nå har han begynnt å stå litt på den, og bruke den litt når han går, så jeg ser ann veterinær til o morgen.

Han ville ha øeverpostei og :thumbs:

Han sitter værtfall på skinka på det bene han har vondt. så så langt opp er det ikke..

Jeg ble veldig redd her, for han har høy smerteterskel og er vanksleig å lese, og når han ikke ville stå på benet på ett par timer fryktet jeg det verste, men det ser vrikelgi ut som om det går bedre nå.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...