Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

*Ler så jeg rister*

Fantastisk illustrasjon - men jeg er litt sånn bekymra for intelligensnivået vårt? Er vi egentlig forgifta hele gjengen - ER det røyk vi egentlig røyker? Er vi rett og slett miljøskadd etter å ha tilbragt alt for mye tid på Sonen ?

Kanskje alt som skjer bare er hallusinasjoner fra en skikkelig bææææd syretripp?

• Svar 760
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jahaja!! Så ALLE gjenlevenden er mordere nå!? HÆ??? Siden nesten alle stressrøyker mener jeg. Jeg hoster meg halvt ihjel bare jeg passerer en røykende person på gata :icon_confused: så når nesten alle soniser stressrøyker i ei lita hytte er det over og ut med meg skjønner jeg :aww:

Skrevet

Nemlig! 2ne sier at jeg ikke er slem nok til å være en morder for tenk. :icon_confused:

Nemlig! Men jeg har tenkt litt på det, og vet du hva? For en som aldri egentlig klarer å bli sint, så er det kanskje ikke såååå unaturlig å plutselig bare begynne å kverke folk sånn i skjul, tror jeg :lol: Men du er jo dau allerede, så da er ikke du morderen.. Kanskje i påskekrimmen? Soppen må jo skrive påskekrim! :aww: hehe

*Ler så jeg rister*

Fantastisk illustrasjon - men jeg er litt sånn bekymra for intelligensnivået vårt? Er vi egentlig forgifta hele gjengen - ER det røyk vi egentlig røyker? Er vi rett og slett miljøskadd etter å ha tilbragt alt for mye tid på Sonen ?

Hæææææ? Intelhvaforno? Men vi røyker jo ikke røyk, vi inhalerer knekkebrød - lurer på om jeg noen gang kunne blitt så røyksugen at jeg prøvde å røyke knekkebrød.. Antageligvis ikke, uten å ha røyka noe annet først, av sånt man ikke kjøper i butikken, liksom.. :aww:

Skrevet

Ser ut til at jeg er en forderdelig dårlig kampsport instruktør siden alle fortsetter å dø uten noen form for motstand :icon_confused:

:aww:

Innhalere røyk OG knekkebrød samtidig, trur eg dør av latter! :lol:

Jeg og! :lol: (Jeg ser av en eller annen grunn for meg at Margrete er verst i denne innhaleringa :aww: ) (Sorry Margrete, ikke bli sinna! Det er skummelt!)

... også lurer jeg også veldig på om ikke noen har blitt nedringt av sinte naboer? Og hva sier lokalavisa?

Skrevet

Jeg tror MrsPowers er morder! Eller Raksha, som alltid er innblandet, men aldri dauer! Også lurer jeg på hvorfor folk i det hele tatt tør å gå utenfor døren, dusje eller gå på do :icon_confused:

Innblandet? :aww: Det blir jo bare påpekt hvor frynsete nerver jeg har i nesten hver episode. Det er ikke innblanding, det er... *fnis*

Skrevet

Kanskje hun rakk å skrive ferdig før hun ble krøsta? Eller .... øøø .... hvordan blir det der. Eller kanskje hun skrev videre etter at hun døde, dere har da vel hørt om ghostwritere? :lol:

Just like you...? :icon_confused:

*Ler så jeg rister*

Miljøskadd av sonen???? n035.gif

Til soppen. Her er notatet ditt. Pass godt på det, så du ikke glemmer :aww:

Vel, DETTE ER EN BESKJED TIL DEN FREMTIDIGE SOPPEN! Det er mye morroere enn du tror du husker! På slutten har du masse mer morsomme og spennende ting, du nyter å finne på artige måter å drepe folk på, OG ting sonisene kan finne på på hytta for at det ikke skal bli helt dødskjedelig! You are hereby warned.

Så det så! n080.gif

Edit: For noen fantastisk flinke snømannbyggere btw! Blir helt insprert her! :aww:

Tipper jeg, Lill og Raksha lagde scary basenjisnømenn som jagde kule Collier. :lol:

Og NÅR ble jeg med på sinnsykestua liksom??? *Gumle valuim (eller noe slikt?) I godt selskap* h040.gif

Skrevet

Og NÅR ble jeg med på sinnsykestua liksom??? h040.gif

Du passer på en på sinnssykestua :aww:

Men hvem skal overta Amiga nå da?!??! det glemte jeg heelt :icon_confused::aww: dakar småen

Skrevet

Men hvem skal overta Amiga nå da?!??! det glemte jeg heelt :aww::icon_confused: dakar småen

Amiga kan flytte hit :aww:

Hvis du lover å ikke hjemsøke oss som skummende zombie.

Skrevet

Edit: For noen fantastisk flinke snømannbyggere btw! Blir helt insprert her! :icon_confused:

Tipper jeg, Lill og Raksha lagde scary basenjisnømenn som jagde kule Collier. :aww:

Og NÅR ble jeg med på sinnsykestua liksom??? *Gumle valuim (eller noe slikt?) I godt selskap* h040.gif

:lol: :lol: :aww: Om du ikke kvalifiserte før, så gjorde du det definitivt nå. Velkommen i gjengen!

Skrevet

Amiga kan flytte hit :icon_confused:

Hvis du lover å ikke hjemsøke oss som skummende zombie.

Vel du bor i det "lille røde huset i skogen" så jeg skal sende noen venner fra skogen jeg så fort Amiga gir utrykk for at hun mistrives .... :aww:

(men hey, hvem som helst kan ta båndet ut av henda mine og gå med henne vekk og hun mukker ikke engang :aww: )

*leke skummende zombie*

Skrevet

Utrolig bra bilde :icon_confused::aww:

Men altså, jeg funderer til jeg blir grønn og enda så finner jeg det ikke ut... Hvorfor er Dratini morderen?! For jeg er heeelt sikker på at det er hun som er morderen. Jeg må klare å finne det ut, ellers blir jeg gal :aww:

Skrevet

Du passer på en på sinnssykestua :D

Men hvem skal overta Amiga nå da?!??! det glemte jeg heelt :D:) dakar småen

:P:(:D Om du ikke kvalifiserte før, så gjorde du det definitivt nå. Velkommen i gjengen!

:) What????? Me??? Jeg er da den mest normale og sinns-sterke av alle! n070.gif

Skrevet

Nemlig! Men jeg har tenkt litt på det, og vet du hva? For en som aldri egentlig klarer å bli sint, så er det kanskje ikke såååå unaturlig å plutselig bare begynne å kverke folk sånn i skjul, tror jeg :) Men du er jo dau allerede, så da er ikke du morderen.. Kanskje i påskekrimmen? Soppen må jo skrive påskekrim! :) hehe

Høh, jeg er jo sinna stadig vekk jo. :D Kjempesint! :D

Ja til påskekrim! :D

Jeg tror Raksha og Lill eller Dratini er morderen. Eller er de døde? Æsj, nå husket jeg plutselig ikke om de lever.

Skrevet

Alle stressrøyker? Så vi dreper bare oss selv? Jeg blir fysisk dårlig av for mye røyk hvertfall (passivt, røyker ikk), så tviler på at noen ser meg dampe i vei :)

Skrevet

Men altså, jeg funderer til jeg blir grønn og enda så finner jeg det ikke ut... Hvorfor er Dratini morderen?! For jeg er heeelt sikker på at det er hun som er morderen. Jeg må klare å finne det ut, ellers blir jeg gal :)

Det er sikkert fordi jeg er oppdretter av en drittskummel rase! :D Du så jo bildet av Fenris... :)

Skrevet

Høh, jeg er jo sinna stadig vekk jo. :) Kjempesint! :)

Jaaa, du er schempesinna duuuuu a040.gif *ler*

Skrevet

Dobbeltpost, fordi dere er trege og jeg er så kjapp! :)

Det hele endte med at personer måtte brytes opp, spesielt ida som holdt på å sette flexiline på 2ne for å nappe henne i nakken, og SusanneL som var på vei til å stappe alle som er for burbruk i store deler av dagen, inn i et bur sammen. Det var liv og røre, og folk fikk ut litt damp.

*ler* Lykke til, Ida, jeg kommer til å bruke flexiline allikevel :)

Skrevet

Det glemte jeg å si, forresten! Asti skal bo her han, han liker sure tispeskinn, og her er det tre av oss :)

Skrevet
Jeg lurer på hvordan han ser ut, jeg...” sa Caroline og stirret drømmende ut i lufta. Siden det nå ikke var mulig å få kontakt med verken Caroline eller JeanetteH, så spant folk videre på teorien i fred.

HAHA! I'm desperate, and that's official! :)

Da er vi vist to *knekker sammen av latter* Var noe med å treffe spikeren eller noe :)

Skrevet

Jaaa, du er schempesinna duuuuu a040.gif *ler*

Det glemte jeg å si, forresten! Asti skal bo her han, han liker sure tispeskinn, og her er det tre av oss :)

HAHA! I'm desperate, and that's official! :(

Da er vi vist to *knekker sammen av latter* Var noe med å treffe spikeren eller noe :)

Skulle kommentere masse, men endte egentlig bare opp sånn --> :D :D :D

Skrevet

Se der! Se der! Se der! Nå skal hun ha Asti og! Raksha er morderen!

Øy! Du beskylder ikke 2ne da - hun og vil ha Asti! *furt*

:D:)

*tralle videre* De gæerne har det godt. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...