Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

*latterkrampe*

Jeg ble i alle fall ikke stoppet ut *fnise*

Ennå? :blink:

Ler så jeg griner av alle disse sonisene som bare surrer rundt som vanlig til tross for blodbadet rundt seg, jeg.. DET er venner å ha med seg i nødens stund, det!?!

"ja, ja - noen dauinger til eller fra - la oss ha julebord!" :wub:

Susanne

• Svar 760
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hahaha, sorry, du er nok dau. :wub:

Hahhahaah... ittno' fuss, men enkelt og greit DAU *ler*

Ups, unnskyld BP, jeg skulle ha passet bedre på oljen min ;)

Klumse :wub:

*latterkrampe*

Jeg ble i alle fall ikke stoppet ut *fnise*

Not yet...

"ja, ja - noen dauinger til eller fra - la oss ha julebord!" :blink:

Nei man henger seg da ikke opp i taljer liksom :)

*Dævver av LATTER*

Skrevet

Jeg kan levende se for meg det fortvilte ansiktet til BP mens hun forsvinner utfor bakken baklengs på ski innsmurt med super olje *fnis* Og at jeg har satt opp gjerde og fikset- det er helt typisk meg det :blink:

Skrevet

:wub: Men det gjør dem støtt og stadig. *fnis* De bare er sånn! ;) ;) :blink::)

Nettopp. De bare er sånn :) Er det noe spesielt å se slik ut liksom? Han fikk sikkert servert Irish Coffee med ekstra vodka. Det kan få hvem som helst til å se slik ut. *Forsvare basenjien* ;)

Forøvrig hørtes det innmari koselig ut å diskutere basenjier med Raksha, TonjeM & co. Åh, nok en koselig dag! *tralle (eller var det jodle?) fornøyd videre* g025.gif

Forresten er jeg skrekkelig imponert over Soppens.. øh.. julenissens detaljkunnskaper om sonistene. Jeg ler meg fillete av små internsaker i hver eneste tråd. Nesten så man starter å tro på julenissen igjen :wub:

w015.gif

(Den kan vel ikke vises for ofte?)

Skrevet

Nettopp. De bare er sånn :wub: Er det noe spesielt å se slik ut liksom? Han fikk sikkert servert Irish Coffee med ekstra vodka. Det kan få hvem som helst til å se slik ut. *Forsvare basenjien* :)

Forøvrig hørtes det innmari koselig ut å diskutere basenjier med Raksha, TonjeM & co. Åh, nok en koselig dag! *tralle (eller var det jodle?) fornøyd videre* g025.gif

Forresten er jeg skrekkelig imponert over Soppens.. øh.. julenissens detaljkunnskaper om sonistene. Jeg ler meg fillete av små internsaker i hver eneste tråd. Nesten så man starter å tro på julenissen igjen :blink:

w015.gif

(Den kan vel ikke vises for ofte?)

*fnis* Riktig!

Jeg vet! ! ! ! Det er julenissen som er på mordtokt - han er lei av at vi ikke tror på han og ikke er snille nok! :wub: *krype under dyna med valiumen sin og tro hardt og intenst på julenissen*

Skrevet

"JeanetteH forlangte å få vite hvor alle hadde befunnet seg for nøyaktig ett minutt og førtisju sekunder siden"

:)

Digger disse detaljene *bøye seg i støvet for Soppen*

Skrevet

"Løsningen er å finne på forumet..."

Dere...

Jeg frykter at Hundesonen.no er konkurs, Espen gruer seg til å si fra om dette siden han har gjort underslag, og sørger derfor for å knerte de mest ivrige brukerne som trolig ville vist størst motstand mot å legge ned forumet og gjort et stort nummer ut av det, slik at nedleggelsen kan skje ved årsskiftet stille og rolig, og han gå over i webmasterjobben hos Canis.no

Skrevet

Dere...

Jeg frykter at Hundesonen.no er konkurs, Espen gruer seg til å si fra om dette siden han har gjort underslag, og sørger derfor for å knerte de mest ivrige brukerne som trolig ville vist størst motstand mot å legge ned forumet og gjort et stort nummer ut av det, slik at nedleggelsen kan skje ved årsskiftet stille og rolig, og han gå over i webmasterjobben hos Canis.no

Du det der er ikke morsomt engang, vi vil sove inatt liksom :)

Skrevet

Satser på at jeg ble definert som en av basenjifolkene - ergo jeg har alibi. Men det var siri eveline som sendte djervekvinnen opp til morderen... Hmmm.

Skrevet

Dere...

:)

Skrevet

:):):)

Skrevet

Satser på at jeg ble definert som en av basenjifolkene - ergo jeg har alibi. Men det var siri eveline som sendte djervekvinnen opp til morderen... Hmmm.

Tihi :)

Men morderen befant seg mest sannsynlig på bakkenivå, det er jo mye lettere å kile noen under beina undenifra, enn ovenifra :) Det jeg ikke skjønner er at hvis vi er så himla mange, at ingen så det skjedde!?

Hytta må jo være gigaaaantisk!

Ut å lete på forumet et sted da :)

Skrevet

Dere...

Jeg visste dette hadde noe med Canis å gjøre! :)

Me 2... unless.... morderen fulgte etter henne for å kile tær?? *skule på Raksha som muligens bruker valium for å roe nærver etter hvert mord?*

Skrevet

Me 2... unless.... morderen fulgte etter henne for å kile tær?? *skule på Raksha som muligens bruker valium for å roe nærver etter hvert mord?*

Hmm - tror ikke jeg liker den retningen du tenker nå altså. :)

Skrevet

Hmmmm... du er muligens inne på noe her altså. Uskyldige Rak liksom - my ass :)

Skrevet

:) :) Den der må bo i garasjen i romjulen,mens jeg tygger valium...sittende i gangen med øksa mi :) :) :)

Skrevet

Jeg skulle jo bli aktiv på hundesonen... nå vet jeg neimen ikke om jeg tør :)

Men må si morderen er veldig kreativ :) alt fra å ta ut hjerner til å stoppe ut folk og nå kile under bena :)

Skrevet

Hmmmm... du er muligens inne på noe her altså. Uskyldige Rak liksom - my ass :)

Hva er det jeg har prøvd å si i mange dager nå? Ikke rart alle dauer når ingen vil høre :)

:) Nei altså - hva har jeg gjort for å fortjene sånn mistenksomhet? :)

Toril: Ligg unna valiumen min! :)

Skrevet

:) :) :D:) Stakkars Pippin og Symra! Og SaraS - komme inn til oss ikkemordere du, og få noen valium. :)

Og! Knekkebrød med nugatti er undervurdert - så det så!

Også venter vi i spenning på om cane blir eierløs. :)

Skrevet

:):P:) :) Stakkars Pippin og Symra! Og SaraS - komme inn til oss ikkemordere du, og få noen valium. :D

Og! Knekkebrød med nugatti er undervurdert - så det så!

Også venter vi i spenning på om cane blir eierløs. :)

:( Takk! Der ser dere, jeg er ikke morderen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...