Gå til innhold
Hundesonen.no

vet vi hvor heldige vi er?!


MarieR

Recommended Posts

vi med helt friske, mentalt sunne hunder, vet vi egentlig hvor utrolig heldige vi er? som slipper en mentalt dårlig hund, eller en hund som har sterk HD, forkalkninger og alt mulig annet?

jeg fikk meg en kaldusj da en av deltagerne på treffet kungjorde at hun avliver den herlige hunden sin, casper, på grunn av mental nervøsitet og angst. jeg er så ekstremt takknemlig for at jeg slipper( enda hvertfall) og ta det steget og avlive hunden min! hvor heldig jeg egentlig er, som har en helt frisk hund. Da spiller det ingen rolle om hunden blir champion i utstilling, eler om vi består bronsjemerket. hunden er frisk!

synns så utrolig synd på hun, som må avlive en ellers herlig og flink hund, på grunn av angsten hans. det er jo til det beste for både hund og eier, men alikevell!

jeg kommer iallefall til og sette mer pris på hunden min framover. jeg setter jo selfølgeli stor pris på han nå å, men casper lærte meg og elske hunden som den er, og sette pris den mens man har den.

vel, takk for alt casper, du forlater oss ikke riktig enda, du har to omganger med hundetreff igjenn, der skal du få gjøre det du liker aller best: løpe løs med ask, tinka og de andre hundene på treffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Ja...Casper gjorde det samma meg meg. Lærte meg virkelig å tenke på hvor heldig jeg var...

Jeg synes utrolig synd på eieren som har jobbet innmari mye med han.. Men hun er en veldig snill hunde eier som kan mye om hund. Hun viser at hun tenker på hunden sitt beste da hun tar denne avgjørelsen..

Føler med dere!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydeligvis.. på treffene virker han "stødig" nok synns jeg, men det skal ikke mye til og ruinere mye trening..ute på tur er han vistnok nervøs hele tiden, skal ta andre hunder osv..dette er som sagt noe de har jobbet MYE med, så de gir han ikke opp lett. jeg vil ikke kalle det og gi han opp heller egentlig, det er nok til det beste for alle parter..men det er så trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror dere jeg mener Loke er så perfekt ? De fleste andre får litt hetta av han. :D

Jeg priser hans mentale sunnhet hver dag jeg :wink:

Jeg har mistet 3 hunder på 3 år,først gamlegronnisen min som jeg måtte ta fordi han sleit med angst og demens.I tillegg hadde han sterkt nedsatt imunn forsvar pga et liv med stress :)

Og kort tid etterpå klarte ikke tispa mi å gå tur mer så jeg måtte ta henne og...Hun hadde HD E på begge hofter :)

Og så fikk jeg Pan...etter 2 års kamp måtte jeg krype til korset å gi han den siste sprøyta og :D

Det er en stor lettelse å se en sunn hund avreagere! :P

Slike enke ting som å kunne gå tur med hunden uten å være bekymret for alt mulig...helt fantastisk :wink:

Varme tanker til hun på kurset deres...det er en tøff avgjørelse å ta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er en tøff besluttning å ta.. og jeg er vel ikke den som er flinkest til å ta slike besluttninger...

men en eller annen gang må vel jeg også ta en sånn beslutting.. kan ikke si at jeg gleder meg til den dagen altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad for at min hund virker som en veldig stødig valp. Kan ikke forestille meg så fælt det må være å avlive hunden på et grunnlag som nervøsitet elle slikt. Men som hundeeier er det en riktig avgjørelse å ta, i og med at menneskene ofte er skyld i avel som resulterer i nervøsitet. Og ikke minst for hundens egen del er det viktig å ikke være egoistisk i et slikt tilfelle. Hadde Chessea vært så ustabil på det området, at jeg så hun led av det, ville jeg latt henne slippe...

Sa, jeg er veldig heldig som har en frisk hund sånn sett, det har du helt rett i Buhund_jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad for at min hund virker som en veldig stødig valp. Kan ikke forestille meg så fælt det må være å avlive hunden på et grunnlag som nervøsitet elle slikt. Men som hundeeier er det en riktig avgjørelse å ta, i og med at menneskene ofte er skyld i avel som resulterer i nervøsitet. Og ikke minst for hundens egen del er det viktig å ikke være egoistisk i et slikt tilfelle. Hadde Chessea vært så ustabil på det området, at jeg så hun led av det, ville jeg latt henne slippe...

Sa, jeg er veldig heldig som har en frisk hund sånn sett, det har du helt rett i Buhund_jenta!

jeg vet hvrdan det er å ta en hund pga nervøsitet/ usikkerhet/ agresjon...

det er ikke mye morro :S lei meg bare av å tenke på det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...