Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg Hundeklubb

HHC

Recommended Posts

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Utstillingen foregår i 2 haller: Ring 1-7 er i ishall (temp 10-12 grader), ring 8-11 er i ballhall (vanlig romtemp).

Vi ber dere respektere forbudet mot barbering / klipping av pels på utstillingsplassen!

tror jeg lars er veldig glad for at han skal være i ring 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ishall eller ikke - nei, de har ikke satt på PM'et hvilke ringer som er hvor. Og det KAN jo hende at ikke isen er lagt på ennå også, da...

Før hadde jo NKK int. utstilling der i Februar mnd, og da husker jeg at vi alltid skrev på ringoppsettet hvilke ringer som var "på is" eller ikke. Merk - det er heldekkende matter over isen, så det er ikke SÅ enkelt å verken se eller tenke seg til at det er is under. Men når man har stått der på gulvet en time eller tre så blir man smertelig klar over at det stråler kulde opp fra gulvet, ja...

Mange som klaget på dette, og de mest "drevne" kunne du se stå på skikkelige pledd, skriverne hadde isoporplate å hvile bena på, etc. Husker vi hadde ekstra tepper for å legge under burene som ikke sto på hjul, etc.

Men fantastisk deilig å stille hund i de ringene, da - heldekket av matter, store plass, kjølig å godt å løpe, etc. I forhold til håndballhallen - trang som søren, kjempevarmt, "parkett"gulv som var så glatt så glatt, etc.

Kun 4 (!) voksne beardiser, tre valper både beardiser og boston (jeg stiller kun voksen beardis og boston valp). Møtetid kl. 9.30 på lørdag, 11 på søndag..

Kan jo bli en interessant dag!

Susanne

Edit - mailen ang. valpen min kom flere timer etter den med nr.lappen til den voksne. Håper dere har fått PM'ene deres nå, for det ser for meg ut som om alt er sendt ut nå, ja..

Jeg tror den er lagt. Har hvertfall hørt noe om at vi i "ryddecrewet" skal støvsuge matter i ishallen i år også i etterkant av utstillingen.

Dere som har stilt før på denne utstillingen; bruker det å være salgsboder der? Jeg trenger nytt utstillingskobbel til lille, og jeg finner aldri noen jeg liker...

Det pleier å være salgsboder der. :)

Heldige! Vi har ring 6 :/ *brrrr*

Burde man ha med tepper osv da? har vært der før, men ikke i ishallen..

Vel, ishallen holder vel ca 15 grader så det kan jo bli kjølig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ishallen som kjempefin å stille hund i - gode matter å løpe på, store ringer, etc. Men ja - noen vetbed'er å stå på mens man står stille var et "must".

Jeg skal da ha gleden av å stille stooor beardishann i den trange ballhallen (var kjempetrangt der sist jeg stilte der i alle fall), også frossen liten bostonvalp i ishallen.. Skulle gjerne gjort det omvendt, ja!

Men, men - beardisdyret er børstet, og rel. nybadet... Nå får det være natten, så man orker å reise grytidlig i morgen.

Sees!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...