Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg Hundeklubb


HHC

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Utstillingen foregår i 2 haller: Ring 1-7 er i ishall (temp 10-12 grader), ring 8-11 er i ballhall (vanlig romtemp).

Vi ber dere respektere forbudet mot barbering / klipping av pels på utstillingsplassen!

tror jeg lars er veldig glad for at han skal være i ring 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ishall eller ikke - nei, de har ikke satt på PM'et hvilke ringer som er hvor. Og det KAN jo hende at ikke isen er lagt på ennå også, da...

Før hadde jo NKK int. utstilling der i Februar mnd, og da husker jeg at vi alltid skrev på ringoppsettet hvilke ringer som var "på is" eller ikke. Merk - det er heldekkende matter over isen, så det er ikke SÅ enkelt å verken se eller tenke seg til at det er is under. Men når man har stått der på gulvet en time eller tre så blir man smertelig klar over at det stråler kulde opp fra gulvet, ja...

Mange som klaget på dette, og de mest "drevne" kunne du se stå på skikkelige pledd, skriverne hadde isoporplate å hvile bena på, etc. Husker vi hadde ekstra tepper for å legge under burene som ikke sto på hjul, etc.

Men fantastisk deilig å stille hund i de ringene, da - heldekket av matter, store plass, kjølig å godt å løpe, etc. I forhold til håndballhallen - trang som søren, kjempevarmt, "parkett"gulv som var så glatt så glatt, etc.

Kun 4 (!) voksne beardiser, tre valper både beardiser og boston (jeg stiller kun voksen beardis og boston valp). Møtetid kl. 9.30 på lørdag, 11 på søndag..

Kan jo bli en interessant dag!

Susanne

Edit - mailen ang. valpen min kom flere timer etter den med nr.lappen til den voksne. Håper dere har fått PM'ene deres nå, for det ser for meg ut som om alt er sendt ut nå, ja..

Jeg tror den er lagt. Har hvertfall hørt noe om at vi i "ryddecrewet" skal støvsuge matter i ishallen i år også i etterkant av utstillingen.

Dere som har stilt før på denne utstillingen; bruker det å være salgsboder der? Jeg trenger nytt utstillingskobbel til lille, og jeg finner aldri noen jeg liker...

Det pleier å være salgsboder der. :)

Heldige! Vi har ring 6 :/ *brrrr*

Burde man ha med tepper osv da? har vært der før, men ikke i ishallen..

Vel, ishallen holder vel ca 15 grader så det kan jo bli kjølig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ishallen som kjempefin å stille hund i - gode matter å løpe på, store ringer, etc. Men ja - noen vetbed'er å stå på mens man står stille var et "must".

Jeg skal da ha gleden av å stille stooor beardishann i den trange ballhallen (var kjempetrangt der sist jeg stilte der i alle fall), også frossen liten bostonvalp i ishallen.. Skulle gjerne gjort det omvendt, ja!

Men, men - beardisdyret er børstet, og rel. nybadet... Nå får det være natten, så man orker å reise grytidlig i morgen.

Sees!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...