Gå til innhold
Hundesonen.no

Vurderer flytte dit


Car00line

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vurderer å flytte til Kristiansand når jeg kommer hjem fra 1 år i Australia.

Ting jeg lurer på:

Er det lett å komme seg til plasser der man kan ha hunden løs? Er det gode turplasser?

Er det vanskelig å få seg leilighet med hund?

Er det hundeklubb der man kan trene?

Er det mange av dere her inne som bor der?

Mvh :ahappy:

Skrevet

Jeg vurderer å flytte til Kristiansand når jeg kommer hjem fra 1 år i Australia.

Ting jeg lurer på:

Er det lett å komme seg til plasser der man kan ha hunden løs? Er det gode turplasser?

Er det vanskelig å få seg leilighet med hund?

Er det hundeklubb der man kan trene?

Er det mange av dere her inne som bor der?

Mvh :ahappy:

Heii :)

Jeg bor i kr.sand.

Det er veldig mange flotte turområder her i kr.sand.

Hvor i kr.sand er det du skal flytte da?

Det er en hundeklubb her ja, som har en egen plass man kan trene. som ligger på ``strømme``

Kristiansand hundeklubb har egen hjemme side : khk.no

Så har vi også en hundepark på tveit.

Om det er vanskelig å få leilighet med hund , er jeg ikke sikkert på men er jo bare søke på mange så er det nok noen som vil det.

Skrevet

Heii :)

Jeg bor i kr.sand.

Det er veldig mange flotte turområder her i kr.sand.

Hvor i kr.sand er det du skal flytte da?

Det er en hundeklubb her ja, som har en egen plass man kan trene. som ligger på ``strømme``

Kristiansand hundeklubb har egen hjemme side : khk.no

Så har vi også en hundepark på tveit.

Om det er vanskelig å få leilighet med hund , er jeg ikke sikkert på men er jo bare søke på mange så er det nok noen som vil det.

Hvor på Tveit er den hundepark, er selv lige flyttet hertil og vil gerne have socialisert min valp lidt :ahappy:

Jeg er selv lige flyttet til kristiansand området, og syntes ikke at det var alt for svært at finde et sted jeg kunne leie og have mine hunder med, jeg bor dog lidt uten for kristiansand.

Skrevet

Tveit hundepark er forbi Hamresanden og opp mot Kjevik. Like før innkjørselen der står det skilt om "Dyreklinikk" 4,5. Følg skiltet og bak dyreklinikken er det et parkområde hvor en kan sosialisere hundene sine.

Jeg har aldri vært der, så vet ikke hvor stor pågang det er, men her er en hjemmeside adresse. http://www.kristiansandhundepark.no/

Er iallefall to grupper på facebook, en heter "hund i kristiansand", den andre tror jeg heter "hundetreff i kristiansand".

Synes heller ikke det var vanskelig med utleie muligheter da vi leide.

Masse flotte turstier, har en kjent turplass som heter Jegersberg, det er en kjempe lang lysløype med masse folk som jogger, går tur med og uten hunder, på vinteren er det ski løyper og det er også egne ridestier da det er flere staller i nærheten. Under denne løypen er det masse stikkveier hvor det er lite eller ingen folk, mye skog og boltre seg på.

Du har kristiansand hundeklubb å trene med, agders brukshundeklubb og flere kurs i regi av rasehundeklubbene som er åpne for alle.

Skrevet

Tveit hundepark er forbi Hamresanden og opp mot Kjevik. Like før innkjørselen der står det skilt om "Dyreklinikk" 4,5. Følg skiltet og bak dyreklinikken er det et parkområde hvor en kan sosialisere hundene sine.

Jeg har aldri vært der, så vet ikke hvor stor pågang det er, men her er en hjemmeside adresse. http://www.kristiansandhundepark.no/

Er iallefall to grupper på facebook, en heter "hund i kristiansand", den andre tror jeg heter "hundetreff i kristiansand".

Synes heller ikke det var vanskelig med utleie muligheter da vi leide.

Masse flotte turstier, har en kjent turplass som heter Jegersberg, det er en kjempe lang lysløype med masse folk som jogger, går tur med og uten hunder, på vinteren er det ski løyper og det er også egne ridestier da det er flere staller i nærheten. Under denne løypen er det masse stikkveier hvor det er lite eller ingen folk, mye skog og boltre seg på.

Du har kristiansand hundeklubb å trene med, agders brukshundeklubb og flere kurs i regi av rasehundeklubbene som er åpne for alle.

Aha da er jeg kjørt forbi den, bor kun et par km fra den, men da vet jeg det til neste gang :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...