Gå til innhold
Hundesonen.no

Cisco har middels HD

cisco

Recommended Posts

Skrevet

Da var resultatet klart........

D på høyre og A på venstre.

Bedre en forventet, så da fortsetter vi som før..... :)

Meen.... lurer litt på å skaffe nr. 2... 8)

Skrevet
uff, så dumt med HD :)

Merker du noe på han?

Nja, hvis han springer for fullt ser du at noe ikke er helt slik det skal være. Får han heller ikke til å trave i ringen, men ellers i "vanlig" daglig "bruk" merkes det ikke. Såh... vi tar hensyn til det, og fortsetter som før.

Skrevet

Uffda... :D

Godt tips jeg fikk når gamletispa mi fikk påvist HD:ikke si det til han :wink:

Nå måtte jeg ta min tispe tidligere enn jeg hadde håpet fordi den kliniske tilstanden hennes forverret seg etter en påkjørsel :)

Men det betyr jo ikke at cisco ikke har maange lykkelige år forann seg.

En ting er hva det står på papiret,en annen ting er hvordan hunden fungerer :wink:

Skrevet
Men du' date=' om hunden har D på 1 hofte kan det jo skyldes en skade den har fått?? :?[/quote']

Nope...

Albuedysplasi derimot kan komme fra skade.

Skrevet
Alltid trist å få vite at hunden har HD... Men' date=' tror nesten du trodde den hadde sterkere grad...?[/quote']

Jepp... hadde forberedt meg på en E, så sånn sett er jeg "glad" for resultatet. Blir ikke snakk om å "ta" han i alle fall. Og det var oppdretter helt enig i. :)

Skrevet

så heldig dere var då, vi fikk beskjed av vetten når samojeden ble rønket om at hofetene var beine og fine men det så ut til å være noe der som ikke stemte helt(men hun trodde ikke at det var så gale), og etter at NKK hadde sjekka så fikk hun diagnose E på begge sider med forkalkninger :) , og jeg kan love deg at det er ikke mulig å se på hunden. :wink:

men vi skal rønke henne på nytt til neste år det har vi bestemt oss for, bare for å se hva en annen dyrelege kan få til med rønkingen, og ffor at vi vil se bilder selv før de sendes inn til NKK. :wink:

Skrevet

Eg var ikkje forberedt på HD med Goshi så det var litt av et sjokk å få beskjed om E med forkalkninger. var hele tiden redd for at hun skulle ha noe i fronten fordi hun var så voldsom med å hoppe og få støt i frembeina. Men der var hun fri... Men så lenge hun er i form skal hun få bli. Tar henne ikke før jeg ser at hun begynner å få vondt.

Skrevet

Kjempe synd med HD :D Håper han (?) lever ett langt og smertefritt liv da :)

Gruer meg kjempe masse til å rønke Lunah, føler på meg at hun har HD (selvom jeg ikke har merka noe til det). Hu var også kjempe fæl til å hoppe og få støt i frambeina. Dessuten er jeg redd for at hu fikk for mye tur når hu var liten (pga daghund mamman vi hadde. Hu var ute å lekte med hunder fra 10 ukers alder i en time)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...