Gå til innhold
Hundesonen.no

syter/piper etter bedøvelse

Recommended Posts

Var hos dyrlegen med hunden i dag fordi vi mistenkte noe var galt. Hunden fikk bedøvelse når de skulle se ned i halsen på han, og alt gikk strålende bra hos dyrlegen med tanke på oppførsel. Han syter/piper ikke ellers, så og si aldri, også før han fikk "diagnosen"sin i dag.

Han har fått antibiotika og smertestillende, sov ca 3 timer før han våknet etter bedøvelsen. siste 2 timene nå har han gått å syt å pepet hele tiden. Noen som har erfaringer? kan det være siste av bedøvelsen som går ut av kroppen? kan han være kvalm av bedøvelsen? Han fikk den 14:30 i dag,så det er 6 timer siden. (3 timer siden han våknet da)

Regner med det ikke er pga halsen, siden han ikke pep tidligere. Han har spis og drukket bitte litt, gått på do, både nr 1 og 2.

Har ikke erfaringer med bedøvelse på hund fra før, så blir litt hønemor, så om noen vet hva? hvorfor? Noe som kan dempe evt kvalme?

Han er også ganske kald i kroppen,så har pakket han inn litt for å holde temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at hundene føler seg ugne etter en bedøvelse, og som du har observert, fryser de gjerne også. Så hold hunden varm og gjør det så behagelig som mulig for den, så er den nok frisk og rask i morra igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de syter jo gjerne når de ikke har det så topp. Jeg skulle bruke smerteplaster på min forrige hund, før en operasjon, og hunden pep hele natten igjennom. Hun var dritdårlig av hele plasteret. Så ille at de måtte tilslutt fjerne det da dyrlegen mente hun så metadonpåvirka ut (vidåpne øye med store pupiller, men var samtidig sløv og reagerte dårlig på stemmene). Og når plasteret var borte, ble hunden bedre. Så hunder reagerer ulikt på ulike medikamenter.

Bedøvelser går over iløpet av dagen, bare sørg for å ha det komfortabelt og varmt. Ikke vits å trøste så mye, men late som ingenting, da pleier noen hunder å bli raskere bedre :whistle: Når hunden har fått sovet av seg det værste, kan en lite rusletur være greit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått litt rundt i stua med han nå, og er han i litt bevegelse blir han fort mye kvikkere og ingen lyd, så spørs om det er kvalme som slår inn? (Vet på meg selv om jeg er kvalm,så hjelper det å bevege seg litt for å tenke på noe annet også)

krysser fingrene for at det er bedre på morgenkvisten i morgen etter en god natt søvn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny dag, hunden er i bedre form, og hønemor kan slappe av :whistle: ikke vært noe piping og syt i dag =) en erfaring rikere er alltid bra. Litt dårlig varme i kroppen i dag også, så spørs om grunnlaget for vinterpelsen ikke får en pangstart med vinter i trøndelag med dekken på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...