Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjeller på A-rundering i Norge og Elit-søk i Sverige?

Carina

Recommended Posts

Skrevet

Har tidligere spurt om spor, og der var det visst litt forskjeller i oppsøk og lengde. Nå lurer jeg altså på om det er forskjeller i runderingen også?

Skrevet

I A/Elite rundering er løypen 300m, den er umerket på lengde og hvor slutt er. Og du må fullføre løypen selv etter du har funnet 3 fig.

Skrevet

I A/Elite rundering er løypen 300m, den er umerket på lengde og hvor slutt er. Og du må fullføre løypen selv etter du har funnet 3 fig.

Tusen takk for svar. :ahappy: Skummelt å ikke vite hvor slutten er da, iallefall nervevrak og kontrollfreaker som meg. :lol:

Skrevet

Ramla inn her jeg, og jammen måtte man registrere seg for å poste innlegg.... :blink::whistle: Jaja...

Det bare delvis er riktig det Jeanette skriver her ...

Runderingsløypa i Sverige er 300 meter, og merkes for hver 100 meter - altså slutten også!

I Elite (A) så må man fullføre hele løypa, selv om figurantene ligger tidlig i løypa. Øvelsen er over når føreren passerer sluttsløyfe, eller tiden er ute.

300 meter, 17 minutter effektiv søkstid.

Tiden stoppes når du er ute på påvis, og starter igjen når du sender hunden (derav begrepet effektiv søkstid)

Fullstendige regler finnes forøvrig på: www.sbk.nu

Any

Skrevet

Ramla inn her jeg, og jammen måtte man registrere seg for å poste innlegg.... :):whistle: Jaja...

Det bare delvis er riktig det Jeanette skriver her ...

Runderingsløypa i Sverige er 300 meter, og merkes for hver 100 meter - altså slutten også!

I Elite (A) så må man fullføre hele løypa, selv om figurantene ligger tidlig i løypa. Øvelsen er over når føreren passerer sluttsløyfe, eller tiden er ute.

300 meter, 17 minutter effektiv søkstid.

Tiden stoppes når du er ute på påvis, og starter igjen når du sender hunden (derav begrepet effektiv søkstid)

Fullstendige regler finnes forøvrig på: www.sbk.nu

Any

My bad: Jeg ringte en dommer i Sverige for å høre og fikk beskjed om at det var blitt endret for litt tilbake. :blink:

Skrevet

Okei, tusen takk for svar! Ble litt lettet nå siden den er merket. :D Ikke at jeg alltid får med meg hvor langt jeg har gått uansett, men. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
    • Beklager først innlegg, trolig en hang up. Ja vet det er avtalebrudd, men oppdrettere har mye makt. Har selv vært ute for det selv. Og kjøpte valp derfra. Prisen sto der, og jeg bare nevnte at det var en høyere pris en retrieverklubben hadde. Fikk da beskjed om at ho hadde masse på venteliste så jeg fikk betale eller miste valpen... 
    • Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...