Gå til innhold
Hundesonen.no

Operasjon dagsverk


laikamor

Recommended Posts

Vi skal delta på OD-dagen, 28 Oktober. Da må vi tjene 300 kr. Jeg sliter litt med å finne en jobb, så jeg lurer på om det går ann å jobbe føre den dagen, og levere inn de pengene man tjener da. Isåfall kan jeg jobbe i fjøset hvor min far av og til er avløser. Tror han skal dit i helgen, og da kan jeg være med der, og da hjelpe til. Da tjener jeg de 300 man skal. Er dette lov, eller må man jobbe akkuratt den 28? Om ikke dette er lov, så tror jeg nesten jeg må spørre skolen om hjelp til å finne en jobb den dagen (det kan jo være helt bare helt enkle jobber, f.eks vaske hos noen, handle for noen osv.)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal delta på OD-dagen, 28 Oktober. Da må vi tjene 300 kr. Jeg sliter litt med å finne en jobb, så jeg lurer på om det går ann å jobbe føre den dagen, og levere inn de pengene man tjener da. Isåfall kan jeg jobbe i fjøset hvor min far av og til er avløser. Tror han skal dit i helgen, og da kan jeg være med der, og da hjelpe til. Da tjener jeg de 300 man skal. Er dette lov, eller må man jobbe akkuratt den 28? Om ikke dette er lov, så tror jeg nesten jeg må spørre skolen om hjelp til å finne en jobb den dagen (det kan jo være helt bare helt enkle jobber, f.eks vaske hos noen, handle for noen osv.)...

Jeg jobbet "hjemme" den dagen. pappa ga meg 300 kroner og jeg luftet hunden og ble med en tur på båthavna. Tror ingen bryr seg om du gjør det føør. men teorien med dagen er liksom at det skjer den dagen. men ja. hvordan skal de vite hva du gjør? Faren din som signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet "hjemme" den dagen. pappa ga meg 300 kroner og jeg luftet hunden og ble med en tur på båthavna. Tror ingen bryr seg om du gjør det føør. men teorien med dagen er liksom at det skjer den dagen. men ja. hvordan skal de vite hva du gjør? Faren din som signerer.

Det er det jeg også tenker, så da gjør jeg nok sannsynligvis det, om han skal dit i helgen ;) Spiller vel ikke noen rolle så lenge jeg tjener de 300 jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon dagsverk.... Tips 1: Ikke plukk berberis-bær med dårlige gummihansker. ;)

En fyr "i Riktig Gamle Dager" trengte disse bærene til gele som han brukte til julemiddagen og sa fra til "min" videregående skole at han trengte hjelp. Åjaaaada, det skulle han få. Og "noen jeg kjenner" ;) vant den jobben.

Jeg turte jo ikke annet enn å være flink og plukke og plukke en hel dag. Men ordentlige hansker? Nei, det var da ikke så nøye. Jeg fikk bare råtne oppvaskhansker. Fy det var vondt, ass! Modern var mildt sagt forbanna da jeg kom hjem den dagen med hendene fulle av torner. ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...