Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 30. og 31. oktober


Sasha&Kiara

Recommended Posts

Australian Shepherd 9 09.00

SUKK! :P

da må vi kjøre rundt halv syv :P

Det var nå ikke så gærlig ;) Vi reiser i god tid, så vi er der til 8 slik vi pleier :P Så man kan få en ordentlig plass rundt ringen :P Så vi reiser nok rundt 6- halv 7 selv :P Man er spent uansett, så om kl. er 5 eller 10 spiller ikke noe rolle for min del :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

:P :P *pirke i bakken* :P

tar vistnok 2 timer og 12 minutter å kjøre dit, kjører vi halv syv burde du vel ha nok tid... ;) jeg tenker du skal stå for litt prating så jeg holder meg våken for entern får du en super energisk YES nå kjører vi Anette, ellers så får du en stille må ha på radio for å holde veien meg.. som regel Anette-1 :P

Ja også stopper vi på statoil for varme sjokoladeboller, er bare obligatorisk det :P

også er det jo så tidlig at det burde ikke være trafikk på veiene eller igjennom oslo så tar sikkert bare 2 timer :P

*psyke meg opp* (dette er det jeg ikke liker med utstillinger! så tidlig! )

Det var nå ikke så gærlig :P Vi reiser i god tid, så vi er der til 8 slik vi pleier :P Så man kan få en ordentlig plass rundt ringen :P Så vi reiser nok rundt 6- halv 7 selv :P Man er spent uansett, så om kl. er 5 eller 10 spiller ikke noe rolle for min del :P :P

Jeg får ta med meg camping stolen og sette meg ned og se på klassen min, å vent... :P hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall 2 felts motorvei hele veien nå - dèt er i alle fall positivt. 30 min fra Oslo.

8 voksne beardiser begge dager, men fantastiske 9 og 8 valper! Det er vel neste rekord, tror jeg (unntak: en og annen spesial), og helt villt, egentlig. Jeg stiller en voksen og en valp på lørdag, også har jeg en valp påmeldt på søndag, men tenker på

å droppe å ta med henne - får se...

Masse bostonterriervalper også (hhv. 8 og 6) - så Moxy får absolutt litt konkurranse hun også, ja...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet STOR påmelding og fler ringer enn forventet trenger de flere skrivere om noen har anledning til å stille opp?

Man mottar dagshonorar, kjøregodtgjørelse og mat.

Jeg har vel ikke lov om jeg eier hund som blir stillt heller?

Jeg kan evt skrive i en ring om det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er lov :D

Du kan bare ikke handle den selv, og du kan ikke skrive i den ringen din hund går i.

jeg skal opp både lørdag og søndag og lars er med - trengs min hånd så skriver jeg mer enn gjerne - har skrevet for både Bearded klubben, collie klubben og boxerklubben - for engelsktalende og tysk talende dommere. Om det er til noen hjelp selvsagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har stilt i "kjelleren" der?

Bostonene skal stille der på søndagen, og jeg har aldri vært der, skjønner ikke engang hvor det er. (Bare at man ikke kan ta trappene innvendig)

Susanne

Det er inngang fra baksiden, blir sikkert skiltet.

Jeg synes det er litt tråkig område, det er lavt under taket, masse søyler og trangt. Jeg stilte bernervalp der, og da var ringen så smal at vi løp fram og tilbake - og fram og tilbake. Umulig å få til en runde, når det er bare sving i endene. Men det er sikkert lettere med en snerten boston :D

Det er trangt der, så de fleste sto enten rett utenfor og ventet, eller løp opp og ned for å sjekke om det nærmet seg. Lite sitteplasser. Men nå er jo ikke Letohallen oppe veldig romslig heller, så det er kanskje ikke så stor forskjell.

Ei venninne stilte valp i kjelleren, den reagerte negativt på akustikken, men reagerte ikke dagen før da de stilte oppe i hallen.

Men det går sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har stilt i "kjelleren" der?

Bostonene skal stille der på søndagen, og jeg har aldri vært der, skjønner ikke engang hvor det er. (Bare at man ikke kan ta trappene innvendig)

Susanne

Inngang ned på høyre side av bygget.

Stilte Stitch der og det var helt pyton. Første innendørs utstilling for både meg og Stitch og det ga ingen positiv opplevelse for noen av oss. Trangt, mye støy p.g.a. akustikken og bittesmå ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info.

Nå blir det jo innendørs-debut til Moxy dagen før, og jeg bare håper hun er så miljøsterk som jeg tror hun er.. Da kommer vi jo med et par beardiser også, så det blir jo bare "kos" for henne..

Søndagen drar Moxy og jeg alene, regner jeg med. Rasen er jo innkalt til 12, men maaange hunder foran, så det kanskje begynner å tynnes ut av folk til da vi skal inn.. (kan jo alltids håpe).

Men, men - HVIS man bare får satt ned en stol der, så har vi jo nok plass - hun ligger gjerne på fanget, hun...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har stilt i "kjelleren" der?

Bostonene skal stille der på søndagen, og jeg har aldri vært der, skjønner ikke engang hvor det er. (Bare at man ikke kan ta trappene innvendig)

Susanne

Tja, det er en kjeller med mange søyler, og "normal" takhøyde, hvilket er mye lavere under taket enn det vi er vant med i haller.

Det er ikke mer enn 2-3 ringer der nede, og selvom ma ikke har danseplass synes jeg ikke det er for ille. Stolen din får du nok plass til :D

jeg skal opp både lørdag og søndag og lars er med - trengs min hånd så skriver jeg mer enn gjerne - har skrevet for både Bearded klubben, collie klubben og boxerklubben - for engelsktalende og tysk talende dommere. Om det er til noen hjelp selvsagt?

PM sendt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mennesker hva skal jeg ta med meg? Campingstol og tøybur? Jeg har aldri vært på utstilling i en hall, jeg aner ikke hva jeg skal bedrive dagen med og jeg føler meg litt alene i verden og føler meg litt dum av å bare sette meg ned et sted, for labbis flyr vel over stokk og stein, men på søndagen har jeg Lill å klenge på :icon_redface:

Hjelp! Utstillingsnewbie on zhe move!

(hvem vil ha besøk av 1.stk amiga i bur og 1 stk forvirret anette ? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mennesker hva skal jeg ta med meg? Campingstol og tøybur? Jeg har aldri vært på utstilling i en hall, jeg aner ikke hva jeg skal bedrive dagen med og jeg føler meg litt alene i verden og føler meg litt dum av å bare sette meg ned et sted, for labbis flyr vel over stokk og stein, men på søndagen har jeg Lill å klenge på :icon_redface:

Hjelp! Utstillingsnewbie on zhe move!

(hvem vil ha besøk av 1.stk amiga i bur og 1 stk forvirret anette ? :rolleyes2:

Ta gjerne med en stol til deg selv, og en liggeplass til Amiga - jeg legger gjerne bikkjene i bilen også, om de er ferdig bedømt og det ikke er varmt. Jeg synes de får mer ro og hvile i bilen enn i hallen.

Jeg forsøker alltid å ha med drikke og mat, i hvert fall for noen timer, for det er dyyyrt å handle mat i slike haller. Men ta gjerne med penger for å handle hundeting.

Så prater en med de andre som har samme rase, en leser katalogen og fniser av alle rare hundenavn folk finner opp, også tusler en rundt og sier "unnskyld, men er du Emma på Sonen?" og andre mennesker en tror en kjenner igjen. Også kan du løpe etter Labbis, så hun kan introdusere deg for folk, også klør en hverandres hunder bak øret og forteller den andre hvor søt den er, skryter eller himler med øynene over utstillingsresultatet/ønsker lykke til videre, går ut og tar en røyk om en har slike hobbyer, blir med i et klagekor over pokkers hundeeiere som ikke klarer å plukke opp hundebæsj etter hundene sine, og sånn går nå timene :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta gjerne med en stol til deg selv, og en liggeplass til Amiga - jeg legger gjerne bikkjene i bilen også, om de er ferdig bedømt og det ikke er varmt. Jeg synes de får mer ro og hvile i bilen enn i hallen.

Jeg forsøker alltid å ha med drikke og mat, i hvert fall for noen timer, for det er dyyyrt å handle mat i slike haller. Men ta gjerne med penger for å handle hundeting.

Så prater en med de andre som har samme rase, en leser katalogen og fniser av alle rare hundenavn folk finner opp, også tusler en rundt og sier "unnskyld, men er du Emma på Sonen?" og andre mennesker en tror en kjenner igjen. Også kan du løpe etter Labbis, så hun kan introdusere deg for folk, også klør en hverandres hunder bak øret og forteller den andre hvor søt den er, skryter eller himler med øynene over utstillingsresultatet/ønsker lykke til videre, går ut og tar en røyk om en har slike hobbyer, blir med i et klagekor over pokkers hundeeiere som ikke klarer å plukke opp hundebæsj etter hundene sine, og sånn går nå timene :lol:

aha! :)

ja, altså. er bare meg i rasen min da * hmf* alle andre cardigans skal vist til Kongsberg, når jeg ikke kan :P

Men tro meg, jeg skal løpe etter Benedicte og hyle jeg.. helt greit det :P

Eneste jeg var redd for med legge små'n i bilen var at det ble for kaldt, får ta med teppe til henne og kragen så hun ikke kjeder seg med labben sin :getlost:

Jeg skal gå rundt og dunke folk på ryggen og bare "unnskyld, er du ifra sonen?" og se hvor mange rare svar jeg får frem til jeg finner en! :heart:

Men takk for råd, skal huske litt mat og penger. Fungerer kort på slike steder eller trenger jeg *urk* kontanter ?! *dø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha! :lol:

ja, altså. er bare meg i rasen min da * hmf* alle andre cardigans skal vist til Kongsberg, når jeg ikke kan :P

Men tro meg, jeg skal løpe etter Benedicte og hyle jeg.. helt greit det :P

Eneste jeg var redd for med legge små'n i bilen var at det ble for kaldt, får ta med teppe til henne og kragen så hun ikke kjeder seg med labben sin :getlost:

Jeg skal gå rundt og dunke folk på ryggen og bare "unnskyld, er du ifra sonen?" og se hvor mange rare svar jeg får frem til jeg finner en! :heart:

Men takk for råd, skal huske litt mat og penger. Fungerer kort på slike steder eller trenger jeg *urk* kontanter ?! *dø*

Kontanter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha! :)

ja, altså. er bare meg i rasen min da * hmf* alle andre cardigans skal vist til Kongsberg, når jeg ikke kan :P

Men tro meg, jeg skal løpe etter Benedicte og hyle jeg.. helt greit det :P

Eneste jeg var redd for med legge små'n i bilen var at det ble for kaldt, får ta med teppe til henne og kragen så hun ikke kjeder seg med labben sin :getlost:

Jeg skal gå rundt og dunke folk på ryggen og bare "unnskyld, er du ifra sonen?" og se hvor mange rare svar jeg får frem til jeg finner en! :heart:

Men takk for råd, skal huske litt mat og penger. Fungerer kort på slike steder eller trenger jeg *urk* kontanter ?! *dø*

Regner med det er noen voksne corgier der?? Morro å se på de også, se om man kan bli kjent med noen i miljøet :lol:

Man kan lære mye av å se på de og snakke med eierene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er noen voksne corgier der?? Morro å se på de også, se om man kan bli kjent med noen i miljøet :)

Man kan lære mye av å se på de og snakke med eierene :P

Er bare meg som cardigan, og forklaringen min oppdretter ga var at de dro heller til Kongsberg, noen 8 av de jeg har på facebook fra corgiklubben har bekreftet. Er 3 hunder på pembroke og 2 på valp, men de går samtidig som meg :heart:

linje 2,helt enig. jeg har blitt kastet inn i corgi miljøet på facebook, og fikk beskjed om at disse 14 kommer du til å møte, så da legger du de til.... :lol: (veldig hyggelig å ha en som liker å inkludere folk så)

ok.også kontanter. *check* også sånne sikkerhetsnåler!

Men jeg skjønner ikke hvorfor alle cardigans er på kongsberg og ingen på Leto :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takk for råd, skal huske litt mat og penger. Fungerer kort på slike steder eller trenger jeg *urk* kontanter ?! *dø*

Bare hyggelig!

Du trenger kontanter til parkering og katalog (frivillig å kjøpe, altså). De tar kort i matserveringen, og noen av standene tar som regel kort - men noe kontanter må du ha. Og det er jo teit å måtte dra kortet for å kjøpe et griseøre til bikkja.

Men jeg skjønner ikke hvorfor alle cardigans er på kongsberg og ingen på Leto :getlost:

Tja, det kan jo være fordi det er en bedre dommer da? Jeg har ikke sjekket dommere, så aner ikke. Eller fordi Kongsberghallen er en bedre hall enn Letohallen? Eller at de som stiller bor nærmere Kongsberg enn Eidsvoll? Eller helt tilfeldig?

I min rase har vi hatt veldig lave påmeldingstall det siste halvåret - og nå skal plutselig "alle" til Letohallen, og det er ganske mye høyere påmeldingstall nå enn jeg har sett ellers i sommer. Tilfeldigheter, og kanskje flere som har tenkt at vi stiller, det er så liten konkurranse for tiden... Den ene dommeren på berner er hyperinteressant å sjekke ut fordi han dømmer en stor utstilling neste høst, men det tror jeg vel bare jeg og et par til har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...