Gå til innhold
Hundesonen.no

Stripe på skjerm


Nirm

Recommended Posts

Min ganske så nye Asus maskin har fått en stripe nederst på skjermen. Ca 0.5 cm over kanten nede. Den kommer og går med ca 3 sekunders intervaller (borte 3 sekunder, framme 3 sekunder). Hjelper ikke å restarte maskina eller noe.

Noen anelse hva det kan være, og er det noe jeg kan klage på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ganske så nye Asus maskin har fått en stripe nederst på skjermen. Ca 0.5 cm over kanten nede. Den kommer og går med ca 3 sekunders intervaller (borte 3 sekunder, framme 3 sekunder). Hjelper ikke å restarte maskina eller noe.

Noen anelse hva det kan være, og er det noe jeg kan klage på?

Er det en farget stripe?

Det er antageligvis defekt i LCD'en, og ikke i plasten. Kan du fremprovosere det ved å klemme lett på skjermen rundt området?

Jeg ville gått tilbake og bedt de reparere den, slike skader kommer ofte fra trykkskader/slag skader mot skjermen. Sender inn rundt 1 daglig på jobben til Dell med streker på skjermen.

Er det bilde der streken er når streken ikke synes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grønnfarget den streken. Og går over oppgavelinja nederst på skjermet.

Dra til butikken og be de reparere, ev få en pris på hva det koster og reparer. De må nok bytte ut hele LCD biten, backlight og lukk burde ikke være skadet.

Jeg vet ikke om det går på din garanti eller ikke. Hvor har du kjøpt den? Og hvor lenge siden er det?

Hvis det er mindre enn 5 år siden du kjøpte den kan du reklamere på den og så skal det ikke koste deg noe at de reparerer den, om de reparerer den 3 ganger så har du rett til å heve kjøpet ev få ny.

Om du har kjøpt den på elkjøp må du ringe forbrukerombudet/rådet og koble inn de, fordi elkjøp nekter på alt og du trenger hjelp fra de for å få igjennom rettighetene dine.

De fleste nettbutikker ol er veldig greie og har reklamasjonskjema du sender inn sammen med laptopen også bytter de lcd og du får den tilbake.

Jeg kan ikke garantere hvordan skade den har pga jeg ikke har sett på den, men høres veldig ut som trykkskade ev pixel feil på skjermen, spesielt om den er ganske ny så er sistnevnte mest sannsynlig.

Lykke til, du får hyle om du trenger mer hjelp :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skade / produksjonsfeil på skjermen ja...

Har egentlig ikke hørt om en slik strek som kommer og går slik da..

Men det er en hardware feil, skjerm og eller tilkobling/kabel...

Åsså på en Asus da... :rolleyes2: Det er jo det verste...

922200894012AM4574P9220021%20(Large)%20(Small).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripen er forøvrig litt merkelig, den er der nemlig bare på ettermiddagen. :-P

Nå på morgenkvisten er dataen min helt stripefri. Men to ettermiddager har det hatt pulserende stripe. ;)

Du er sånne som gjør jobben min slitsom ;) (neida, jeg er glad i alle kunder jeg ;) )

Hva har du gjort liksom, humf, dette er slik jeg elsker. Sitter her med en pc på jobb og den også har litt sånn masse feil, men tekniker (aka meg) kan ikke fremprovosere noen av de som står at det er ... ;)

Du får passe på å si i butikken at det er bare på ettermiddagen, da tror jeg de kommer til å lure veldig :)

Den beste hittil idag er: "den fungerer bare ikke, jeg har ikke brukt den eller gjort noe, men den fungerer ikke. Trenger den ikke heller"

uhm ok... :P , frister å skrive lapp: siden du ikke trenger elle bruker den, hva skal jeg med den eller noe lignende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klaget til butikken jeg kjøpte den fra, så da får de enten skaffe meg en ny en eller reparere den.

Og det beste i tillegg, er at jeg har fått enkelt reparert den gamle PCen min for en billig penge. Med alt av innehold av bilder, dokumenter etc. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kors i taket! Trussel om anmeldelse gjorde vei i vellinga, så i dag kom det melding fra NKK med eierskifte som jeg måtte godkjenne! Da er saken løst 🤗
    • At de aldri har hatt syke hunder synes jeg høres rart ut. Men det er ikke alt man kan se på forhånd, og at en hund utvikler en plage som er vanlig hos rasen er nok en risiko dere må ta. At hunden ikke er registrert på dere er en annen sak. Det burde dere jo få ordnet, og jeg synes det er noe NKK burde rådgi dere om hva dere skal gjøre når oppdretter ikke responderer. 
    • Hei. Det ligger tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere både på facebooksiden til kennelen og på googlesiden. Kennel har drevet i flere år og har mange hunder registrert i NKK. Ja, valpen hadde vetattest og chip. Vi kontaktet Dyreid også og der hadde de ingenting registrert på Idnummeret som fulgte helseattesten, men de begrunnet det med at ikke alt var i orden med NKK-registreringen. Nå som det er ordnet så har Idnummeret dukket opp hos dyreid, men valpen står da på oppdretter. Vi ble ikke informert om risiko for utvikling av noen helseproblemer i det hele tatt. Oppdretter sa mens vi stadig fikk svar at hen aldri har hatt syke hunder noen gang. 
    • Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
    • Hei. Lang historie kortet ned. Kjøpte valp i starten av desember av nkk-registrert oppdretter med gode reviews. Hen virket seriøs og svarte ”riktig“ på det vi hadde av spørsmål. Eneste var at stamtavle skulle ettersendes pr post pga en feil i registreringen til far. Tiden gikk og ingen stamtavle kom. DyreId vi fikk med helseboken dukket heller ikke opp ved søk og vi tok kontakt med NKK som sa vi måtte ta det med oppdretter. Valpen vår (en corgi) fikk påvist short ulna syndrom tidlig og vi hadde store problemer med å få svar/responser fra oppdretter ang dette, så vi hadde ikke rare håpet om svar ang manglende registrering og der står saken vår nå 6 mnd etter kjøp. Kullet er omsider registrert i nkk, men med oppdretter som eneste eier. Hen står da også som eier hos DyreId fant jeg ut i dag. Meldte hen på nytt i dag morges og fikk ikke svar, så har nå informert om at vi kommer til å anmelde for svindel om ikke forholdet blir rettet innen utgangen av morgendagen. Vi har kjøpt en valp på falske premisser når oppdretteren ikke sørger for å ordne ting i henhold til kontrakten. Det er en rimelig fortvilet situasjon. Vi ønsker å være registrerte eiere hos NkK og DyreID slik at alt er i orden. Hva mer/annet kan vi gjøre? Føler vi ikke har en sak når ikke oppdretter gjør det hen skal og NkK ikke vil hjelpe. Er det bare tull da at det lønner seg å kjøpe valp fra registrert oppdretter? 
×
×
  • Opprett ny...