Gå til innhold
Hundesonen.no

Kleskode


Akita

Recommended Posts

Joggebukser? Min fastlege bruker en vanlig pen bukse paa jobb, ikke joggebukse, og frakk/skjorte paa overkroppen. Ellers saa vil jeg ikke kalle de buksene jeg har sett paa leger paa sykehus, joggebukser?

De som brukes på sykehusene, ja. Hva er definisjonen på joggebukse, egentlig? En litt løs i formen med strikk i linningen? Blir jo strengt tatt en joggebukse det, de buksene helsearbeiderne bruker på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Synes dere leger ser useriøse ut i sine joggebukser? Det er jo faktisk det de har på seg :frantics: Hihi, vet, drar den litt her, men måtte bare :whistle:

En del av de klærne som brukes på sykehus, er jo en grunn til at brukes. Ikke for at de skal "være dem" helt, men sikkert litt mer med tanke på hygiene og slikt. Det blir jo på en måte "uniformert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av de klærne som brukes på sykehus, er jo en grunn til at brukes. Ikke for at de skal "være dem" helt, men sikkert litt mer med tanke på hygiene og slikt. Det blir jo på en måte "uniformert".

Ja, jeg tenker også mer på det som uniformert. Poenget var bare at ikke alle trenger å gå pyntet for å få respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er helt enig i det du sier. Men nå ser eg ikke kundene mine. Sitter opp og ned på en stol hele dagen

Men du har kanskje kollegaer som ser deg? Ikke alle synes det er like motiverende å jobbe i et miljø der folk stiller i alle mulig slags klær. Det har jo også noe med intrykket firmaet ønsker å gi utad også, om det kommer kunder på besøk, konsulenter eller andre utenforstående.

Men for å virke særdeles gammel, så vokser man ofte av seg "jeg må gå i hva jeg vil for å trives" holdning, og man takler det på en helt annen måte å følge kleskoder og likevel være komfortabel. Det finnes mye komfortable klær ute på markedet om man gidder å leite litt, og jenter har jo et ganske stodt utvalg til å være OK kledd og komfortabel.

Ja, jeg tenker også mer på det som uniformert. Poenget var bare at ikke alle trenger å gå pyntet for å få respekt.

Men det er jo en mellomting mellom joggebukser og gallakjole også... Man trenger ikke alltid være "pyntet" for å være på jobb, så sant man ikke mener at alt bortsett fra joggebukse og onepice er pyntet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes igrunn det er rart at dette er et diskusjonstema engang jeg ... Man kler seg selvsagt etter jobben man har, og følger eventuelle kleskoder arbeidsplassen har. Jeg har jobbet på arbeidsplasser uten kleskode, arbeidsplasser hvor jeg måtte være pen og pyntet (ikke jeans og genser), arbeidsplass hvor det å være pyntet ville vært uprofesjonelt (nei, ikke som bonde- men som assistent for forskere), og arbeidsplass hvor det ble forventet at jeg hadde funksjonelle klær som jeg ikke var redd for. For meg er det like logisk som at man ikke kommer på jobb uten å være ren og ordentlig ellers. Man kler seg etter forholdene, etter personlig smak når man kan, og på en måte som gjør at man kan utføre jobben bra :frantics: Men joggebukse på intervju ville jeg aldri kommet i altså! Forøvrig synes jeg det er stor forskjell på joggebukser og jeg ... En svart dansebukse i pent, tynt bomullsstoff med en fin og passende topp til er for meg mye mindre slaskete enn f.eks en slengete jeans med en college til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...