Gå til innhold
Hundesonen.no

Slutte å røyke....* iiik *

MiO

Recommended Posts

Dette ble jeg motivert av gitt!

Skal ringe legen min i morgen jeg. Har prøvd å slutte mange ganger, men det er nesten så røylsuget får meg til å bli kriminell... Sniker meg ut til butikken for å ta en røyk osv, lurer kun meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri røyket i hele mitt liv, men tenkte jeg ville bare si: bra jobba! :ahappy:

Jeg syns forsåvidt røyking er forferdelig egoistisk... når man er ung og dum så tenker man ikke på fremtida der man kanskje sitter med familie, barn og så får man kols eller noe annet dritt som gjør at det går negativt ut over de du bryr deg aller mest om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra!

Og se der - det ER ikke så grusomt som "alle" vil ha det til... Hvis man bare er motivert, så er jo ikke suget noe værre enn det de fleste av oss kjenner for godis, sjokolade, potetgull.. Det er jo av og til så man kunne a "drept" for dèt også.

Men tenk over hva man gjør, hvor positivt det er å SLIPPE å røyke, fordelene med dette (det finnes faktisk veldig få negative effekter av røykeslutt!).

Men du kan grue/glede deg litt, da - snart kommer luktesansen din skikkelig tilbake, og du begynner å kjenne helt nye lukter og smaker. Noe er veeeldig hyggelig - annet er det slett ikke! :ahappy:

Og HVIS man sprekker på en fest, eller noe - javel, hva så?

Hvorfor ta det som et OK på at man kan røyke dagen etter, og hver eneste dag etterpå?? Man gjør da ikke det med alkohol? Eller bløtekaker, godteri, etc...

Når jeg kom underfund med at det faktisk var like greit å droppe røyken dagen etter, så føles det ikke så "panikkaktig" for meg å la være å røyke. Særlig i starten var det sånn at man følte " neimen, skal jeg ALDRI NOENSINNE få tatt en røyk noe mere? IIIK!"

Nå er det mere sånn - "javel, hvis jeg absolutt MÅ så gjør jeg det, men hvis jeg klarer meg uten så er det ennå bedre". Det er da ikke engang spesielt vanskelig å la være, skal jeg si deg.

Grattis - og lykke til videre!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri røyket i hele mitt liv, men tenkte jeg ville bare si: bra jobba! :ahappy:

Jeg syns forsåvidt røyking er forferdelig egoistisk... når man er ung og dum så tenker man ikke på fremtida der man kanskje sitter med familie, barn og så får man kols eller noe annet dritt som gjør at det går negativt ut over de du bryr deg aller mest om.

Helt enig, jeg mistet min far tidlig pga alt for mye røyking og utvikling av lungesykdommer på grunn av røykingen.

Jeg har selv aldri rørt en røyk og blir kvalm i røyfylte rom (som følge av passiv røyking i nesten 17 år). Alle som vil røyke får lov, men når jeg er med folk som røyker ber jeg om respekt om å ikke blåse meg opp i trynet uten å få lufta er fri for alle kommentarer :D

Så stå på, jeg vet man kan bli ikke røyker, og det er lurt før man får masse sykdommer som følge av "det var kult når jeg var ung". Jeg fikk selv min far til å slutte men det var desverre for sent i forhold til sykdommene.

Jeg peilet litt av men Grattis! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vil bare si at det nå er gått 3 uker, og det går utrolig bra! Jeg har ikke tatt et eneste trekk av en røyk. Tenker mindre og mindre på røyk også faktisk, og de gangene jeg får et blaff av et gammelt røyksug, har jeg null problem med å riste det av meg og tenke på annet. Det går så bra at jeg klarer ikke la være å ergre meg over èn ting: hvorfor i alle dager GJORDE JEG IKKE DETTE FOR LENGE SIDEN! :icon_cry:

Jeg er fullstendig fast bestemt på å aldri ta et eneste trekk av en sigarett igjen! Jeg er ikke-røyker! Yippi! :whistle:

Vil du slutte og røyke, snakk med legen din om Champix. Jeg anbefaler Champix, virkelig! Når det fikk en storrøyker som meg til å slutte, da....! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Jeg sa jo for 2 & 1/2 aar siden at du ikke maatte begynne!

Kontakt legen, og tenk paa helsen og oeknonomien! ;)

;) Jeg skal gjøre det, har ønska meg det tul jul ;)

Har aldri røyket i hele mitt liv, men tenkte jeg ville bare si: bra jobba! ;)

Det var veldig bra skrevet, og en stor motivasjon! ;)

Vil bare si at det nå er gått 3 uker, og det går utrolig bra! Jeg har ikke tatt et eneste trekk av en røyk. Tenker mindre og mindre på røyk også faktisk, og de gangene jeg får et blaff av et gammelt røyksug, har jeg null problem med å riste det av meg og tenke på annet. Det går så bra at jeg klarer ikke la være å ergre meg over èn ting: hvorfor i alle dager GJORDE JEG IKKE DETTE FOR LENGE SIDEN! ;)

Jeg er fullstendig fast bestemt på å aldri ta et eneste trekk av en sigarett igjen! Jeg er ikke-røyker! Yippi! ;)

Vil du slutte og røyke, snakk med legen din om Champix. Jeg anbefaler Champix, virkelig! Når det fikk en storrøyker som meg til å slutte, da....! ;)

weee :;D Grattis som røykfri ;):icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...