Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva om noen stjeler hunden?


Poter

Recommended Posts

Jeg er ikke så redd for at hun skal bli stjålet mens hun sitter i bilen egentlig.. (ikke før jeg leste denne tråden hvertfall;P )

Er mer bekymret for alt som kan skje med henne mens hun er alene hjemme..

Det kan blir brann

Alarmen kan gå av og skremme shiten av henne

Det kan komme tyver

Hun kan prøve å hoppe over grinda, tryne ned trappa og brekke alle beina

Huseieren kan komme traskende inn og "forstyrre" henne

osv, osv, osv..

Hmm.. lurer på om kanskej veien til tvangsbehandling er kort om typen leser dette.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønner at folk tenker over det og tar sine forhåndsregler,men å aldri la hundene sitte alene i bilen? Hverdagen min hadde blitt fryktelig tungvindt hvertfall om jeg ikke kunne hatt Felix alene i bilen. Ikke tror jeg at det er så veldig ofte at noen knuser bilruta di å stjeler hunden på en offentlig parkeringsplass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer litt an på hvilken rase man har jeg. Noen raser er jo mer populære og "in" i tiden enn andre. Hører "alt for ofte" om staffer som blir stjålet :wub: Derfor er jeg redd for at Aïda skal bli stjålet! Men jeg går jo ikke og bekymrer meg grønn, ser meg over skulderen osv, jeg tar bare forhåndsregler i hverdagen :)

Jeg tror også det kommer mye an på hvor man bor... Jeg har vel ikke akkurat raser som er trendy (de fleste tror begge er blandinger av noe merkelig :) ).

Det er vel større sannsynelighet for at hunden blir plaga, enn at den blir stjålet sånn sett. Jeg har plukket unger ut av vinduene på bilen min, mens foreldrene står og ser på. Det er helt OK og bruke andres biler som klatrestativ for å styre med en hund nemlig.

Jeg binder ikke hunder utenfor butikk heller, det er lenge siden jeg gjorde det sist, og lenge før loven kom. Etter å ha opplevd at tre unger kasta flasker på Bogar en gang, så sluttet jeg med det. Og foreldrene? De ble forbanna for at jeg stoppet ungene med dette. De måtte nemlig få lov til å kaste flasker på hunden om de ville...

Men slike småting som at man tenker på hvor man parkerer, blir en vanesak. Jeg er ikke så hysterisk i Sarpsborg eksempel. Det er mest Oslo, og ble vel litt verre da jeg fant en typen hengende rundt bilen min her på Mortensrud. Og med tanke på hva slags hunder han selv hadde i bilen, så er jeg så fordomsfull at jeg "lar ikke tvilen gå tiltalte til gode", og startet med å rygge inntil vegger da her...

Jeg er like redd for at noen skal plage hundene, som å stjele de. Hvor mange hunder er det ikke som har blitt avlivd pga biting fordi de har stått bundet, og blitt plaget og ikke kommet seg unna. Hunder biter instinktivt tilslutt om de blir plaget, og ikke får respekt for sine signaler. Nei, her i Oslo kommer jeg aldri til å sette fra meg hunder noe sted. En gang satt jeg fra meg Dina i gangen på Kiwi, og da skulle jeg kjøpe en ting, og så henne hele tiden. Likevel var jeg skikkelig stressa for henne...

Jeg er ikke så redd for at hun skal bli stjålet mens hun sitter i bilen egentlig.. (ikke før jeg leste denne tråden hvertfall;P )

Er mer bekymret for alt som kan skje med henne mens hun er alene hjemme..

Det kan blir brann

Alarmen kan gå av og skremme shiten av henne

Det kan komme tyver

Hun kan prøve å hoppe over grinda, tryne ned trappa og brekke alle beina

Huseieren kan komme traskende inn og "forstyrre" henne

osv, osv, osv..

Hmm.. lurer på om kanskej veien til tvangsbehandling er kort om typen leser dette.. :D

Alt det der er jeg redd for i tillegg :D Bortsett fra det med huseier da, siden det er meg..

Jeg er bekymret for hundene mine, og jeg vil ikke bli sett på som paranoid fordi. Jeg synes det er direkte naivt jeg, og gå fra hunden sin utenfor en butikk i Oslo, og tro at alle forbipasserende vil la den være i fred. Jeg har hørt historier om hunder som har blitt stjålet i Oslo, for å trene opp kamphunder, og selv om mine kanskje ikke er aktuelle til det, så er jeg kjemperedd for de. Regner med at de som har barn heller ikke setter de fra seg i vogna utenfor en butikk på løkka liksom?

Jeg har til og med et knall gult klistremerke på ytterdøren til leiligheten hvor det står : VED FARE ELLER BRANN; REDD OSS! DET ER 2 HUNDER I BOLIGEN!

Så det så... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang ble hunden jeg gikk med, angrepet av en løs hund som jég ikke klarte å se. Det viste seg at den akkurat hadde klart å komme seg lås fra å stå bundet utenfor en butikk. Dette var jo like ved en trafikkert vei midt i Oslo og hva om vi hadde vært på motsatt side av veien? Han fikk høre om det fra meg og skjønte ikke at sånt kunne gå an - han så oppriktig naiv ut og hadde ikke tenkt på at barn kunne plage den eller at den kunne stjeles. Så det finnes en hel del andre ting å bekymre seg for ved å la hunden stå i bånd her i hvertfall.

Da jeg bodde på Carl Berner gjorde jeg aldri det, men nå bor jeg mye lengre utenfor og har funnet en relativt trygg plass for henne, så jeg gjør det hvis jeg må ha noe viktig. På CB var det jo mange som lot sine store hunder stå på hver side av døra til og med. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, eller for å si det på en annen måte; Jeg har blitt såpass gammel at jeg har skjønt det er to ting her i livet som er uungåelig- skatten og døden :ahappy:

Det har jeg skjønt også,for jeg er enda eldre....

Men likevel er jeg bekymret for både plaging av hunder i bilen og at de kan bli stjålet..

Og jeg skulle ønske jeg hadde et så ukomplisert liv at det var min største bekymring at noen kan komme til å bryte seg inn i hus eller bil for å ta hunden...

Det er ikke min største bekymring nei,men nest største antagelig.

Ikke innbrudd i huset,det tror jeg ingen med vettet i behold ville gjøre.... Men stjele dem fra bilen,se det vil være en enkel sak,og lettsolgte på feil marked er de nok begge to.

Og,det har skjedd,til og med i fredelige Eidsvoll...med en rase som min ene... Og selvfølgelig kan det skje igjen da ingen av gutta passer bilen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å feste de i hengerfestet, og glemme de og kjøre med de hengende bak. Det er faktisk noe jeg har skikkelig angst for.... Jeg må ofte stoppe og se om de henger der, enda jeg aldri fester de i hengefestet...

Det der er jeg skikkelig redd for også! Jeg kjører vanlig bortover og kan plutselig kvekke til å se i speilet, og vurdere å stoppe for å bli sikker når jeg får den tanken i hodet. Stakkars Ellie som ligger og sover så godt, når jeg får den ideen må jeg rope helt til hun våkner og setter seg opp, så jeg kan være helt trygg på at hun er der og har det bra :rolleyes2:

Ang bilen, så må jeg ha de der noenganger - og da tenker jeg på det, og vil helst for tilbake. Men er ikke 'redd nok' til å la det være.. håper det skal gå bra! Låser alltid da, og nå skal jeg begynne med å rygge inntill vegger der det er mulig jeg også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange andre bekymringer at disse kommer i bakevja;-)

Neida, jeg binder aldri hunden utenfor butikker etc. Både p.g.a tyveri og plagsomme folk.

men han sitter mye i bilen når vi er ute å farter. Så lenge bilen er låst og vinduene litt på gløtt, tenker jeg aldri på at han kan bli stjålet. Men hvis det har vært veldig varmt så bakluka har stått litt oppe, da har jeg vært litt bekymret, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...