Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva om noen stjeler hunden?

Poter

Recommended Posts

Jeg er ikke så redd for at hun skal bli stjålet mens hun sitter i bilen egentlig.. (ikke før jeg leste denne tråden hvertfall;P )

Er mer bekymret for alt som kan skje med henne mens hun er alene hjemme..

Det kan blir brann

Alarmen kan gå av og skremme shiten av henne

Det kan komme tyver

Hun kan prøve å hoppe over grinda, tryne ned trappa og brekke alle beina

Huseieren kan komme traskende inn og "forstyrre" henne

osv, osv, osv..

Hmm.. lurer på om kanskej veien til tvangsbehandling er kort om typen leser dette.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønner at folk tenker over det og tar sine forhåndsregler,men å aldri la hundene sitte alene i bilen? Hverdagen min hadde blitt fryktelig tungvindt hvertfall om jeg ikke kunne hatt Felix alene i bilen. Ikke tror jeg at det er så veldig ofte at noen knuser bilruta di å stjeler hunden på en offentlig parkeringsplass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer litt an på hvilken rase man har jeg. Noen raser er jo mer populære og "in" i tiden enn andre. Hører "alt for ofte" om staffer som blir stjålet :wub: Derfor er jeg redd for at Aïda skal bli stjålet! Men jeg går jo ikke og bekymrer meg grønn, ser meg over skulderen osv, jeg tar bare forhåndsregler i hverdagen :)

Jeg tror også det kommer mye an på hvor man bor... Jeg har vel ikke akkurat raser som er trendy (de fleste tror begge er blandinger av noe merkelig :) ).

Det er vel større sannsynelighet for at hunden blir plaga, enn at den blir stjålet sånn sett. Jeg har plukket unger ut av vinduene på bilen min, mens foreldrene står og ser på. Det er helt OK og bruke andres biler som klatrestativ for å styre med en hund nemlig.

Jeg binder ikke hunder utenfor butikk heller, det er lenge siden jeg gjorde det sist, og lenge før loven kom. Etter å ha opplevd at tre unger kasta flasker på Bogar en gang, så sluttet jeg med det. Og foreldrene? De ble forbanna for at jeg stoppet ungene med dette. De måtte nemlig få lov til å kaste flasker på hunden om de ville...

Men slike småting som at man tenker på hvor man parkerer, blir en vanesak. Jeg er ikke så hysterisk i Sarpsborg eksempel. Det er mest Oslo, og ble vel litt verre da jeg fant en typen hengende rundt bilen min her på Mortensrud. Og med tanke på hva slags hunder han selv hadde i bilen, så er jeg så fordomsfull at jeg "lar ikke tvilen gå tiltalte til gode", og startet med å rygge inntil vegger da her...

Jeg er like redd for at noen skal plage hundene, som å stjele de. Hvor mange hunder er det ikke som har blitt avlivd pga biting fordi de har stått bundet, og blitt plaget og ikke kommet seg unna. Hunder biter instinktivt tilslutt om de blir plaget, og ikke får respekt for sine signaler. Nei, her i Oslo kommer jeg aldri til å sette fra meg hunder noe sted. En gang satt jeg fra meg Dina i gangen på Kiwi, og da skulle jeg kjøpe en ting, og så henne hele tiden. Likevel var jeg skikkelig stressa for henne...

Jeg er ikke så redd for at hun skal bli stjålet mens hun sitter i bilen egentlig.. (ikke før jeg leste denne tråden hvertfall;P )

Er mer bekymret for alt som kan skje med henne mens hun er alene hjemme..

Det kan blir brann

Alarmen kan gå av og skremme shiten av henne

Det kan komme tyver

Hun kan prøve å hoppe over grinda, tryne ned trappa og brekke alle beina

Huseieren kan komme traskende inn og "forstyrre" henne

osv, osv, osv..

Hmm.. lurer på om kanskej veien til tvangsbehandling er kort om typen leser dette.. :D

Alt det der er jeg redd for i tillegg :D Bortsett fra det med huseier da, siden det er meg..

Jeg er bekymret for hundene mine, og jeg vil ikke bli sett på som paranoid fordi. Jeg synes det er direkte naivt jeg, og gå fra hunden sin utenfor en butikk i Oslo, og tro at alle forbipasserende vil la den være i fred. Jeg har hørt historier om hunder som har blitt stjålet i Oslo, for å trene opp kamphunder, og selv om mine kanskje ikke er aktuelle til det, så er jeg kjemperedd for de. Regner med at de som har barn heller ikke setter de fra seg i vogna utenfor en butikk på løkka liksom?

Jeg har til og med et knall gult klistremerke på ytterdøren til leiligheten hvor det står : VED FARE ELLER BRANN; REDD OSS! DET ER 2 HUNDER I BOLIGEN!

Så det så... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang ble hunden jeg gikk med, angrepet av en løs hund som jég ikke klarte å se. Det viste seg at den akkurat hadde klart å komme seg lås fra å stå bundet utenfor en butikk. Dette var jo like ved en trafikkert vei midt i Oslo og hva om vi hadde vært på motsatt side av veien? Han fikk høre om det fra meg og skjønte ikke at sånt kunne gå an - han så oppriktig naiv ut og hadde ikke tenkt på at barn kunne plage den eller at den kunne stjeles. Så det finnes en hel del andre ting å bekymre seg for ved å la hunden stå i bånd her i hvertfall.

Da jeg bodde på Carl Berner gjorde jeg aldri det, men nå bor jeg mye lengre utenfor og har funnet en relativt trygg plass for henne, så jeg gjør det hvis jeg må ha noe viktig. På CB var det jo mange som lot sine store hunder stå på hver side av døra til og med. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, eller for å si det på en annen måte; Jeg har blitt såpass gammel at jeg har skjønt det er to ting her i livet som er uungåelig- skatten og døden :ahappy:

Det har jeg skjønt også,for jeg er enda eldre....

Men likevel er jeg bekymret for både plaging av hunder i bilen og at de kan bli stjålet..

Og jeg skulle ønske jeg hadde et så ukomplisert liv at det var min største bekymring at noen kan komme til å bryte seg inn i hus eller bil for å ta hunden...

Det er ikke min største bekymring nei,men nest største antagelig.

Ikke innbrudd i huset,det tror jeg ingen med vettet i behold ville gjøre.... Men stjele dem fra bilen,se det vil være en enkel sak,og lettsolgte på feil marked er de nok begge to.

Og,det har skjedd,til og med i fredelige Eidsvoll...med en rase som min ene... Og selvfølgelig kan det skje igjen da ingen av gutta passer bilen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å feste de i hengerfestet, og glemme de og kjøre med de hengende bak. Det er faktisk noe jeg har skikkelig angst for.... Jeg må ofte stoppe og se om de henger der, enda jeg aldri fester de i hengefestet...

Det der er jeg skikkelig redd for også! Jeg kjører vanlig bortover og kan plutselig kvekke til å se i speilet, og vurdere å stoppe for å bli sikker når jeg får den tanken i hodet. Stakkars Ellie som ligger og sover så godt, når jeg får den ideen må jeg rope helt til hun våkner og setter seg opp, så jeg kan være helt trygg på at hun er der og har det bra :rolleyes2:

Ang bilen, så må jeg ha de der noenganger - og da tenker jeg på det, og vil helst for tilbake. Men er ikke 'redd nok' til å la det være.. håper det skal gå bra! Låser alltid da, og nå skal jeg begynne med å rygge inntill vegger der det er mulig jeg også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange andre bekymringer at disse kommer i bakevja;-)

Neida, jeg binder aldri hunden utenfor butikker etc. Både p.g.a tyveri og plagsomme folk.

men han sitter mye i bilen når vi er ute å farter. Så lenge bilen er låst og vinduene litt på gløtt, tenker jeg aldri på at han kan bli stjålet. Men hvis det har vært veldig varmt så bakluka har stått litt oppe, da har jeg vært litt bekymret, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...