Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunderom


Huldra

Recommended Posts

I den forbindelse at vi har kjøpt oss nytt hus, skal vi prøve å realisere drømmen om et hunderom. Jeg ønsker derfor å få del i alle knepene sonisene har for å få det perfekte hunderommet. :frantics:

Tiltenkt bruksområde: "oppbevaring" av hunder om natten og når vi ikke er hjemme, pluss våte hunder etter tur, evt skille hannhund/tispe ved løpetid dersom vi noen gang får en hannhund. Evt valpekull skal være på rommet når evt valpekull fødes (det blir nok veldig sjelden, så det punktet er ikke det viktigste å ta hensyn til). Pelsstell skal foregå her, det samme skal bading/dusjing av hundene. Oppbevaring av alt hundeutstyr, inkl turutstyr. Rosettvegg (fatter ikke jeg ikke får ha de i stua..?! :icon_clapping: )

Utgangspunkt: et bad på ca 10-15 kvm (har ikke mål på dette enda), badet er kvadratisk. Flislagt gulv, panel på vegg. Sluk (men med helning på gulvet feil vei!), og selvsagt rør i vegger (badet er funksjonelt pr i dag, og relativt nyoppusset). Dør fra stuen er i et hjørne. På ene veggen er det et vanlig vindu.

Siden flisene er nylagt for ikke mange år siden, og de er helt OK, ønsker vi ikke å fjerne disse for å heller legge et mer praktisk gulvbelegg. Valpene vil nok lide mest nød av dette, og min forargrelse når jeg skal vaske gulvet.. Veggene anser jeg som greie til noe annet er motbevist..

Planen: utgang til hundegård (må lage dør), rommet ligger fint til i forhold til hundegård. Utgang til en "grovgang", her skal vi gå inn/ut fra tur (må ha dør til gangen, denne blir på skrå fra døren fra stuen). Hundebadekar (eller stor utslagsvask) er høyt ønsket.

Er det noen som har smarte tips utover dette? Ting som kan være kjekt å ha på et hunderom? Hvordan ting blir plassert i forhold til hverandre? Hvis vi skal flytte på dører og ordne nye dører, er det noe som er lurt å tenke på mtp plassering av disse? Er det bedre å ha de i et hjørne av rommet, eller midt på en vegg? Bør jeg gjøre sånn at evt valper har hele rommet å gå på, eller at det er enkelt å sperre av et greit område? Er det noen som har tips til gode oppbevaringsløsninger når man ikke har større plass å lagre hundeting på enn dette; smarte skap eller hyller eller..? Og kom gjerne med bilder! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mitt hunderom har jeg hundebur, en kommode til hundeting, stellebord, blåse, en hylle med klippesaker etc. På veggene har jeg bilder og diplomer som er relatert til hundene. i tillegg har jeg enktelte ting som har med hestene å gjøre, men som jeg ikke vil ha i stallen pga fukt, som stashodelagene, dekken som skal tørke (har snorer på tvers i taket) og den store saueskinnsfellen som jeg bruker når jeg kjører hest.

Hundene går ofte inn der og legger seg selv på kvelden om de vil ha litt ro, og på natten blir de låst inn i burene for det meste.

det hender vi har hunder på besøk som ikke er vant til å ligge i bur, så det er plass til å ligge også utenom burene, og vi har da en krok på døren fra utsiden, slik at det ikke skal vøre mulig for dem å åpne døren.

det er ikke alltid jeg lukker Flipps bur, det er meningen at jeg etterhvert lar ham besteemme det selv så sant vi ikke har andre hunder på besøk. Jeg harplaner om å flytte inn en gammel sprinkelseng, og lage liggeplass øverst i den, men også da ha et bur under den, slik at det blir to soveplasser av den sengen.

noe jeg savner på det rommet er en lufteventil, det er vindu, men om vinteren kan det bli litt voldsomt å ha oppe. i tillegg burde det ha vært en ovn der inne, i vinter da det var jevnt med tretti kuldegrader ute om natten og sjelden varmere enn 25 på dagen klarte vi ikke å holde rommet frostfritt, og måtte flytte hundenen inn på stuen.

Vi bor i et haug-gammelt hus fra midten av 1800 tallet da, og på det værste klarte vi å holde stuene og kjøkkenet varm med å stenge av resten av huset i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjkabinett, evt. badekar med dusjvegg, er kjekt og greit så slipper dere å tenke på vann utover gulvet når hundene er dusjet og/eller spylt etter tur. Og dere slipper å tenke på fuktskader på panel som er veldig fort gjort å få. Og da er det jo ikke så nøye med at gulvet heller feil feil. Også vifte og god mulighet for utlufting. :frantics:

(Sverger til dusjkabinett eller tilsvarende i bad med fliser på veggene også, jeg da. Sånn for sikkerhets skyld. :icon_clapping: )

Også tipser jeg om JIF mop´en for fliser, den er fin og får opp rusk og rask i fugene. Jepp, jeg husker at jeg var omtrent den eneste som mener at våtmop duger, men den "vanlige for fliser" er faktisk veldig bra. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips- bare fortsett å pepre meg! :frantics:

på mitt hunderom har jeg hundebur, en kommode til hundeting, stellebord, blåse, en hylle med klippesaker etc. På veggene har jeg bilder og diplomer som er relatert til hundene. i tillegg har jeg enktelte ting som har med hestene å gjøre, men som jeg ikke vil ha i stallen pga fukt, som stashodelagene, dekken som skal tørke (har snorer på tvers i taket) og den store saueskinnsfellen som jeg bruker når jeg kjører hest.

Hundene går ofte inn der og legger seg selv på kvelden om de vil ha litt ro, og på natten blir de låst inn i burene for det meste.

det hender vi har hunder på besøk som ikke er vant til å ligge i bur, så det er plass til å ligge også utenom burene, og vi har da en krok på døren fra utsiden, slik at det ikke skal vøre mulig for dem å åpne døren.

det er ikke alltid jeg lukker Flipps bur, det er meningen at jeg etterhvert lar ham besteemme det selv så sant vi ikke har andre hunder på besøk. Jeg harplaner om å flytte inn en gammel sprinkelseng, og lage liggeplass øverst i den, men også da ha et bur under den, slik at det blir to soveplasser av den sengen.

noe jeg savner på det rommet er en lufteventil, det er vindu, men om vinteren kan det bli litt voldsomt å ha oppe. i tillegg burde det ha vært en ovn der inne, i vinter da det var jevnt med tretti kuldegrader ute om natten og sjelden varmere enn 25 på dagen klarte vi ikke å holde rommet frostfritt, og måtte flytte hundenen inn på stuen.

Vi bor i et haug-gammelt hus fra midten av 1800 tallet da, og på det værste klarte vi å holde stuene og kjøkkenet varm med å stenge av resten av huset i vinter...

Hmm.. huset vi har kjøpt er over 100 år gammelt, men det er varmekabler i gulvet på det tiltenkte hunderommet, så jeg håper virkelig det holder. Det er etterisolert, og bare vi får inn nytt vindu tror jeg det skal gå bra. Ventil er det dessverre ikke (det er lagt panel over), men den er sikkert grei å åpne igjen - smart! Det kan bli steinkaldt her også; i vinter hadde vi tre uker med 30 minus (!) noe som er ekstremt selv til her å være.. Får vi noe lignende igjen, lurer jeg på hvordan vi skal overleve.. Har forsåvidt tenkt å ha grind i døren inn til stuen, sånn at vi har mulighet for å ha døren oppe, men likevel avstengt. Skjønner at jeg trenger en god hundedør i døren ut til hundegården også... :frantics:

Dusjkabinett, evt. badekar med dusjvegg, er kjekt og greit så slipper dere å tenke på vann utover gulvet når hundene er dusjet og/eller spylt etter tur. Og dere slipper å tenke på fuktskader på panel som er veldig fort gjort å få. Og da er det jo ikke så nøye med at gulvet heller feil feil. Også vifte og god mulighet for utlufting. :frantics:

(Sverger til dusjkabinett eller tilsvarende i bad med fliser på veggene også, jeg da. Sånn for sikkerhets skyld. :icon_clapping: )

Også tipser jeg om JIF mop´en for fliser, den er fin og får opp rusk og rask i fugene. Jepp, jeg husker at jeg var omtrent den eneste som mener at våtmop duger, men den "vanlige for fliser" er faktisk veldig bra. :frantics:

Det er allerede dusjkabinett der, men når man står en halvtime med hver hund for å shamponere og balsamere (haha), så blir man fort sliten i ryggen av det. Jeg har til nå stått i dusjen sammen med hundene, men det er fremdeles tungt i ryggen. Har alltid drømt om å kunne vaske hundene i en god arbeidshøyde. I så måte tar et hundebadekar mindre plass enn et dusjkabinett også..

Disse JIF-moppene er prøvd, men jeg er ikke sikker på om jeg er udelt positive til de.. Har alle variantene, men kanskje de fungerer bedre enn andre i alle fall.. :frantics: Isj, uansett liker jeg ikke å vaske gulv. :frantics: Støvsuger må jeg også ha, det er et must når man driver med klipping, og denne må oppbevares på en grei og lettvint måte. Jeg lurer på om jeg er redd for at vi skal ha alt for mye på hunderommet, at vi rett og slett ikke får plass til alt! Har ikke bur, men har tenkt å sette inn en liten sovesofa (host), og frykter det fort blir trangt da. Da har jeg tenkt at oppbevaring bør skje på smarte måter; takhøye skap og skap montert på veggen (som hyller med skapdør, hvis det var forståelig?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der vi bodde før hadde jeg sentralstøvsuger, det var genialt til hundehår, for den oppsamlingsboksen var stor nok til hårene

en vanlig støvsuger blir jo full av en klipp. Men jeg har brukt å ta vare på sekkene fra foret, og feie opp det værste når jeg klipper og bruke forsekken til det, og støvsuger bare det aller værste.

Det med lufteventil på rommet skulle jeg virkelig gjerne hatt, for det blir mye fuktighet fra hundene, ser det hver morgen i vinduskarmen, det blir fort jordslag der. (og om vinteren blir det et lag med is på vinduet.

Med varmekabler greier dere nok å olde det levlig, her er det ikke noen ovn i det hele tatt, jeg tror rommet opprinnelig har vært spiskammers eller noe slikt, det er for lite til å være soverom, og for stort til å være kott. (pluss at det er vindu, ikke så vanlig i kott...) Vi satte inn en sånn elektrisk olveovn i vinter, men det klarte ikke å holde varmen oppe på det kaldeste. Og siden vi da hadde en storpuddel med forkalkninger og lammelser ble burene flyttet til spisestuen, rett ved vedovnen. Nå har vi ikke den puddelen lenger, men blir det like kaldt må nok hundene flyttes igjen, for nå har jeg jo en hund som nesten ikke har pels...

Men det var jo ekstremt for alle i vinter, da, vi måtte finne alle de gamle gulvteppene våre og legge i stuen så vi nesten hadde vegg til vegg-teppe, for det ble så gulvkaldt. Vi hadde som sagt varme på badet, og kjøkkenet og to stuer, ellers hadde vi kuldegrader eller ca null grader i resten av huset

vi sov et par netter i stuen hele familein, og ellers sov vi med fleecdresser og pledd under dynen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opphøyd badekar i god arbeidshøyde er helt gull, absolutt det beste dersom man har anledning til det!

På klipperommet som jeg benyttet før (hos en hundefrisør) var det opphøyd badekar inni det ene hjørnet (mot to vegger) og det var "innbygd" med vegger på to sider . (Dårlig forklaring...) Godt med fuging inn mot veggene sånn at ikke vannet tutla nedover veggen og våtromstapet over. Og over badekaret var det overskap til kjøkken, sånne gammeldagse som var smalest nede og skrådde oppover (fortsatt ræ** forklaring) og som gikk helt opp til taket. Under badekaret var det plass til oppbevaring av bøtter etc etc. (Klipperommet hadde tidligere vært et kjøkken og huset var gammelt. :frantics: )

I bunnen av badekaret sklisikker badematte og i sluket (sluken?) en ekstra "sil" i gummi som var løs og kunne tas ut og det var kjekt slik at ikke all rusk og hår forsvant rett ned og tetta hele fa***skapet på no time.

Og dette var bortest til høyre på den veggen.... :icon_clapping::frantics: Fra badekaret og bortover til venstre var det en bred benkeplate med plass til alt mellom himmel og jord. Og under benkeplata var det lagd to rom/bur med vegg mellom og med gitter og dør i front. Til bruk for hunder som ventet på å bli stæsja/ventet på eiern etterpå.

Ahhh, minner :frantics:

Og vifte til utlufting, ikke bare vindu og ventiler, er veldig veldig nyttig! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der vi bodde før hadde jeg sentralstøvsuger, det var genialt til hundehår, for den oppsamlingsboksen var stor nok til hårene

en vanlig støvsuger blir jo full av en klipp. Men jeg har brukt å ta vare på sekkene fra foret, og feie opp det værste når jeg klipper og bruke forsekken til det, og støvsuger bare det aller værste.

Det med lufteventil på rommet skulle jeg virkelig gjerne hatt, for det blir mye fuktighet fra hundene, ser det hver morgen i vinduskarmen, det blir fort jordslag der. (og om vinteren blir det et lag med is på vinduet.

Med varmekabler greier dere nok å olde det levlig, her er det ikke noen ovn i det hele tatt, jeg tror rommet opprinnelig har vært spiskammers eller noe slikt, det er for lite til å være soverom, og for stort til å være kott. (pluss at det er vindu, ikke så vanlig i kott...) Vi satte inn en sånn elektrisk olveovn i vinter, men det klarte ikke å holde varmen oppe på det kaldeste. Og siden vi da hadde en storpuddel med forkalkninger og lammelser ble burene flyttet til spisestuen, rett ved vedovnen. Nå har vi ikke den puddelen lenger, men blir det like kaldt må nok hundene flyttes igjen, for nå har jeg jo en hund som nesten ikke har pels...

Men det var jo ekstremt for alle i vinter, da, vi måtte finne alle de gamle gulvteppene våre og legge i stuen så vi nesten hadde vegg til vegg-teppe, for det ble så gulvkaldt. Vi hadde som sagt varme på badet, og kjøkkenet og to stuer, ellers hadde vi kuldegrader eller ca null grader i resten av huset

vi sov et par netter i stuen hele familein, og ellers sov vi med fleecdresser og pledd under dynen.

Å fy..! :frantics: De som bodde der før sa at det var levelig i vinter, så jeg krysser tomlene for det! Hvis ikke blir det stua/soverommet for hundene også ja. :banana:

Vi har sentralstøvsuger nå, og det er veldig praktisk. Jeg støvsuger det meste nå, men det er jo i grunnen bare latskap å ikke plukke opp det verste og bare støvsuge det man må. :frantics:

Opphøyd badekar i god arbeidshøyde er helt gull, absolutt det beste dersom man har anledning til det!

På klipperommet som jeg benyttet før (hos en hundefrisør) var det opphøyd badekar inni det ene hjørnet (mot to vegger) og det var "innbygd" med vegger på to sider . (Dårlig forklaring...) Godt med fuging inn mot veggene sånn at ikke vannet tutla nedover veggen og våtromstapet over. Og over badekaret var det overskap til kjøkken, sånne gammeldagse som var smalest nede og skrådde oppover (fortsatt ræ** forklaring) og som gikk helt opp til taket. Under badekaret var det plass til oppbevaring av bøtter etc etc. (Klipperommet hadde tidligere vært et kjøkken og huset var gammelt. :frantics: )

I bunnen av badekaret sklisikker badematte og i sluket (sluken?) en ekstra "sil" i gummi som var løs og kunne tas ut og det var kjekt slik at ikke all rusk og hår forsvant rett ned og tetta hele fa***skapet på no time.

Og dette var bortest til høyre på den veggen.... :icon_clapping::frantics: Fra badekaret og bortover til venstre var det en bred benkeplate med plass til alt mellom himmel og jord. Og under benkeplata var det lagd to rom/bur med vegg mellom og med gitter og dør i front. Til bruk for hunder som ventet på å bli stæsja/ventet på eiern etterpå.

Ahhh, minner :frantics:

Og vifte til utlufting, ikke bare vindu og ventiler, er veldig veldig nyttig! :hyper:

Jeg skjønte faktisk utmerket godt hva du mente! :thumbs: Sånn "innbgd" badekar har oppdretteren til Aynï på hundepensjonatet, men akkurat den løsningen ser jeg for meg blir vanskelig å få til hos oss.. Skap over badekaret er garantert nyttig mtp oppbevaring av alaskens shampoer og balsam, og håndklær. Greit å ha ting der man trenger det. :frantics: Benk skal jeg tenke på; vi bruker jo ikke bur, men jeg ser jo nytten dersom man gjør det, eller der det er praktisk, slik som der du forteller om. Man får jo mye oppbevaringsplass under der, med mulighet for trådskuffer osv. Hva ble benken brukt til ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy..! :icon_clapping: De som bodde der før sa at det var levelig i vinter, så jeg krysser tomlene for det! Hvis ikke blir det stua/soverommet for hundene også ja. :frantics:

Vi har sentralstøvsuger nå, og det er veldig praktisk. Jeg støvsuger det meste nå, men det er jo i grunnen bare latskap å ikke plukke opp det verste og bare støvsuge det man må. :frantics:

Jeg skjønte faktisk utmerket godt hva du mente! :frantics: Sånn "innbgd" badekar har oppdretteren til Aynï på hundepensjonatet, men akkurat den løsningen ser jeg for meg blir vanskelig å få til hos oss.. Skap over badekaret er garantert nyttig mtp oppbevaring av alaskens shampoer og balsam, og håndklær. Greit å ha ting der man trenger det. :frantics: Benk skal jeg tenke på; vi bruker jo ikke bur, men jeg ser jo nytten dersom man gjør det, eller der det er praktisk, slik som der du forteller om. Man får jo mye oppbevaringsplass under der, med mulighet for trådskuffer osv. Hva ble benken brukt til ellers da?

Små IKEA-kommoder med sakser, skjær, kammer, alskens duppeditter. osv. Også var det ting og tang og alskens ræl på benken. :frantics: Kunne jo vært brukt til klippebord hos en som ikke jobbet der inne dag ut og dag inn, men på det rommet var det klippebord (svingbart og som kunne heves og senkes) så derfor ble den benken brukt til alt mulig annet. :frantics:

Og badekaret var ikke akkurat innebygd. Det ble snekret en ramme og satt badekaret oppå den og så ble det smekka opp plater på to sider av selve badekaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er link til hunderommet vårt. http://hjornsbo.piczo.com/hunderom?cr=6&linkvar=000044

Vi laget rommet med tanke på at vi kanskje skal selge huset en gang, og det er jo ikke så mange som vil ha et hunderom i huset:)

Løpegården er rett på utsiden, så på varme dager kan døra stå oppe og hundene gå ut og inn som de vil. Vegg i vegg ligger vaskerommet, med der er vi ikke ferdige ennå:icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus! Så gøy å få kunne skreddersy et hunderom da. :icon_clapping:

Jeg skjønner godt at du vil ha et eget hundebadekar - det er drømmen min også. :frantics: Jeg synes denne typen ser så praktisk ut, merk ikke pen - bare praktisk. ED6650_230X230.JPG Kjempekjekk design både til bad og tørk siden du kan blåse hunden tørr i badekaret uten å få "pelstapet" på veggene siden den høye og brede veggen fanger inn hårene. Jeg vet om flere som har hjemmesnekra varianter med hele plexiglass(!?) liknende plater (ikke flis) som fungerer godt, men har dessverre ingen bilder.

Avtrekksvifte, mange kontakter til blåser, klipper ol høyt på veggene (valpehensyn) og god plass til stellebord er jo også kjekt å ha. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små IKEA-kommoder med sakser, skjær, kammer, alskens duppeditter. osv. Også var det ting og tang og alskens ræl på benken. :banana: Kunne jo vært brukt til klippebord hos en som ikke jobbet der inne dag ut og dag inn, men på det rommet var det klippebord (svingbart og som kunne heves og senkes) så derfor ble den benken brukt til alt mulig annet. :frantics:

Og badekaret var ikke akkurat innebygd. Det ble snekret en ramme og satt badekaret oppå den og så ble det smekka opp plater på to sider av selve badekaret.

Neivel, da skjønte jeg ikke hva du mente likevel, haha.. :frantics: Men takk for oppklaring!

Her er link til hunderommet vårt. http://hjornsbo.piczo.com/hunderom?cr=6&linkvar=000044

Vi laget rommet med tanke på at vi kanskje skal selge huset en gang, og det er jo ikke så mange som vil ha et hunderom i huset:)

Løpegården er rett på utsiden, så på varme dager kan døra stå oppe og hundene gå ut og inn som de vil. Vegg i vegg ligger vaskerommet, med der er vi ikke ferdige ennå:frantics:

Flotte bilder, det var jo kjempefint! Men den "bardøren", er ikke den for liten for å holde hundene inne? Eller er den ikke tiltenkt det kanskje? Det var i alle fall utrolig gjennomført og stilig! :frantics:

Gratulerer med nytt hus! Så gøy å få kunne skreddersy et hunderom da. :frantics:

Jeg skjønner godt at du vil ha et eget hundebadekar - det er drømmen min også. :hyper: Jeg synes denne typen ser så praktisk ut, merk ikke pen - bare praktisk. ED6650_230X230.JPG Kjempekjekk design både til bad og tørk siden du kan blåse hunden tørr i badekaret uten å få "pelstapet" på veggene siden den høye og brede veggen fanger inn hårene. Jeg vet om flere som har hjemmesnekra varianter med hele plexiglass(!?) liknende plater (ikke flis) som fungerer godt, men har dessverre ingen bilder.

Avtrekksvifte, mange kontakter til blåser, klipper ol høyt på veggene (valpehensyn) og god plass til stellebord er jo også kjekt å ha. :frantics:

Haha, nei det var ikke spesielt pent! :thumbs: Men jeg skjønner godt det er praktisk! Føner bruker jeg fint lite (kun halen), og jeg tror ikke det er noe jeg vil bli avhengig av med det aller første.. tror jeg..?

Vifte, mange kontakter, osv er notert. :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, det var jo kjempefint! Men den "bardøren", er ikke den for liten for å holde hundene inne? Eller er den ikke tiltenkt det kanskje? Det var i alle fall utrolig gjennomført og stilig! :icon_clapping:

Bardøren er laget for at hundene skal kunne gå under den, og at det skal være enkelt for meg å gå igjennom den. Vi laget hunderommet i litt country stil med tanke på at senere eiere vil bruke rommet som bar, tvstue, festlokale, eller et kult rom til pubertertlusa i familien. Alle støm er lagt høyt på veggen for at hundene ikke skal kunne bite på noe, veggene er kledd med villmarkspanel tilfelle hundene tygger på veggen, da er det enkelt å beise over skaden etterpå. Det er lagt varmekabel i gulvet og vi har lagt fliser for renholdet sin del. Bak bardøren er hundenes soverom og de har vært sitt bur de kan legge seg i. Meningen er å lage en vaskekrok til hundene inne på vaskerommet og det går en dør inn på vaskerommet i fra hundenes soverom. Vi har lagt ned internett og telefon på hunderommet og skal legge ned tvkabel etterhvert, nå ser vi bare på video på hunderommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mamut.net/hunden/subdet99.htm

Dette badekaret har vi på jobben og jeg kunne ikke vært mer fornøyd, god arbeidshøyde og alle hundene aksepterer å stå i det, til og med de som er litt skeptiske :icon_clapping:

Jepp, det er sånn jeg har prøvd, og sånn jeg har tenkt å kjøpe. :frantics: Veldig, veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke vannet renne ut bak? Bildene som var der viste jo at det var åpent ut bak.... :icon_clapping:

Det er sluk, og fra sluken går det en slange, som på et babybadekar. :frantics: Slangen legger man så det renner ut i en sluk e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bare jeg som har en hund som synes det er gøy å svømme i badekaret :frantics:

Kanskje? Har aldri prøvd å fylle i et badekare så mye, dessuten har jeg litt store hunder, så de ville knapt ha mistet fotfestet..

Finnes det en løsning for å tette det badekaret da, slik at man kan få litt vann oppi der?? Tenkte på plate til åpningen bak.

Aner ikke. Men jeg kan ikke huske å ha sett noen i nettbutikken, du får vel lete. :icon_clapping:

---

Flere tips til hunderomløsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke vannet renne ut bak? Bildene som var der viste jo at det var åpent ut bak.... :icon_clapping:

Det er antakelig en liten "kant i bakkant" av karet.

Kanskje bare jeg som har en hund som synes det er gøy å svømme i badekaret :frantics:

Hunden skal jo bare dusjes i karet, karet skal ikke fylles opp slik at hunden skal bade/svømme der. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...