Gå til innhold
Hundesonen.no

Mister pels etter flått bitt

MonicaT

Recommended Posts

Jeg er normalt ikke bekymret for flått bitt, men synes akkurat dette var litt rart. For ca en uke siden oppdaget jeg en ganske stor flått like ved øyet på Amigo. Denne ble fjernet og etter noen dager mistet han litt pels på dette området. I tillegg er det farge der, trodde først det var rød ring men det ser mer ut som talgflekker. Uansett har jeg aldri sett eller opplevd noe lignende. Tar nok en tur til dyrlegen i morgen. Noen andre som har opplevd sånt. Han er pigg ellers og har hatt flått tidligere også uten denne reaksjonen. Rart han ble pelsløs der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når flåtten fjernes kan det jo komme både puss og en liten kul der flåtten har vært, på min hund så er dette ofte noe som kan klø. Når den satt fast, så klødde den nok også endel, og kanskje ubehagelig.

Spes. i ansiktet så er jo ikke pelsen så tett, så at den mister litt pels rundt der flåtten satt/evt om den har litt farge og kanskje en kul,så prøver kroppen og kvitte seg med evt rester og rense opp selv. Det har ivartfall vært tilfellet på hunden min. (han mister også litt pels rundt bittet, spes i ansiktet, men ikke andre plasser, som er lagt merke til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når flåtten fjernes kan det jo komme både puss og en liten kul der flåtten har vært, på min hund så er dette ofte noe som kan klø. Når den satt fast, så klødde den nok også endel, og kanskje ubehagelig.

Spes. i ansiktet så er jo ikke pelsen så tett, så at den mister litt pels rundt der flåtten satt/evt om den har litt farge og kanskje en kul,så prøver kroppen og kvitte seg med evt rester og rense opp selv. Det har ivartfall vært tilfellet på hunden min. (han mister også litt pels rundt bittet, spes i ansiktet, men ikke andre plasser, som er lagt merke til)

Jeg signerer denne. Nenya fikk en flått midt på hodet i sommer, og i laaaang tid etterpå hadde hun en hårløs liten prikk/flekk midt på hodet. Jeg så den mest bakfra (mot hårvekst-retningen). Den hårløse flekken var på størrelse med en ert kanskje. Nå er den nesten gjengrodd, men hun har fremdeles et pittelite område som fremdeles ikke har full pels ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer også dette...hunden min mister ofte litt pels hvis flått blir fjernet fra hodet, men mister stort sett ikke pels på andre steder på kroppen. Nå er ikke jeg noen eskpert, men har alltid sett for meg at røttene er kortere der oppe på toppen. Kan godt hende det bare er noe jeg har innbilt meg :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...