Gå til innhold
Hundesonen.no

Onepiece/kosedress i barnehage

SiriEveline

49 stemmer

1. 1. Burde det eksistere et forbud eller ikke?

• Forbud
      19
    • Ikke forbud
      30

Recommended Posts

For meg er olabukse uaktelt, ihvertfall til vanlig, en gang iblant går greit. Men for meg blir det slitsomt å sitte på gulvet og rulle rundt og tulle i slike trange bukser. Gjelder altså alt som har lignende stoff som slike bukser, dessuten føler jeg at det til stadighet glir ned, og belte gnager seg inn i magen.

Jupp, suuuuper fan av olabukser, not! :hmm:

Trange ? Glir ned ? Da har du kjøpt dem for små og i feil fasong, da vet du. Olabukser er vel et utmerket arbeidstøy, egentlig. Man trenger ikke å ha busker som henger halvveis nedpå ræva sånn at sprekken og undertøyet vises og magen vrenger seg utapå :icon_confused:. Det finnes olabusker som har normal fasong som verken er trange eller siger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Jeg lover deg at hvis du finner en olabukse som verken gnager eller strammer, og som tillater meg å sitte/ligge i ganske mange snåle posisjoner på gulvet, uten å være til bry.. som selvfølgelig sitter bra på meg, og gjør at jeg ser "bra" ut, altså ikke får flat rumpe eller andre ting; da går ene onepiecen i "søpla" (altså et eller annet mottak for klær).

(og selvfølgelig koster under 2000/1500kr)

Jeg trodde ikke det var så interessant jeg siden alternativet er onepiece :icon_confused:

Men både lindex og kappahl har olabukser med stretch som ser helt ok ut og i tillegg ikke koster mer enn 3-400,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det var så interessant jeg siden alternativet er onepiece :icon_confused:

Men både lindex og kappahl har olabukser med stretch som ser helt ok ut og i tillegg ikke koster mer enn 3-400,-

Haha.. om du leser et av mine tidligere innlegg, så skriver jeg tydelig at det ikke er onepiece jeg bruker til vanlig, tvert imot tights og lange topper :lol:

For ta en runde innom, men har dårlig erfaring med olabukser, jeg er nok bygd litt rart :hmm:

Onepiecen er jo bare noe chill å ta på seg, man ser jo ikke masse valker i den, det gjør man i en dårlig olabukse.

Til Siri: er nok heller det at det er vanskelig å få tak i bukser til sånne som meg :S Men nå blir det en runde innom lindex og kappahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for meg er dette et koseplagg jeg har hjemme, chill å ta på etter en dusj. Men også et plagg som etter min mening kan brukes i barnehagen, en gang iblant, uten at det skulle måtte være forbud mot det.

Mulig jeg er gammeldags, men et plagg som jeg definerer som koseplagg jeg har hjemme, chill å ta på etter en dusj, er IKKE et plagg jeg ville brukt på jobb - samme hva slags jobb jeg hadde hatt. Og jeg er ikke spesielt jålete av meg, jeg har null problemer med å gå på butikken i møkkete turbukse eller joggebukse eller whatsoever, men jeg hadde ikke gått på butikken i pysjen..

Jeg lover deg at hvis du finner en olabukse som verken gnager eller strammer, og som tillater meg å sitte/ligge i ganske mange snåle posisjoner på gulvet, uten å være til bry.. som selvfølgelig sitter bra på meg, og gjør at jeg ser "bra" ut, altså ikke får flat rumpe eller andre ting; da går ene onepiecen i "søpla" (altså et eller annet mottak for klær).

(og selvfølgelig koster under 2000/1500kr)

Døh, sorry ass.. Man kan ikke bruke det å se bra ut som et kriterie når man tasser rundt i full offentlighet i en onepiece altså. Da har det toget godt for lengst..

Og nei, jeg har ikke pigger, jeg driter egentlig i om folk går med onepiece. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at det er noe av det styggeste som har blitt mote ever, og jeg vokste opp på 80-tallet, så det sier litt (jeg mener, harlemsbukser.. Djiiz :icon_confused: ), og at folk som går med det på jobb, samme hva slags jobb de har, fremstår som uprofesjonelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at hva du har på det har noe med kompetanse å gjøre :icon_confused: javel, det ser kanskje helt tragisk ut, men så lenge de som jobber i bhg er flinke med barna ville jeg ikke sett på det som et problem... Som du sier, det er ikke noe du går i hver dag :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om det er så veldig mye inne-aktiviteter i barnehager. Altfor mye i mine øyne, bortsett fra friluftsbarnehager o.l. Jeg synes at unger bør være mye ute, få lov til å være unger, få lov til å bli møkkete og søkkblaute, klatre i trær, klemme fingern, ramle og slå kneet, gå på snørra, få litt trøst, opp igjen, osv. (Uten at foreldre truer med "søksmål" av den grunn. )

Dersom en barnehageansatt ser på det som helt naturlig å tenke på å ha med OnePiece´n på jobb fremfor å tenke fornuftige uteplagg, så blir det helt feil i mine øyne. Det bekrefter bare mitt syn på at mange barnehager er et inne-sted og de ansatte helst vil være inne og leke med ungene.... selvfølgelig under påskudd av at det foregår noe pedagogisk riktig læring hele tiden. (Ps ps - dette er da min personlige mening.)

Jeg tutler selv rundt i det plagget (forøvrig det styggeste plagget jeg vet om :hmm: ) innenfor husets fire vegger og personlig så synes jeg ikke det hører hjemme noen andre steder enn innendørs hjemme. Kun der. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er gammeldags, men et plagg som jeg definerer som koseplagg jeg har hjemme, chill å ta på etter en dusj, er IKKE et plagg jeg ville brukt på jobb - samme hva slags jobb jeg hadde hatt. Og jeg er ikke spesielt jålete av meg, jeg har null problemer med å gå på butikken i møkkete turbukse eller joggebukse eller whatsoever, men jeg hadde ikke gått på butikken i pysjen..

Døh, sorry ass.. Man kan ikke bruke det å se bra ut som et kriterie når man tasser rundt i full offentlighet i en onepiece altså. Da har det toget godt for lengst..

Og nei, jeg har ikke pigger, jeg driter egentlig i om folk går med onepiece. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at det er noe av det styggeste som har blitt mote ever, og jeg vokste opp på 80-tallet, så det sier litt (jeg mener, harlemsbukser.. Djiiz :icon_confused: ), og at folk som går med det på jobb, samme hva slags jobb de har, fremstår som uprofesjonelle..

Haha... er jo forskjell på å faktisk drite i hva folk mener de få gangene jeg har vært på Kiwi. Jeg er også personen som fint kunne gått på ski i knallrosa kondomdress. Bare fordi jeg kødder med noe, betyr ikke at jeg ikke eier smak.

Jeg er jo helt inneforstått med hvordan man ser ut med onepiecen på :hmm: Det er stygt!

Men ser ikke hvordan et forbud skal ha noe med at et plagg er stygt. Jeg har da sett folk som virkelig ikke kan kle seg, men det kan da ikke være et kriterie..

Nå føler jeg meg rett og slett litt angrepet bare fordi jeg tør å gå rundt i en klovnedrakt! Jeg kan godt gå med en bleie(ubrukt!) på hodet inn på Kiwi, bare for å bevise et poeng, eller tjene raske cash på et veddemål.

Men det betyr ikke at jeg syntes det ser normalt ut :lol: Om dere skjønner.

Vi er vel egentlig alle enige om at onepiece ser stygt ut, men er det nok for å forby plagget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for kosedress/onepiece i barnehage, MEN ikke på de ansatte.

I min mening er det greit at barna bruker dette fordi det er lettvint, greit og praktisk.

Da blir ikke barna mellombare/barnakene, å det er alltid en utfordring med barn.

Jeg er selv barnehage-ansatt og har sett masse upassende antrekk både på barna og ansatte.

På barn synes jeg alt er nesten greit så lenge de har tilstrekkelig varme/praktiske klær hvor de ikke blir kald/fryser eller lignende.

Når det kommer til barn synes jeg praktisk, lettvint og behagelig er viktige nøkkelord.

Barn er IKKE mini versoner av voksene, og skal heller ikke nødvendigvis være kledd sånn heller!

Joggebukse/tights synes jeg er greit på ansatte, så fremt de har på seg noe som er "anstendig/passende".

Altså ikke stygge/hullete joggebukser, å ikke gjennomsiktige/merkelige mønstrede tightser.

Ansatte skal også ha tilstrekkelige lange/dekkende overdeler i form av gensere, t-shirts, tunikaer, singeletter og slikt.

Skjønner dere hva jeg mener? Tar gjerne imot meninger om utsagnet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel egentlig alle enige om at onepiece ser stygt ut, men er det nok for å forby plagget?

Nå er uheldigvis ikke onepiece forbudt da :icon_confused: Men jo, en arbeidsgiver har faktisk rett til å bestemme at det er en viss kleskode deres ansatte må følge. Sånn er det bare, selv om det kanskje ikke er vanlig i barnehager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at hva du har på det har noe med kompetanse å gjøre :icon_confused: javel, det ser kanskje helt tragisk ut, men så lenge de som jobber i bhg er flinke med barna ville jeg ikke sett på det som et problem... Som du sier, det er ikke noe du går i hver dag :hmm:

Det har med intryck att göra. En som går i onepiece kan vara mycket duktigare med barna är dama som jobbar i samma avdelning men har på sig jeans och en vanlig tröja. Det har inte med det att göra. Men intrycket. Vilket jag tror betyder extra mycket för föräldrarna.

Tänk dig själv...ta för exempel en resturang...det hade gett ett helt annat intryck om servitörerna gick runt i onepiece eller joggedress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om det er så veldig mye inne-aktiviteter i barnehager. Altfor mye i mine øyne, bortsett fra friluftsbarnehager o.l. Jeg synes at unger bør være mye ute, få lov til å være unger, få lov til å bli møkkete og søkkblaute, klatre i trær, klemme fingern, ramle og slå kneet, gå på snørra, få litt trøst, opp igjen, osv. (Uten at foreldre truer med "søksmål" av den grunn. )

Dersom en barnehageansatt ser på det som helt naturlig å tenke på å ha med OnePiece´n på jobb fremfor å tenke fornuftige uteplagg, så blir det helt feil i mine øyne. Det bekrefter bare mitt syn på at mange barnehager er et inne-sted og de ansatte helst vil være inne og leke med ungene.... selvfølgelig under påskudd av at det foregår noe pedagogisk riktig læring hele tiden. (Ps ps - dette er da min personlige mening.)

Jeg tutler selv rundt i det plagget (forøvrig det styggeste plagget jeg vet om :hmm: ) innenfor husets fire vegger og personlig så synes jeg ikke det hører hjemme noen andre steder enn innendørs hjemme. Kun der. :icon_confused:

Helt enig i at det er mye inne-aktiviteter, men det er vi på min avdeling imot, så vi er ute så mye som mulig, bortsett fra når barna sover, det er da noen inne, og noen ute.

Har faktisk vitnet å høre noen si at ungen har jo vært ute, den sov jo i vognen sin i vognskuret!?

Mener du altså at en onepiece ikke kan være et fornuftig uteplagg?

Og for å si det sånn, jeg er veldig avhengig av det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Og mener at vi skal ha barna ute i all slags vær, så får vi heller gå inn når det blir for vått/kaldt, for det finnes ingen klær som er gode nok for barn i dårlig vær dessverre :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er uheldigvis ikke onepiece forbudt da :hmm: Men jo, en arbeidsgiver har faktisk rett til å bestemme at det er en viss kleskode deres ansatte må følge. Sånn er det bare, selv om det kanskje ikke er vanlig i barnehager..

Det er nok forbudt hos oss nå jo :icon_confused: Heldigvis, for deg :lol:

Jeg er helt enig, men jeg mener også at vi har en rett til å høre en ordentlig begrunnelse, og komme med argumenter. Og så komme til en konklusjon.

Jeg bryr meg fint lite om de forbyr onepiece, jeg bruker det jo sjeldent, så er jo ikke krise liksom. Men er litt redd hvor det skal stoppe.. plutselig er joggebukser også forbudt osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en av de ansatte i barnehagen her (nå har junior slutta da) gått med onepiece, så hadde jeg lurt på om vedkommende var ansatt eller on h*n var en av ungene der :icon_confused:

Må nevnes at det var antrekket som ble den store "snakkisen" på 17. mai i år, for ei jente på 15-17 år kom gående i en onepiece (farget som det norske flagget). Altså, her hjemme kommer det ikke på tale at ungene får gå i slikt :lol:

EDIT: og så synes jeg at Siri Eveline kan gjøre som alle andre forumbrukerne her, edit og legge til istedet for å dobbelt/trippelposte... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med intryck att göra. En som går i onepiece kan vara mycket duktigare med barna är dama som jobbar i samma avdelning men har på sig jeans och en vanlig tröja. Det har inte med det att göra. Men intrycket. Vilket jag tror betyder extra mycket för föräldrarna.

Tänk dig själv...ta för exempel en resturang...det hade gett ett helt annat intryck om servitörerna gick runt i onepiece eller joggedress.

Men foreldrene ser jo ts (F.eks) i andre klær også :icon_confused: De veit jo at hun kan gå i det alle kaller "normale" klær også :lol: Så da er hun flink og kompetent den ene dagen med vanlig bukse og genser, men neste dag i one piece er de ikke kompetente...

Sier bare Norge er et fritt land, de får ga i hva de vil, så lenge ikke det blir inført bhg uniformer :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en av de ansatte i barnehagen her (nå har junior slutta da) gått med onepiece, så hadde jeg lurt på om vedkommende var ansatt eller on h*n var en av ungene der :icon_confused:

Må nevnes at det var antrekket som ble den store "snakkisen" på 17. mai i år, for ei jente på 15-17 år kom gående i en onepiece (farget som det norske flagget). Altså, her hjemme kommer det ikke på tale at ungene får gå i slikt :hmm:

EDIT: og så synes jeg at Siri Eveline kan gjøre som alle andre forumbrukerne her, edit og legge til istedet for å dobbelt/trippelposte... :D

Hvordan gjør man det da? Aldri fått det til, når man allerede har trykket multisitat og valgt svar. For om jeg da trykker multisitat, rediger, så skjer det ingenting. Før jeg åpner et nytt svar :)

Men lær meg det gjerne :D

Men foreldrene ser jo ts (F.eks) i andre klær også :lol: De veit jo at hun kan gå i det alle kaller "normale" klær også :D Så da er hun flink og kompetent den ene dagen med vanlig bukse og genser, men neste dag i one piece er de ikke kompetente...

Sier bare Norge er et fritt land, de får ga i hva de vil, så lenge ikke det blir inført bhg uniformer :D

Helt riktig, jeg møtte jo ikke foreldrene slik første dagen. Og har vel bare hatt det på meg to ganger siden sommeren.

:D

Verden har tydeligvis gått tilbake på de femten-tjue årene som er gått siden jeg var barnehageunge...

Poenget mitt er bare at når det er vått og kaldt, så blir 1-2 åringer våte igjennom, fordi de omtrent ligger i sølepytter og heller vann på hverandre og spruter. De klarer fint å holde på sånn i en time eller to, men etter det blir det faktisk for kaldt, uten skift.

Og mangel på skift, er vel vanlig. Foreldre er visst ikke så glad i å måtte vaske så mye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men foreldrene ser jo ts (F.eks) i andre klær også :lol: De veit jo at hun kan gå i det alle kaller "normale" klær også :hmm: Så da er hun flink og kompetent den ene dagen med vanlig bukse og genser, men neste dag i one piece er de ikke kompetente...

Sier bare Norge er et fritt land, de får ga i hva de vil, så lenge ikke det blir inført bhg uniformer :)

Jaja men som sagt, det hänger inte på kompetans men på intryck. haha jag skulle fått total latterkrampe om jag kom till min läkare som satt i onepiece... det ger ju inte precis så proffessionellt intryck :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja men som sagt, det hänger inte på kompetans men på intryck. haha jag skulle fått total latterkrampe om jag kom till min läkare som satt i onepiece... det ger ju inte precis så proffessionellt intryck :icon_confused:

Selvom du allerede vet at denne personen er profesjonell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forbudt hos oss nå jo :hmm: Heldigvis, for deg :)

Jeg er helt enig, men jeg mener også at vi har en rett til å høre en ordentlig begrunnelse, og komme med argumenter. Og så komme til en konklusjon.

Jeg bryr meg fint lite om de forbyr onepiece, jeg bruker det jo sjeldent, så er jo ikke krise liksom. Men er litt redd hvor det skal stoppe.. plutselig er joggebukser også forbudt osv osv.

Jaaa, tenk om man måtte bruke klær som ikke var beregnet for kos eller trening på jobb? Krise altså!

Hvor det skal stoppe? Det er faktisk restriksjoner på ganske mye i andre bedrifter. I enkelte yrker så ønsker man ikke tattiser (ikke engang tegneserie-Tinkaer) eller piercinger som synes. Uniform-skjørt skal som regel gå nedenfor knærne, og man skal bruke strømpebukse som står til uniformen. Man får ikke bruke burka på jobb om man er politi. Så at arbeidsgivere ikke ønsker onepiece på sine ansatte, er liksom ikke et mysterie for min del, altså.

Men foreldrene ser jo ts (F.eks) i andre klær også :icon_confused: De veit jo at hun kan gå i det alle kaller "normale" klær også :lol: Så da er hun flink og kompetent den ene dagen med vanlig bukse og genser, men neste dag i one piece er de ikke kompetente...

Sier bare Norge er et fritt land, de får ga i hva de vil, så lenge ikke det blir inført bhg uniformer :D

Kanskje det hadde vært en ide? Å ha uniformer både i barnehage og på skolene? Da hadde man sluppet dette merkeklær-presset, og muligens minsket litt på mobbinga når alle må gå i samme tøyet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, tenk om man måtte bruke klær som ikke var beregnet for kos eller trening på jobb? Krise altså!

Hvor det skal stoppe? Det er faktisk restriksjoner på ganske mye i andre bedrifter. I enkelte yrker så ønsker man ikke tattiser (ikke engang tegneserie-Tinkaer) eller piercinger som synes. Uniform-skjørt skal som regel gå nedenfor knærne, og man skal bruke strømpebukse som står til uniformen. Man får ikke bruke burka på jobb om man er politi. Så at arbeidsgivere ikke ønsker onepiece på sine ansatte, er liksom ikke et mysterie for min del, altså.

Kanskje det hadde vært en ide? Å ha uniformer både i barnehage og på skolene? Da hadde man sluppet dette merkeklær-presset, og muligens minsket litt på mobbinga når alle må gå i samme tøyet? :icon_confused:

Ja, det er jo ingen dum idè det :hmm: Sikkert fått slutt på mye mobbing osv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for uniform :icon_confused:

Og skulle gjerne hatt uniform på jogg i barnehagen også. Man slipper mye mobbing, og man slipper å tenke på hva man skal ha på seg :lol:

Det var deilig å gå på jobb, når jeg var ansatt i ICA :hmm:

Hilsen en som har gått store deler av sin skolegang med uniform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det da? Aldri fått det til, når man allerede har trykket multisitat og valgt svar. For om jeg da trykker multisitat, rediger, så skjer det ingenting. Før jeg åpner et nytt svar :hmm:

Men lær meg det gjerne :lol:

Man quoter det nye innlegget, kopierer quoten, går tilbake til sitt opprinnelige innlegg. Velger "redigere" der og limer inn den nye quoten nederst, deretter skriver man sitt svar (og haker av for "vis redigering") :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onepiece er schtøgt, og burde forbys bare av den grunn, spør du meg. Kanskje man slapp å se voksne folk gå på byen en lørdagskveld i de råååååsa onepiece-draktene sine også :icon_confused:

I second this!

Fæleste plagget ever! De kan lage noen i tigermønster, sette på hale i rompa og ører på hetta, så kan det selges som kostymer istedenfor. Den ideen skal fabrikanten FÅ GRATIS AV MEG!! :hmm:

Det eneste som måtte være schtøggere er barnehageansatte som sitter på ræva med røyken i kjeften ute sammen med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...