Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal avlives fordi de ser ulovlige ut

Akita

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Og hvor mange av dagens kommende blandingshundeiere er orientert om hundelovens dødsdomparagraf? Selv om de burde lest hundeloven forlengs og baklengs så er det vel et fåtall som gjør det, vil jeg tro?

Som alt annet nytt gjennom informasjon og tilvenning kanskje? TTT, ting tar tid. Loven er her og da er det bare å akseptere det og finne måter å leve med den. Jeg tror ikke loven kommer til å forsvinne i sin helhet, kanskje i en revidert form men det vil nok ikke forandre problematikken stort så da er det bedre å finne løsninger enn å hyle seg hes. Folk har klart å skjønne at de må ha pass for å ta med hunden på utenlandsreise da burde det være fullt mulig å få de til å skjønne at det er store fordeler med papirer nasjonalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Hvorfor skal offeret være ett dårligere vitne i hundesaker enn når mennesker er involvert? Vil tro det ofte er lettere å skille mellom mange hunder enn mennesker.. Pussig at alt skal være så himla vanskelig og betraktres så annereledes bare fordi det angår hunder.

Så hvis ikke offeret skal kunne identifisere og det ikke er vitner tilstede så er det da altså bare ett hundedyr som har bitt da?

Offeret skal naturligvis identifisere individ, men utover dette har offeret sjelden noen særlig kompetanse til å identifisere hvilken rase individet er av.

Akkurat som jeg ikke nødvendigvis ser forskjell på en pakistaner og en inder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de to er blanding av staffordshirebullterrier og ikke Amstaff. Da har alle med staffe blandinger et problem hvis politiet får flere slike innfall, på valpekurset vi går er det en Staff/Rottis blanding ser ut som en Amstaff...

Trist at disse to må avlives pga hvordan de ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Trist at disse to må avlives pga hvordan de ser ut...

Hva med å snu på flisa og se på det faktum at vi i Norge nå har en lovfestet hundelov og at oppdrettere og eiere den angår burde ta ansvar?

En ting er debatt rundt loven. En helt annen ting er å forholde seg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...