Gå til innhold
Hundesonen.no

Den ulovlige dobermanvalpen


Ane

Recommended Posts

Når den har vært i landet så lenge, er nok avliving det eneste resultatet. Kun de som blir tatt veldig tidlig får sjansen til retur, da de kanskje ikke har rukket å smitte noen ennå. Denne valpen har jo vært en potensiell smittekilde i månedsvis!

Synd for hunden, men ikke uventa. Jeg håper du krever, og får, en unnskyldning fra dama som skjelte deg ut på det groveste da du stilte de rette spørsmåla, ETTER at hun hadde bedt deg om hjelp. Sta og barnslig som jeg er, så hadde jeg F*** ikke gitt meg på den biten, jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den har vært i landet så lenge, er nok avliving det eneste resultatet. Kun de som blir tatt veldig tidlig får sjansen til retur, da de kanskje ikke har rukket å smitte noen ennå. Denne valpen har jo vært en potensiell smittekilde i månedsvis!

Synd for hunden, men ikke uventa. Jeg håper du krever, og får, en unnskyldning fra dama som skjelte deg ut på det groveste da du stilte de rette spørsmåla, ETTER at hun hadde bedt deg om hjelp. Sta og barnslig som jeg er, så hadde jeg F*** ikke gitt meg på den biten, jeg.. :hyper:

Den hadde jo ikke vært her mer enn i tre uker, mener jeg.

Jeg har ikke snakket med hun etter hun blokka meg! Hun skylder på meg for at hunden er avliva, det er det siste jeg har hørt. Tror nok aldri det blir noe unnskyldning fra den kanten. Skulle ønske jeg hadde motet til å konfrontere henne^ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ulovlig importerte dobermannvalpen jeg la ut her for salg for en bekjent, er avliva. Fikk vite dette idag. Noen hadde klaga eller noe^ Kom på døren og henta den.

Jeg trodde man kunne sende hunden tilbake? Eller kan man ikke det?

Returneres til hvem?

Hva er og oddsen for at de vil betale for karantene de dagene den må være til retur er ordnet, veterinærutgifter og transport til flyplass + transport ut av landet?

+ den antagelige boten for ulovlig import som sikkert og kommer, og andre følger slikt fort kan få..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimist du da Tulip *flir*

Næsj, bare barnslig og sta. Om noen ber meg om hjelp, og får det, selv om det ikke var helt det de trodde fordi de løy og var "kriminelle" så skal jeg ha meg frabedt å bli kalt hore ol i retur. Jeg tok jo ikke betalt for tjenesten ;):aww:

Den hadde jo ikke vært her mer enn i tre uker, mener jeg.

Jeg har ikke snakket med hun etter hun blokka meg! Hun skylder på meg for at hunden er avliva, det er det siste jeg har hørt. Tror nok aldri det blir noe unnskyldning fra den kanten. Skulle ønske jeg hadde motet til å konfrontere henne^ :hyper:

Okei, så den ble avlivet ganske rett etter annonseringa da? Flott at folk reagerte! Trodde det var sånn ganske nettopp. Uansett, tre uker er lang nok tid, den har hilst på andre hunder, folk kan bære med seg dråpe/hudsmitte ol. Det ER god grunn til at importregler fra de fleste land er så strenge som de er!

Synd du ikke kan konfrontere henne, men du har iallefall vår støtte i at du gjorde det rette! Om hun må skylde på deg for sin egen dumskap vil karma bite henne i rævva uansett. Jeg personlig hadde satt fortgang i det. Okei, så er jeg smålig også, innimellom.. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, bare barnslig og sta. Om noen ber meg om hjelp, og får det, selv om det ikke var helt det de trodde fordi de løy og var "kriminelle" så skal jeg ha meg frabedt å bli kalt hore ol i retur. Jeg tok jo ikke betalt for tjenesten ;):aww:

Okei, så den ble avlivet ganske rett etter annonseringa da? Flott at folk reagerte! Trodde det var sånn ganske nettopp. Uansett, tre uker er lang nok tid, den har hilst på andre hunder, folk kan bære med seg dråpe/hudsmitte ol. Det ER god grunn til at importregler fra de fleste land er så strenge som de er!

Synd du ikke kan konfrontere henne, men du har iallefall vår støtte i at du gjorde det rette! Om hun må skylde på deg for sin egen dumskap vil karma bite henne i rævva uansett. Jeg personlig hadde satt fortgang i det. Okei, så er jeg smålig også, innimellom.. :hyper:

Jeg sendte henne en melding istad. Fikk et mindre hyggelig svar. Værre enn sist egentlig! Og hunden var ikke ulovlig, og alt var min feil.

"du e **** meg syk i hodet ditt din forbanna *****. valpen var ikke ulovlig, dette er alt din feil, at du i det hele tatt tørr å snakke til meg, du holder deg unna meg, forstår du d? skaff deg et liv din syke kjerring. håper du og dine stygge hunder lider samme skjebne som du fikk min hund til å gjøre. forbanna hore "

Yeah. Tror ikke jeg blander meg mer der.. Hun skal vist også "knuse trynet mitt" om jeg snakker til henne igjen.. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte henne en melding istad. Fikk et mindre hyggelig svar. Værre enn sist egentlig! Og hunden var ikke ulovlig, og alt var min feil.

"du e **** meg syk i hodet ditt din forbanna *****. valpen var ikke ulovlig, dette er alt din feil, at du i det hele tatt tørr å snakke til meg, du holder deg unna meg, forstår du d? skaff deg et liv din syke kjerring. håper du og dine stygge hunder lider samme skjebne som du fikk min hund til å gjøre. forbanna hore "

Yeah. Tror ikke jeg blander meg mer der.. Hun skal vist også "knuse trynet mitt" om jeg snakker til henne igjen.. ;)

Jah. Hvorfor ble den avliva da?

Nei, fra spøk til alvor, jeg skjønner om du vil bakke unna, men HUSK at du gjorde det rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, likegreit å holde seg unna... Slike folk kommer man ingen vei med, og jeg skjønner at hun ble fortvila over at hunden er avlivet. Kanskje en dag hun blir voksen og skjønner at det ikke var din feil, men hennes egen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Hvorfor ble den avliva da?

Nei, fra spøk til alvor, jeg skjønner om du vil bakke unna, men HUSK at du gjorde det rette!

Jeg skrev "Hvorfor ble den da avliva?" tilbake, men da blokka hun den profilen også! Nei, kommer nok ikke til å kontakte henne mer nei ;) haha. Jeg er usikker på om jeg går bort til henne om jeg ser henne, har faktisk litt lyst til det.. Hun er jo litt mindre enn meg, så jeg har jo en fordel der, derimot er jeg ikke sånn som er slem eller slår andre. hahahaha:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte henne en melding istad. Fikk et mindre hyggelig svar. Værre enn sist egentlig! Og hunden var ikke ulovlig, og alt var min feil.

"du e **** meg syk i hodet ditt din forbanna *****. valpen var ikke ulovlig, dette er alt din feil, at du i det hele tatt tørr å snakke til meg, du holder deg unna meg, forstår du d? skaff deg et liv din syke kjerring. håper du og dine stygge hunder lider samme skjebne som du fikk min hund til å gjøre. forbanna hore "

Yeah. Tror ikke jeg blander meg mer der.. Hun skal vist også "knuse trynet mitt" om jeg snakker til henne igjen.. ;)

Grrr J*** H*** selv si! Usjameg for et vesen...

Jeg er nok som tulip, og hadde hun sendt det til meg hadde hun nok hatt et stort problem ja!

Men men, du har jo faktisk faktum at du hadde rett i bakhånden, og du har jo ikke gjort noe galt i det hele tatt! :hyper: KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten og spe, og kjempekul (og ryktene sier "kjent for å være stein gal") stebror som kan være bodyguarden din om du trenger. Tror han bor på Arna for tia.. :hyper:

Sånn for å lette på stemninga ;)

Ja, gjerne! Nei, tror jeg må importere en ULOVLIG ROTTWEILER! (Ulovlig fordi da høres den skummlere ut!) :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at enkelte folk ikke kan sjekke opp lover og regler vi har her i landet før de skaffer seg hund. Det er nok damens dårlige samvitighet som gjør at hun er sint på deg, for hun vet innerst inne at du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som importerer hund ulovlig, gjør det av uvitenhet, ikke fordi de ønsker å gjøre noe ulovlig (når vi snakker om enkelttilfeller, ikke den organiserte svindelvirksomheten med f.eks miniatyrhunder). At hun er sint og lei seg nå, syns jeg er forståelig, at det sitter et helt hundeforum og ler av henne bak hennes rygg og diskuterer hvor teit hun er, gjør neppe saken noe bedre.

Saken er oppe og avgjort, med en tragisk utgang for valpen. Da burde vi kanskje avlive denne diskusjonen her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som importerer hund ulovlig, gjør det av uvitenhet, ikke fordi de ønsker å gjøre noe ulovlig (når vi snakker om enkelttilfeller, ikke den organiserte svindelvirksomheten med f.eks miniatyrhunder). At hun er sint og lei seg nå, syns jeg er forståelig, at det sitter et helt hundeforum og ler av henne bak hennes rygg og diskuterer hvor teit hun er, gjør neppe saken noe bedre.

Saken er oppe og avgjort, med en tragisk utgang for valpen. Da burde vi kanskje avlive denne diskusjonen her også?

Det var ikke hennes hund, det var brorens. De hadde hatt den i to uker, og nå skulle de selge den! Hvor glad kunne de vært i den valpen? Jeg tenker.. Da hadde de vel ikke solgt den. Jeg skjønner at hun er lei seg, det hadde jeg også vært, men hun kan da ikke skylde på meg? Det var jo ikke min feil at de hadde en ulovlig hund! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med fly.

Det var ikke hennes hund, det var brorens. De hadde hatt den i to uker, og nå skulle de selge den! Hvor glad kunne de vært i den valpen? Jeg tenker.. Da hadde de vel ikke solgt den. Jeg skjønner at hun er lei seg, det hadde jeg også vært, men hun kan da ikke skylde på meg? Det var jo ikke min feil at de hadde en ulovlig hund! ;)

Det er klart at det ikke direkte er din feil, men så er det vel slik at kort tid etter at du sa at valpen var ulovlig, så troppet mattilsynet(antar jeg) opp på døren og hentet valpen etter tips. Da regner vel hun med at du var den som tipset mattilsynet, eller førte til at valpen ble tipset om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyld eller ikke, så har du gjort det riktige, og det er bra at hunden ikke lenger vandrer rundt som en potensiell smittekilde. Jeg tror ikke eierne i det hele tatt aner hvilke konsekvenser noe sånt som dette kunne ha ført til!

Dessverre måtte en valp avlives på grunn av uvitenhet/smugling (fulgte ikke med i den forrige tråden), men heller det enn å utsette Norge for nye sykdommer vi absolutt ikke vil ha. Kjempebra at dette ble oppdaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo damen uansett flink til å legge ut bevisene selv på nett da. Med bilde av passet som tydelig viste at hunden ikke befant seg lovlig i Norge med tanke på alderen.

Fælt å si det, men det er bra at slike ting ender som de gjør. Heller noen døde, ulovlige hunder, enn at de drar med seg sykdommer som vi hittill ikke har i landet. Og som Ane sier, hvor glad er man i en hund man kvitter seg etter 2 uker egentlig? Men sikkert surt å bruke så mye penger på en hund, og så blir den fratatt av myndighetene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med fly.

Det er klart at det ikke direkte er din feil, men så er det vel slik at kort tid etter at du sa at valpen var ulovlig, så troppet mattilsynet(antar jeg) opp på døren og hentet valpen etter tips. Da regner vel hun med at du var den som tipset mattilsynet, eller førte til at valpen ble tipset om?

Ja, det er jeg jo enig i. Hun spurte om hjelp, og jeg spurte om jeg kunne legge den ut her. Hun sa "ja, tusen takk:D". I og med at det var dere her inne som fant det ut, så ja, det var pga. meg, men hun la den selv ut på Finn, med samme opplysninger, og bilder av pass osv., så noen kunne like godt oppdaga det der..

Jeg vil uansett ikke si det var min feil. Jeg prøvde jo bare å hjelpe henne^ Det var ikke jeg som ringte inn. Hvordan ringer man inn egentlig? Må man ha navn og adresse og alt på vedkomnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med fly.

Det er klart at det ikke direkte er din feil, men så er det vel slik at kort tid etter at du sa at valpen var ulovlig, så troppet mattilsynet(antar jeg) opp på døren og hentet valpen etter tips. Da regner vel hun med at du var den som tipset mattilsynet, eller førte til at valpen ble tipset om?

Ok, så bare fordi man har hintet om at hunden muligens er ulovlig, så er det plutselig indirekte hennes feil?

Hva om det var snakk om at damen hadde gjort et innbrudd..? Ok, greit at dette antagelivis var uvitenhet.. men da burde man kanskje tenke seg litt mer om neste gang man gjør noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...