Gå til innhold
Hundesonen.no

Hermes mot de andre

Hermes

Recommended Posts

Det var myndetreff på Totland i Bergen i dag, og en liten, fin gjeng møtte opp. Hermes fikk kjørt seg godt med/mot de andre whippetene, satt på plass både her og der, men han er ingen feiging og jeg tror han koste seg gløgg i hel. Tok masse bilder, men de ble jo like uskarpe alle sammen. Ikke enkelt å ta bilder av denne gjengen.

"Haha, dere kan ikke ta meg!"

Untitled-11.jpg

"Eller..."

Untitled-9.jpg

"Dette er urettferdig, det - tre mot en, og i tillegg mot minstemann"

Untitled-8.jpg

"Nå stikker jeg..."

Untitled-1.jpg

"Hermes hilser på Sadruk"

Untitled-2.jpg

"Sadruk setter Hermes på plass (ja, han er nedi gresset der en plass)"

Untitled-3.jpg

"Sadruk (bakerst) stresser ikke, selv med whippsetullingene i full fyr og flamme"

Untitled-4.jpg

"Vi kan være snille med hverandre hvis dere gir oss noe godt"

Untitled_12.jpg

"Og jeg fikk hilse på lille Caius, som trygt observerte fra litt avstand i dag (han blir nok med på leken og får smake steken neste gang)"

Untitled-6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Alfredo var i siget i dag. Sist jeg traff han, på LC tidligere i sommer, var han litt mammadalt :) På det øverste bildet løper han med Nike og Morpheus (eller Neo, er litt usikker, det var samme eierne som hadde Morpheus og Neo, men husker ikke hvem som var hvem av de), foruten vår lille tass i forveien der da. Alfredo og Nike styrte vel showet stort sett, spesielt Nike var veldig røff i leken sin, og jeg syns Hermes var tøff som hang med såpass bra i dag. Han er jo bare fire måneder, gutten, og det høres jo ut som et lite lokomotiv når denne gjengen plutselig kommer i full fart ut av skauen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Du fikk mye bedre bilder enn meg (kameraet mitt begynner å bli litt mongo, tror jeg).

Jeg hadde noen til jeg tenkte jeg kunne dele:

"Gårsdagens maskott"

Untitled-7-1.jpg

"Snuse litt, før mer løping"

Untitled-4-1.jpg

"Saluki i farten"

Untitled-9-1.jpg

"Så lenge det varte... whippsetullingene flyr videre"

Untitled-1-1.jpg

"Glad godgutt hjemme i sofaen til farmor (med dobbelt sett tenner her og der, tannfellingen er godt i gang)"

Untitled-8-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og jeg fikk hilse på lille Caius, som trygt observerte fra litt avstand i dag (han blir nok med på leken og får smake steken neste gang)"

Untitled-6.jpg

Ingen sak å være liten salukigutt når man har slike staute ben å gjemme seg inntil :)

Så fint dere har myndetreff. Altså, alle hunder har godt av å være sammen med flere raser, men det er liksom noe eget når de møte sine "egne" da. Hvilken flyt og flow de får :)

Mon tro om man ikke må ta en Bergens-tur snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alle hunder har godt av å være sammen med flere raser, men det er liksom noe eget når de møte sine "egne" da. Hvilken flyt og flow de får :)

Jeg er veldig enig, og sier som Ole Brumm: "Ja takk, begge deler". Så sant man har tid til det da. Her i Bergen arrangeres det treff/fellessturer av myndeklubben hver måned, og det er kjekt med en slik fast ting å delta på. Men vi er nøye på at godgutten skal få hilse og leke med så mange forskjellige raser som mulig.

Du må selvsagt komme til Bergen en gang. Jeg tror myndeklubben skal forsøke å satse mer på LC også (de har fått enda en bane nå, så nå blir det flere muligheter, men man må vel utdanne folk til å kunne arrangere også), og det er jo en fin anledning til å ta turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Glad godgutt hjemme i sofaen til farmor (med dobbelt sett tenner her og der, tannfellingen er godt i gang)"

Untitled-8-1.jpg

Jeg dro ut en tann som var helt løs nå, hehe. Så nå har han ikke lenger dobbelt sett disse to stedene (den andre må ha falt ut i natt, for han hadde den i går kveld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det holdes valpekurs, kurs i hverdagslydighet, kurs i passering osv osv. Hva med å utvikle et "forkurs"? Altså et kurs for folk som skal skaffe seg hund for første gang. Et kurs som gir veiledning hva de enkelte rasene krever. Folk får hjelp til å velge hund som passer den enkelte. Dette kurset kan knyttes opp til seriøse oppdrettere som krever dette kurset av førstegangskjøpere. Altså "skal du kjøpe valp av meg, må du ha dette kurset først".
    • Det holdes valpekurs, kurs i hverdagslydighet, kurs i passering osv osv. Hva med å utvikle et "forkurs"? Altså et kurs for folk som skal skaffe seg hund for første gang. Et kurs som gir veiledning hva de enkelte rasene krever. Folk får hjelp til å velge hund som passer den enkelte. Dette kurset kan knyttes opp til seriøse oppdrettere som krever dette kurset av førstegangskjøpere. Altså "skal du kjøpe valp av meg, må du ha dette kurset først".
    • Problemet vedvarer. Ede er villig til å sitte, dekke og stå uten lure, no problem. Han VAR villig til å komme fra avstand og svinge bakparten inn i utgangsstilling også på bare verbal cue. Hva som har skjedd vet jeg ikke, men han NEKTER nå plent å gå i utgansstilling uten lure. Veiledende hånd uten godbit i blir han genuint fornærmet av. Tar det som et hån og fnyser i moralsk disgust mot den nedlatende frekkheten han synes det er fra meg. Han er så STA på det der nå, da han et øyeblikk lot seg lure av at det luktet av hånden, og lot seg lede et stykke, så svingte han inn bak og stakk hodet mellom bena mine istedenfor da han oppdaget at hånden var tom. Ikke sjans at han nedlater seg til å gå i utgangsstilling på mine premisser. Han KAN ordet. Jeg VET at han KAN det ordet, for han VAR stabil på å utføre, men somehow har han nå endret reglene, og det holder ikke å presentere en godbit i den andre hånden når jeg ber ham heller, den må være i venstre hånd.  Det er så utrolig hva som foregår inni det hodet der. Bare 4 mnd gammel og er så STA på å oppdra meg til å adlyde ham. Jeg er sta og tålmodig selv og lar ham ikke oppnå hva han vil med det der, men det får meg til å grue meg intenst til puberteten hans.  'Teppe!' går smooth da. Fikk nettopp spise et helt kjøttmåltid i fred med en vakkert selvbehersket Ede på teppet. Har skjønt hva som lønner seg i den sammenhengen. 
    • Bilder fra tur på Hemnessjøen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...