Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørrfisk utgått på dato

LilleZara

Recommended Posts

Skrevet

Jeg var på Coop Ekstra idag,å da så jeg en pose med tørrfisk i dyreavdelingen.

Jeg tenkte "Yes,den kjøper jeg å gir bikkja nå når samboer reiser bort i noen uker :D " (Jeg får ikke kjøpe det ellers for han klarer ikke lukten)

Jeg satt nettopp å leste på posen å da så jeg at den gikk ut på dato for 8måneder siden :wub:

Jeg skal nok gå tilbake med den,men jeg bare lurte på om noen av dere vet om det er farlig for henne å spise det? Jeg vet at de fleste produkter holder lengre enn datoen sier pga. loven sier det,men 8måneder er jo ganske drøyt :D Men så er det jo tørrfisk,å det trodde jeg holdt seg veldig lenge. Det ble brodusert 01 2008 og gikk ut 01 2010.

Hadde du turt å gi det til bikkja di?

Skrevet

Jeg hadde gitt det til min, men hun har stålmage og tåler det meste. Så lenge posen har vært lufttett og det ikke har kommet fukt i den regner jeg med at fisken er fin.

Skrevet

Om den holder i to år.. så regner jeg med at 8mnd er helt fint.. Om du ser på f.eks. romtemperatur baguetter, så ser man at de som har en feil i pakkingen blir grønne utrolig fort, mens de vanlige holder faktisk over datoen :wub:

Tror ikke det er krise å gi det til bikkja.. men jeg ville jo gått tilbake med pakken heeel.. hvor kjøpte du? Kiwi har jo noen garantier nemlig, vet ikke med andre kjeder..

Skrevet

Jeg kjøpte det hos Coop Extra. Jeg får nok byttet den i en ny vare eller får pengene tilbake.

Men greia er bare at min samboer reiser bort i 2uker,jeg har ikke lappen å det frister ikke mye å stresse med buss og greier for å bytte den ene posen :D

Så tenkte jeg skulle høre med dere om dere hadde gitt det til deres hund først så jeg kanskje slapp :wub:

Posen er forresten helt tett. Å bikkja har aldri hatt noe magetrøbbel.

Da prøver jeg å gi en liten bit,så får jeg se hvordan hun reagerer :D Problemet er kanskje når posen blir liggende åpen etterpå :D Jeg får prøve å jøre det så lufttett som mulig,så får jeg se hva som skjer :D

Skrevet

Problemet er kanskje når posen blir liggende åpen etterpå :D Jeg får prøve å jøre det så lufttett som mulig,så får jeg se hva som skjer :wub:

Legg det i frysa, gjerne i en boks så lukta ikke smitter. Da er du garantert at det ikke harsker/mugner.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Forumet har dalt i takt med Facebook, og veldig lite nyrekruttering. I tillegg litt uenighet om hva som er greit og ikke på forumet, og noen som mistrivdes og meldte seg ut. I tillegg har de "gamle" brukerene blitt eldre, opptatt av andre ting, eller bare ikke føler behov for nettsamfunnet lengre. For yngre som leter er det lettere å finne grupper på Facebook.  Jeg vet en håndfull titter innom nå og da, men det er jo litt slik at aktivitet skaper aktivitet, så når få poster blir det også mindre respons. Det har vært diskutert å legge ned forumet, men det blir en stund til ihvertfall.
    • Det kommer an på hund/pels, bil og værforhold. Og ikke minst varighet. Om det ikke er sol er det lite problem om det er 20 grader. Om det er sol bør man være obs fra det er 18+ grader i luften tenker jeg, det kan fort bli varmt i bilen med direkte sollys. Kan bilen stå i skygge? (pass på at skygge ikke flytter seg) Vi har hatt hundene i bil midtsommers, men da med reflekterende duk over bilen, vifte på inne i bilen og bagasjerom og vinduer på gløtt. Sjekk inn minimum en gang i timen. Men stort sett ville vi sjelden hatt hundene med i bilen om vi skulle noe så lenge uten å faktisk ha dem med. Det har såklart vært ventetid på kurs og sånt, men da har vi stort sett hatt hele bilen stående åpen.
    • Jeg var medlem for lenge siden med ett annet brukernavn. Er det veldig stille her nå? Hvor er det blitt av de andre brukerne? Synd det. 
    • Når er det for varmt å ha hund ventende i bilen? Nå er det 10 grader ute på det varmeste her jeg bor. Hvis det hadde vært 15 grader så hadde det vært helt uaktuelt. Det blir kun lufting fem cm øverst i alle vinduer. Prøver å parkere i skyggen men redd det plutselig ikke blir skygge mere. Har en hund med normal kort pels og ikke tykk huskey pels.
    • Det er det vi sliter med også. Han sover nå på natten fra 23-06:30 og så sover han litt av og på i valpebingen mens vi er på jobb 07:45-12 og så fra 13-15. fra vi kommer hjem fra jobb til kveldsmat i 20:30 tiden klarer han ikke å slappe av. Vi har prøvd det meste, bur, binge, eget rom. Teppe over buret, musikk. Slite han ut på tur eller med søk og apport. Både mer og mindre aktivitet. Men ingen ting fungerer. men ellers lik i oppførsel som før. Selv om han nå sover mer på natten
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...