Gå til innhold
Hundesonen.no

THK og NKK Tromsø 16. og 17. oktober


Hundepsyk

Recommended Posts

Nå har det blitt september, så nå er det ikke for tidlig med en sånn tråd :)

Hvem skal stille i Tromsø i oktober?

Jeg og Frøya skal miljøtrene og "heie" på alle andre fra sidelinja (og helt sikkert shoppe litt *host*).

Med mindre Frøya får løpetid, seff. Da får det holde med èn dag for hennes del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel de samme som går igjen i alle tredene om utstillingene her Nord... :)

Lørdagen skal jeg stille Hampus (DSG ) i championklassen, samt Gåttfred ( Boston terrier ) i valp 4-6 mnd.

Søndag blir Gåttfred hjemme og bytta ut med Linus ( shiba ) i jakta på det fordømte store certet og N UCH.

Så han stiller da i åpen klasse og Hampus i championklassen.

Nye Nordiske dommere for Hampus blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal! (=

Bono stiller i chk begge dager og lille frø er junior!

Jeeei!

Stiller for engelske dommere, vi gleder oss MASSE! (=

Jeg kommer kanskje (baaaare kanskje) med Krona (basenji, junoir) og Fixa (DP, åpen). Var der i fjor også, så tenker på å dra :D

Ida: Det er norske dommere lørdag (krona har fått BIR fra begge og BIS4 fra gruppe dommeren), norsk og engelsk søndag! Blir spennende :P Vet ikke helt hvor jeg skal overnatte om jeg drar da. Lå på scandic i fjor men de er fullbooket nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt på :-D. Var nok lurt å være tålmodig å vente til etter NKK rogaland - for da ble det plutselig 2 dagers uten stor cert press, hehe.... Jeg har ikke sett så nøye men er. Det sammwe hall begge dager? Hvordan er underlaget ovs? Pleier det å være ok størrelse på ringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme hall begge dager ja, og i grunnen ganske romslige ringer.

Det er jo kunstgress i hallen, så det legges treplatter på gulvet og matter oppå der igjen i firkant samt diagonalt i ringen.

Mattene teipes fast, så underlaget er helt ok, ikke glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fine dommere begge dager, så jeg skulle mer enn gjerne dratt nordover. Men det passet dessverre ikke i år, av ulike grunner. Hvis utstillingen fortsetter å være på sommeren drømmer jeg om å legge ferien nordover i forbindelse med utstillingen, jeg har en del av mitt hjerte der etter å ha bodd der halvannet år.

Noen som vet om utstillingen blir på Tromsø HKs område neste år, er det stort nok for en internasjonal utstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fine dommere begge dager, så jeg skulle mer enn gjerne dratt nordover. Men det passet dessverre ikke i år, av ulike grunner. Hvis utstillingen fortsetter å være på sommeren drømmer jeg om å legge ferien nordover i forbindelse med utstillingen, jeg har en del av mitt hjerte der etter å ha bodd der halvannet år.

Noen som vet om utstillingen blir på Tromsø HKs område neste år, er det stort nok for en internasjonal utstilling?

Vår/sommer utstillingen du tenker på? Den som er på hundeklubbens område blir vel arrangert av lokalklubbene, og jeg vet ikke om de er av internasjonal standard. Jeg syns det ute-arealet i Kroken virker mindre enn den hallen vi skal i i oktober, så spørs om det er mulighet for internasjonal utstilling der. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår/sommer utstillingen du tenker på? Den som er på hundeklubbens område blir vel arrangert av lokalklubbene, og jeg vet ikke om de er av internasjonal standard. Jeg syns det ute-arealet i Kroken virker mindre enn den hallen vi skal i i oktober, så spørs om det er mulighet for internasjonal utstilling der. :lol:

Neste år er den internasjonale utstillingen i august, så jeg tenkte den kanskje var utendørs. Men om det ikke finnes store nok områder, må de kanskje være innendørs likevel?

De har jo en dobbeltutstilling i juni i Kroken nå, men den er jo betydelig mindre enn NKKs utstilling i deltagertall, og jeg klarer ikke å huske fra sist jeg var der hvor god plass det var.

Jaja, det er langt fram, så får vi se når det nærmer seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området i Kroken er ikke så stort.

Men om man går ned på str på ringene til feks samme mål som Bjerke, så får de nok DESSVERRE pressa inn en internasjonal utstilling der.

Noe jeg håper de IKKE gjør.

Vårutstillinga i Kroken er romslig og grei med ok ringstr og plass utenfor ringene.

Hadde de nekta folk å parkere nede på området kan man vel frigjøre ytterligere plass.

Men den i august håper jeg de legger inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhørt meg litt med noen som er aktive i Tromsø hundeklubb angeånde utstillinga her i august neste år.

Den skal arrangeres på kunstisbanen ovenfor Tuil arena i Tromsdalen.

Nå er det lenge siden jeg gikk på skøyter, og jeg har ikke vært der på sommerstid.

Men kan ikke huske at dette området er så enormt stort nei...

Tror nesten jeg må ta meg en tur å se der en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

NKK'en til neste år i Tromsø blir å gå siste helga i august (om jeg ikke husker feil) i Tromsdalen, hvor flere av banene blir brukt, blant annet er det snakk om å bruke grusbanen ved campingen (for de som er kjente) til ag/lp slik at de ringene ikke "tar plassen" til utstillingsringene. Det er vel en 100m unna utstillingsringene eller så, så man trenger ikke gå langt alikavel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel de samme som går igjen i alle tredene om utstillingene her Nord... :wub:

Lørdagen skal jeg stille Hampus (DSG ) i championklassen, samt Gåttfred ( Boston terrier ) i valp 4-6 mnd.

Søndag blir Gåttfred hjemme og bytta ut med Linus ( shiba ) i jakta på det fordømte store certet og N UCH.

Så han stiller da i åpen klasse og Hampus i championklassen.

Nye Nordiske dommere for Hampus blir bra!

Det var utrolig få shibaer påmeldt...

Når man har en spesialdommer så burde man vel melde på alt man har for å virkelig få vurdert kvaliteten på hundene?

Det bruker jo å være en del shibaer påmeldt nordover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som eventuelt skal kjøre nordover så vil jeg anbefale på det sterkeste å skifte til vinterdekk! Vi har fått snø i dag, og med ei værmelding som varierer fra dag til dag, så ville ikke jeg tatt sjansen på å kjøre på sommerdekk, i alle fall ikke om man skal over fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått med meg at utstillinga til neste år er flytta til august og skal være utendørs. Den skal sikkert være oppe ved kunstisbanen fordi vi (endelig?) har fått ishall i Tromsø, så da er det jo plass der oppe. Tenk om det der gullegget som planlegges faktisk blir bygd og vi kunne vært inni der? :wub:

Ellers er jeg veldig enig med Mailin: skift til vinterdekk, dere som brummer nordover. Vinteren har meldt sin ankomst og veiene har blitt spennende å kjøre på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...