Gå til innhold
Hundesonen.no

Canis + dårlig service = sant!?


Recommended Posts

Far flere år siden så bestillte jeg en bok fra de. Jeg ventet og ventet.... og slik fortsatte det. Masse purremailer, samt at jeg prøvde å få tak på de på tlf (kort telefontid harmonerer dårlig når mange ringer for å klage :) ). Endte med at jeg bestillte boka hos en bokhandler og fikk den etter 2-3 dager, mens bestillingen hos Canis ble kansellert (etter mye frem og tilbake fra de :P ).

Min erfaring er at det går kjappere å bestille noe fra USA og få det tilsendt, enn hva det gjør fra Canis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter enda på bringkobbelet mitt da, som jeg bestilte i juni. Men det står nå enda utsolgt på den på nettsiden. Ikke har jeg fått regning på det jeg tok med meg fra lageret deres i juli heller. :)

Men det er eneste gangen jeg har opplevd at noe har manglet, og jeg aner jo ikke om hvor leveringsproblemet ligger sånn sett (om det er produsent som ikke har ting på lageret, kan jo ikke Canis lastes for det).

Men. De er ikke det eneste som tidvis har litt dårlig service. Har enda ikke sett snurten av det jeg bestilte fra NBF butikken for ett år siden eks, og de har ikke svart på noen av mailene mine ang det. Så godt jeg ikke har betalt noe for det, selv om det ikke var rare greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på kundeservice, mener jeg spesifikt kontakten mellom kunde og selger. Altså alt som mail og telefon.. det virker som om alt går helt fint om varen er inne og man bestiller uten annet kontakt en bestillingskjema..

men med engang man må snakke med dem om noe så er de veldig trege. Ringe ser ut til å være eneste mulighet, men med veldig kort tid, så er det jo ikke alltid man får til det heller.

Dog fikk jeg selv ringt idag, forklarte raskt situasjonen og sa at jeg ønsket salget hevet. Det skulle hun ordne, så da var ikke noe mer jeg trengte å bekymre meg for.. hvorfor sier magefølelsen min seg da at det bare er å vente noe ala inkassovarsel eller no? Håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har opplevd det iallefall. Jeg var med de fra "starten" og fikk i begynnelsen ting meget hurtig og alt var i ordent. Så har jeg gradvis merket av servicen har blitt dårligere. Jeg har brukt mye penger der og merket det veldig godt.

Samme erfaring her.... Kundeservice og butikk har tapt seg ekstremt siden starten. Rart det skal gå DEN veien egentlig :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått kansellert kjøpet mitt og sitter igjen uten bøker, uten noe som helst hyggelig forhold til Canis.

Ikke noe hyggelig forsøk på å gjøre ting bedre fra deres side.

Jeg kommer garantert til å foretrekke andre steder så vidt det er mulig!

De er sikkert greie om de har varene inne osv. men om det dukker opp noe så er det bare å gi opp :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom også fått inntrykk av at de er flinke, og håper det bare var maks uflaks, da jeg sikkert kunne tenke meg å benytte meg av dem en annen gang..

Får liksom ikke ringt i jobbtiden, det er problemet :S Men om intet er skjedd innen fredag får jeg bare be sjefen om lov til 10min telefonsamtale.

Ikke sant!? Problemet er at jeg trenger dem nå, og nå er det for sent. Og disse bøkene kan jeg alltids få tak i brukt, kanskje til og med få dem av noen :)

Mener å husek at du jobber i barnehage, og der har en da pause, som en kan ringe i evnt om en ikke jobber nok timer til å ha krav på pause, så kan en jo ringe før eller etter jobb, SÅ snever telefontid har de vel ikke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å husek at du jobber i barnehage, og der har en da pause, som en kan ringe i evnt om en ikke jobber nok timer til å ha krav på pause, så kan en jo ringe før eller etter jobb, SÅ snever telefontid har de vel ikke :wub:

Joda...

Du kan også ringe oss på tlf. 72 87 86 50 (kl. 10-14) eller sende en mail til...

Hentet fra denne siden.

Så kan man gjette hvor mange som prøver å ringe de i løpet av de 4 timene (og hvor det sikkert er lunsjpause hos canis også) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å husek at du jobber i barnehage, og der har en da pause, som en kan ringe i evnt om en ikke jobber nok timer til å ha krav på pause, så kan en jo ringe før eller etter jobb, SÅ snever telefontid har de vel ikke :wub:

På pauserommet har vi forbud mot prating i telefon (meldinger går greit, så lenge det ikke er til bry) og foran barna/foreldrene er det også forbud, i tillegg til at det virkelig ikke passer seg.

I garderoben er det ikke dekning.

Og det er faktisk ganger hvor jeg ikke får pause, spesielt nå i starten med tilvenning på hele 13 totalt nye barn, på en helt ny avdeling.

Når det da står at de svarer på mail innen 1-2 arbeidsdager, og jeg ikke får svar før etter 4 dager, da syntes jeg det er altfor dårlig.

Jeg syntes 10-14 er en snever telefontid, det seneste jeg begynner på jobb er 09 og det tidligste jeg slutter er 15.30.

Om du prøver å støtte Canis, så værsegod, men for min del kommer jeg absolutt ikke til å anbefale det stedet til noen, tvertimot. Og dette er de fullt klar over, da jeg har gitt dem et klart inntrykk av min mening om den håpløse kundeservicen dems. Jeg har også informert dem om at dette kommer til å gå videre i mitt hundemiljø.

Falske forventninger er det desidert verste jeg vet, og om man faktisk vet at man ikke klarer å svare på en mail innen 1-2 dager, så skriver man ikke det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at de hadde så snever telefontid som virkelig var rimelig sært.

Men syns nå at telefonforbud i pausen og var rimelig sært, greit at det ikke er lov på selve pauserommet, men om en snakker på badet eller et eller annet rom burde vel ikke det plage noen? men nok om det var ikke det som var saken her.

uansett så var det ikke et forsøk på å støtte canis viss det var det som ble oppfattet. Har selv jobbet noen år i bhg og vet at innkjøringstiden er rimelig hektisk. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at de hadde så snever telefontid som virkelig var rimelig sært.

Men syns nå at telefonforbud i pausen og var rimelig sært, greit at det ikke er lov på selve pauserommet, men om en snakker på badet eller et eller annet rom burde vel ikke det plage noen? men nok om det var ikke det som var saken her.

uansett så var det ikke et forsøk på å støtte canis viss det var det som ble oppfattet. Har selv jobbet noen år i bhg og vet at innkjøringstiden er rimelig hektisk. :wub:

Det er kun telefonforbud på pauserommet, jeg har da ikke skrevet noe annet?

Badet og garderoben er begge steder uten dekning, rett og slett pga. av deres plassering i huset.

Og nå er det sånn at jeg sikkert hadde kunnet ta 10min midt i arbeidstiden også, så fæle er ikke kollegaene mine. Men det handler om at det faktisk skal gå an å nå dem, og da burde de ha litt bedre telefontider, men det er du jo enig i.

Dessuten burde det gå an å få svar på mail, uten å måtte vente 4 dager. Har opplevd to-tre dager sent svar fra Seleverkstedet, men da med en umiddelbar beklagelse og en forklaring, men det er jo en "familie-"bedrift liksom..

Det er faktisk utrolig hvor mye kundeservice har og si, for meg ihvertfall. Jeg betaler heller 50kr mer for å få kjøpt samme varen et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, bortsett fra når produkter har vært merket med "utsolgt, leveringstid x antall dager" i selve handlekurven, alltid fått varene raskt sendt. Og det var en gang det var to slike produkter i min ordre, med en oppgitt ca-tid for når det kunne leveres. Omtrent når lovet så ble pakken sendt, men med en notis om at ett av de to produktene var desverre fremdeles ikke kommet inn, og skulle ettersendes. Det tok under en uke før siste produkt plutselig dukket opp også. Det eneste jeg har "irritert meg " litt over der er at de ikke alltid er kjapt ute med å faktisk melde fra at varene er sendt, de gangene ordren har vært liten nok til å sendes som brev (og altså uten sporingsnummer).. Fått epost om morgenen om at nå er varen sendt! - funnet sending i postkassa samme formiddag.

Ved ett tilfelle manglet det en bok i forsendelsen, en jeg hadde bestilt to eksemplarer av og fikk bare ett levert. Så jeg sendte en epost og meldte fra. Hørte ikke noe på en uke, så jeg prøvde kontaktskjemaet på nettsiden, skrev "meldte fra på epost om dette (dato), men har enda ikke hørt noe.." og fulgte opp med den opprinnelige meldingen. Da fikk jeg svar samme dag, med en beklagelse og at det skulle fikses med en gang. Og boka lå i postkassa neste dag (ergo var den faktisk postlagt "med en gang").

Og nå sist gang jeg handlet der, fikk jeg et stort håndkle med Squirt-logo med i pakken (hundesjampo-merke), med en "takk for at du handler hos oss!"-klistrelapp på.

Så nei, til nå har jeg ikke erfaringer om canis sin nettbutikk som kjip på servicefronten.

Den episoden med manglende bok, hvor jeg ikke fikk respons på en hel uke, gjorde et dårlig inntrykk i første omgang. Spesielt siden det var min første ordre derfra.. Men siden beklagelsen (og boka) kom kjapt etter henvendelse nummer 2, så avfeide jeg det som en glipp som de ryddet opp i snarest når den ble gjort oppmerksom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe masse positivt

Det er hyggelig å høre at det også er bra levering derifra.

Jeg synes vel ikke at du har \en dårlig opplevelse skal farge hele ditt syn på en bedrift. Alle kan gjøre feil, regner med det er mennesker som sitter bak pc'ene der også.

Og jeg har BARE positiv erfaring med Canis.

En dårlig opplevelse? Har vel rukket å sende ørten mail, prøvd å ringe utallige ganger. Og enda, etter over en måned har jeg ikke mottatt en ordentlig beklagelse.

Som sagt, en ting er å gjør feil, eller ha en feil i systemet sitt. Det er tilgivelig, men da å ikke faktisk prøve å vinne denne kunden (meg f.eks.) tilbake ved å være litt ydmyk og prøve å tilfredstille min bestilling.

Eller mener du Elvira, at bare fordi de er mennesker har de alle sammen rett til å drite i alt som heter kundeservice? Det er ikke bare en person jeg har hatt kontakt med, men flere forskjellige.

Hvor mange ganger har du kontaktet kundeservicen Elvira?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel ikke at du har \en dårlig opplevelse skal farge hele ditt syn på en bedrift. Alle kan gjøre feil, regner med det er mennesker som sitter bak pc'ene der også.

Og jeg har BARE positiv erfaring med Canis.

For meg er et faktisk nok å ha EN eneste dårlig erfaring. Jeg handler aldri to ganger et sted jeg har fått dårlig service eller behandling (ingen respons anser jeg som dårlig service). Dette er en profesjonell bedrift som tjener penger og ikke en hobbyforretning, dermed synes jeg ikke man kan unnskylde dårlig service med menneskelig svikt, spesielt ikke når det er mange som har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...