Gå til innhold
Hundesonen.no

Canis + dårlig service = sant!?


Recommended Posts

Far flere år siden så bestillte jeg en bok fra de. Jeg ventet og ventet.... og slik fortsatte det. Masse purremailer, samt at jeg prøvde å få tak på de på tlf (kort telefontid harmonerer dårlig når mange ringer for å klage :) ). Endte med at jeg bestillte boka hos en bokhandler og fikk den etter 2-3 dager, mens bestillingen hos Canis ble kansellert (etter mye frem og tilbake fra de :P ).

Min erfaring er at det går kjappere å bestille noe fra USA og få det tilsendt, enn hva det gjør fra Canis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter enda på bringkobbelet mitt da, som jeg bestilte i juni. Men det står nå enda utsolgt på den på nettsiden. Ikke har jeg fått regning på det jeg tok med meg fra lageret deres i juli heller. :)

Men det er eneste gangen jeg har opplevd at noe har manglet, og jeg aner jo ikke om hvor leveringsproblemet ligger sånn sett (om det er produsent som ikke har ting på lageret, kan jo ikke Canis lastes for det).

Men. De er ikke det eneste som tidvis har litt dårlig service. Har enda ikke sett snurten av det jeg bestilte fra NBF butikken for ett år siden eks, og de har ikke svart på noen av mailene mine ang det. Så godt jeg ikke har betalt noe for det, selv om det ikke var rare greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på kundeservice, mener jeg spesifikt kontakten mellom kunde og selger. Altså alt som mail og telefon.. det virker som om alt går helt fint om varen er inne og man bestiller uten annet kontakt en bestillingskjema..

men med engang man må snakke med dem om noe så er de veldig trege. Ringe ser ut til å være eneste mulighet, men med veldig kort tid, så er det jo ikke alltid man får til det heller.

Dog fikk jeg selv ringt idag, forklarte raskt situasjonen og sa at jeg ønsket salget hevet. Det skulle hun ordne, så da var ikke noe mer jeg trengte å bekymre meg for.. hvorfor sier magefølelsen min seg da at det bare er å vente noe ala inkassovarsel eller no? Håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har opplevd det iallefall. Jeg var med de fra "starten" og fikk i begynnelsen ting meget hurtig og alt var i ordent. Så har jeg gradvis merket av servicen har blitt dårligere. Jeg har brukt mye penger der og merket det veldig godt.

Samme erfaring her.... Kundeservice og butikk har tapt seg ekstremt siden starten. Rart det skal gå DEN veien egentlig :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått kansellert kjøpet mitt og sitter igjen uten bøker, uten noe som helst hyggelig forhold til Canis.

Ikke noe hyggelig forsøk på å gjøre ting bedre fra deres side.

Jeg kommer garantert til å foretrekke andre steder så vidt det er mulig!

De er sikkert greie om de har varene inne osv. men om det dukker opp noe så er det bare å gi opp :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom også fått inntrykk av at de er flinke, og håper det bare var maks uflaks, da jeg sikkert kunne tenke meg å benytte meg av dem en annen gang..

Får liksom ikke ringt i jobbtiden, det er problemet :S Men om intet er skjedd innen fredag får jeg bare be sjefen om lov til 10min telefonsamtale.

Ikke sant!? Problemet er at jeg trenger dem nå, og nå er det for sent. Og disse bøkene kan jeg alltids få tak i brukt, kanskje til og med få dem av noen :)

Mener å husek at du jobber i barnehage, og der har en da pause, som en kan ringe i evnt om en ikke jobber nok timer til å ha krav på pause, så kan en jo ringe før eller etter jobb, SÅ snever telefontid har de vel ikke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å husek at du jobber i barnehage, og der har en da pause, som en kan ringe i evnt om en ikke jobber nok timer til å ha krav på pause, så kan en jo ringe før eller etter jobb, SÅ snever telefontid har de vel ikke :wub:

Joda...

Du kan også ringe oss på tlf. 72 87 86 50 (kl. 10-14) eller sende en mail til...

Hentet fra denne siden.

Så kan man gjette hvor mange som prøver å ringe de i løpet av de 4 timene (og hvor det sikkert er lunsjpause hos canis også) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å husek at du jobber i barnehage, og der har en da pause, som en kan ringe i evnt om en ikke jobber nok timer til å ha krav på pause, så kan en jo ringe før eller etter jobb, SÅ snever telefontid har de vel ikke :wub:

På pauserommet har vi forbud mot prating i telefon (meldinger går greit, så lenge det ikke er til bry) og foran barna/foreldrene er det også forbud, i tillegg til at det virkelig ikke passer seg.

I garderoben er det ikke dekning.

Og det er faktisk ganger hvor jeg ikke får pause, spesielt nå i starten med tilvenning på hele 13 totalt nye barn, på en helt ny avdeling.

Når det da står at de svarer på mail innen 1-2 arbeidsdager, og jeg ikke får svar før etter 4 dager, da syntes jeg det er altfor dårlig.

Jeg syntes 10-14 er en snever telefontid, det seneste jeg begynner på jobb er 09 og det tidligste jeg slutter er 15.30.

Om du prøver å støtte Canis, så værsegod, men for min del kommer jeg absolutt ikke til å anbefale det stedet til noen, tvertimot. Og dette er de fullt klar over, da jeg har gitt dem et klart inntrykk av min mening om den håpløse kundeservicen dems. Jeg har også informert dem om at dette kommer til å gå videre i mitt hundemiljø.

Falske forventninger er det desidert verste jeg vet, og om man faktisk vet at man ikke klarer å svare på en mail innen 1-2 dager, så skriver man ikke det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at de hadde så snever telefontid som virkelig var rimelig sært.

Men syns nå at telefonforbud i pausen og var rimelig sært, greit at det ikke er lov på selve pauserommet, men om en snakker på badet eller et eller annet rom burde vel ikke det plage noen? men nok om det var ikke det som var saken her.

uansett så var det ikke et forsøk på å støtte canis viss det var det som ble oppfattet. Har selv jobbet noen år i bhg og vet at innkjøringstiden er rimelig hektisk. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at de hadde så snever telefontid som virkelig var rimelig sært.

Men syns nå at telefonforbud i pausen og var rimelig sært, greit at det ikke er lov på selve pauserommet, men om en snakker på badet eller et eller annet rom burde vel ikke det plage noen? men nok om det var ikke det som var saken her.

uansett så var det ikke et forsøk på å støtte canis viss det var det som ble oppfattet. Har selv jobbet noen år i bhg og vet at innkjøringstiden er rimelig hektisk. :wub:

Det er kun telefonforbud på pauserommet, jeg har da ikke skrevet noe annet?

Badet og garderoben er begge steder uten dekning, rett og slett pga. av deres plassering i huset.

Og nå er det sånn at jeg sikkert hadde kunnet ta 10min midt i arbeidstiden også, så fæle er ikke kollegaene mine. Men det handler om at det faktisk skal gå an å nå dem, og da burde de ha litt bedre telefontider, men det er du jo enig i.

Dessuten burde det gå an å få svar på mail, uten å måtte vente 4 dager. Har opplevd to-tre dager sent svar fra Seleverkstedet, men da med en umiddelbar beklagelse og en forklaring, men det er jo en "familie-"bedrift liksom..

Det er faktisk utrolig hvor mye kundeservice har og si, for meg ihvertfall. Jeg betaler heller 50kr mer for å få kjøpt samme varen et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, bortsett fra når produkter har vært merket med "utsolgt, leveringstid x antall dager" i selve handlekurven, alltid fått varene raskt sendt. Og det var en gang det var to slike produkter i min ordre, med en oppgitt ca-tid for når det kunne leveres. Omtrent når lovet så ble pakken sendt, men med en notis om at ett av de to produktene var desverre fremdeles ikke kommet inn, og skulle ettersendes. Det tok under en uke før siste produkt plutselig dukket opp også. Det eneste jeg har "irritert meg " litt over der er at de ikke alltid er kjapt ute med å faktisk melde fra at varene er sendt, de gangene ordren har vært liten nok til å sendes som brev (og altså uten sporingsnummer).. Fått epost om morgenen om at nå er varen sendt! - funnet sending i postkassa samme formiddag.

Ved ett tilfelle manglet det en bok i forsendelsen, en jeg hadde bestilt to eksemplarer av og fikk bare ett levert. Så jeg sendte en epost og meldte fra. Hørte ikke noe på en uke, så jeg prøvde kontaktskjemaet på nettsiden, skrev "meldte fra på epost om dette (dato), men har enda ikke hørt noe.." og fulgte opp med den opprinnelige meldingen. Da fikk jeg svar samme dag, med en beklagelse og at det skulle fikses med en gang. Og boka lå i postkassa neste dag (ergo var den faktisk postlagt "med en gang").

Og nå sist gang jeg handlet der, fikk jeg et stort håndkle med Squirt-logo med i pakken (hundesjampo-merke), med en "takk for at du handler hos oss!"-klistrelapp på.

Så nei, til nå har jeg ikke erfaringer om canis sin nettbutikk som kjip på servicefronten.

Den episoden med manglende bok, hvor jeg ikke fikk respons på en hel uke, gjorde et dårlig inntrykk i første omgang. Spesielt siden det var min første ordre derfra.. Men siden beklagelsen (og boka) kom kjapt etter henvendelse nummer 2, så avfeide jeg det som en glipp som de ryddet opp i snarest når den ble gjort oppmerksom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe masse positivt

Det er hyggelig å høre at det også er bra levering derifra.

Jeg synes vel ikke at du har \en dårlig opplevelse skal farge hele ditt syn på en bedrift. Alle kan gjøre feil, regner med det er mennesker som sitter bak pc'ene der også.

Og jeg har BARE positiv erfaring med Canis.

En dårlig opplevelse? Har vel rukket å sende ørten mail, prøvd å ringe utallige ganger. Og enda, etter over en måned har jeg ikke mottatt en ordentlig beklagelse.

Som sagt, en ting er å gjør feil, eller ha en feil i systemet sitt. Det er tilgivelig, men da å ikke faktisk prøve å vinne denne kunden (meg f.eks.) tilbake ved å være litt ydmyk og prøve å tilfredstille min bestilling.

Eller mener du Elvira, at bare fordi de er mennesker har de alle sammen rett til å drite i alt som heter kundeservice? Det er ikke bare en person jeg har hatt kontakt med, men flere forskjellige.

Hvor mange ganger har du kontaktet kundeservicen Elvira?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel ikke at du har \en dårlig opplevelse skal farge hele ditt syn på en bedrift. Alle kan gjøre feil, regner med det er mennesker som sitter bak pc'ene der også.

Og jeg har BARE positiv erfaring med Canis.

For meg er et faktisk nok å ha EN eneste dårlig erfaring. Jeg handler aldri to ganger et sted jeg har fått dårlig service eller behandling (ingen respons anser jeg som dårlig service). Dette er en profesjonell bedrift som tjener penger og ikke en hobbyforretning, dermed synes jeg ikke man kan unnskylde dårlig service med menneskelig svikt, spesielt ikke når det er mange som har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Etter 3 ganske intensive dager (pga at jeg har hatt tannlegetimer og diverse surr så jeg vil han skal være sliten) hvor han har fått sine 11-12 km hver dag så skal han ha hviledag i dag, dvs vi går en tur over jordet og lar ham løpe litt fritt (som han pleier å gjøre, men når jeg går ved siden av så pleier han å løpe litt i skogen her borte) også kaster vi litt ball og trener litt på kommandoer + biltur som han ivertfall før satte veldig stor pris på men nå tar som en selvfølge, men det er ivertfall et avbrekk. Lengre løpetur på grus må vente litt til da grusveien i skogen er klissvåt. Så det er kanskje 5 km grus, og 7 km asfalt, korter vi ned blir det kanskje 5 km grus og 3 km asfalt eller bare 5 km bare grus men det blir veldig kort for ham. Det er vanskelig å finne så mye andre steder her for ham å løpe. Har hatt ham hos dyrlegen til sjekk for sikkerhets skyld og alt er tipp topp. Han hopper høyt i været av glede når han skal på tur, så det feiler ham ikke noe men av en eller annen grunn bekymrer belastningsskader meg veldig for jeg vet hvor viktig turene er for ham og han er bare 3 år.
    • Det regner stadig, men oppunder taket energi inne, det tillater ikke Ede's forplan å holde orientert mot noe konstruktivt hele dagen, så tur må vi gå, tenkte Maskot. På med regndekken og potesokker for å holde ham så komfortabel som mulig. Etter 10 minutter forkastet vi planer om å gå i 30, og tok bussen resten av veien til posten istedenfor, for å hente flere par sturdy Fjällräven bukser til å berge muttern gjennom Ede's pågående wannabe a mondio star fase.  Det bebreidende blikket forteller alt.  ..og våtere skulle han bli, for det var et stykke å gå mellom bussen og posten også, og det begynte bøtte ned. Ede tråkket i en dyp dam og fikk vann i tre av sokkene, hvilket han ble så kald av at han skalv da bussen tilbake endelig kom etter 15 min venting på holdeplasen. Helt ok å gå tom for Nom Moms minuttet før bussen kom, for no reward var nødvendig for å bekrefte Edes kjærlighet til den deilig tørre og varme bussen. Ede var allerede så glad i å reise med buss at han trekker mot bussholdeplasser og ser forventingsfullt på bussene når de kommer, og er skuffet når de passerer. I dag skled 'liker buss' over i 'elsker buss'.  ..og mutteren elsker sine nye, solide bukser som tåler wannabe ringsportstjerne valp. 
    • Takk for svar! Ja så klart miniatyrrase! 🙈😂 Mor fikk løpetid når hun var 8 mnd og var eneste tispe i kullet, halvsøsken som jeg vet om har hatt vanlig løpetid. Har vært på årskontroll, alt var normalt da ☺️
    • 6 kg er en miniatyrrase. Manglende løpetid kan skyldes alt fra genetikk, stress, sykdom eller andre ting. Hvordan var moren? Evt. søsken? Hvis det var melketann hun mistet så kan hun jo bare være sent utviklet, men du kan jo ta en tur til dyrlegen å få sjekket det ut og snakke med dem, det er jo uansett tid for årskontroll og helsesjekker.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...