Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemannen

Mami

Recommended Posts

I Dagbladet! (red. - Skrev Aftenposten først :) ) kan man lese at den mystiske "Hundemannen", som har sneket seg kuttekledt rundt i en skummel maske mens han spikret opp kritiske budskap på kirkedører, er avslørt.

Det var en forfatter som ville skape blest om sin nye bok, altså et PR-stunt.

Når jeg ser bildet av ham i kostymet sitt, er jeg glad for at ikke hunden min og jeg har møtt på "Hundemannen" på våre nattlige turer! Da hadde det blitt månelyst! :P Frøkna hadde brølt så høyt at hele Oslo og Akershus' befolkning hadde bråvåknet og lurt på hva som skjedde! ;) Hun hadde vel vekslet mellom å ville stikke av, og å prøve å skremme beistet bort. Huff og huff! :)

Hva tror du DIN hund hadde gjort om en slik grobian kom ut av mørket på en kirkegård? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært borti å møte på ekle mennesker på kvelden og Foxi reagerer på måten at hun skal forsvare meg og bjeffer berserkt og knurrer og flekker tenner. En fyr som skremte vettet av oss begge holdt på å få en illsint border collie over seg men jeg kjente han igjen og stoppet henne, dog fyren fikk en overhaling uten like av skriking fra meg etterpå :P

Også praktisk at hun bjeffer på kommando, jeg jager vekk fulle naboer på den måten :P

men serriøst! hadde jeg møtt han der hadde jeg tatt beina fatt og løpt for livet :) , foxi hadde nok med følgt etter. Corgien derimot bjeffer og skremmer vekk folk her til de klør henne bak øret.... så hun ville kanskje blitt igjen mens jeg stakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min hadde overfalt mannen i pur glede, "åååå så kooooselig at duuuu kom, har du lyst å ta meg med hjeeeeem? :P åååå jeg elsker mannfolk, de er verdens beste ting i hele verden og jeg EEEEELSKER DEG! Kom så jeg kan sleike deg i ansiktet, herregud så kuuuuuul du er! :) :) ;):P "

(Hadde det vært ei dame hadde hu nok ikke brydd seg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg ikke hadde brydd meg om fyren, så hadde nok ikke pelsen gjort noe særlig nummer ut av det heller. Men i og med at jeg antageligvis hadde hatt store problemer med å forholde meg helt normalt, så hadde vel pelsen også gjort et lite nummer ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm trur jeg ikke hadde gjort så veldig mye. Kanskje boffet og knurret litt, men aldri noe mer enn det.

Vida er jeg mer usikker på, kommer an på hvor nært de hadde kommet. Det ligger nok fra alt fra å bli skikkelig redd til å ta seg en jafs om de blir for nærme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min hadde overfalt mannen i pur glede, "åååå så kooooselig at duuuu kom, har du lyst å ta meg med hjeeeeem? :P åååå jeg elsker mannfolk, de er verdens beste ting i hele verden og jeg EEEEELSKER DEG! Kom så jeg kan sleike deg i ansiktet, herregud så kuuuuuul du er! :) :) ;):P "

(Hadde det vært ei dame hadde hu nok ikke brydd seg...)

Samme her. Så lenge man er mann så spiller det ingen rolle i hennes verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke sissi og doffen hadde brydd seg så mye.. de er ikke så int. i andre på tur stort sett.. kasnje noen boff om han kom mot dem.

Tinkels er jeg i grunn usikker på, hva hun ville gjort når vi er på tur, hun er ikke like vaktsom da, har enda ikke opplevd hun har brydd seg om andre mennesker på tur hun heller,.Meeen nå har vi aldri truffet på slike utlkledde folk heller da.. så om han kom brått på ,,eller hun hadde merket noe usikkerhet fra min side, kan det nok hende hun hadde brølt litt, bare for og være på den sikre siden liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddie hadde nok villet vise ham hvem som eier gatene her i byen jah :)

Blade tror jeg faktisk ikke hadde reagert så voldsomt om "hundemannen" oppførte seg normalt, annet enn med å holde et øye med ham. Men med tanke på at jeg hadde blitt vettskremt hadde nok Blade tilta i vinkel før jeg hadde løpt motsatt vei med en brølende bikkje på slep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke godt og si,men kan jo gjette ...

Bøgvald hadde nok begynt å boffe veldig...

Han liker ikke overmerkelige saker...men han kan godt ombestemme seg og er alltid åpen for overtalelse...

Så han tar ikke heeelt av med en gang,han venter litt og avventer og holder det en stund på boffeplanet...

Hvis det merkelige skumle trigger ham da så begynner han å boffe mye mer og oftere,eller slår rett over i kraftige bjeff.

Han hadde nok begynt i det små,og så hadde boffene blitt sterkere og sterkere,og tettere og tettere,men halen hadde gått og han hadde nok tenkt "venn eller fiende" mens han veksla på å vise" jeg kan godt være glad,men det kommer ann på hvem du er BOFF BOFF BOFF!

Hvis han der fyren hadde beveget staven truende eller noe sånt spesielt så hadde Bøgvald nok stått og brest seg på en viss avstand mens han hopper frem og tilbake innenfor en viss radius: Som her

post-670-12831719680127_thumb.jpg

Det er en Bøgvald som sier fra .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke godt og si,men kan jo gjette ...

Bøgvald hadde nok begynt å boffe veldig...

Han liker ikke overmerkelige saker...men han kan godt ombestemme seg og er alltid åpen for overtalelse...

Så han tar ikke heeelt av med en gang,han venter litt og avventer og holder det en stund på boffeplanet...

Hvis det merkelige skumle trigger ham da så begynner han å boffe mye mer og oftere,eller slår rett over i kraftige bjeff.

Han hadde nok begynt i det små,og så hadde boffene blitt sterkere og sterkere,og tettere og tettere,men halen hadde gått og han hadde nok tenkt "venn eller fiende" mens han veksla på å vise" jeg kan godt være glad,men det kommer ann på hvem du er BOFF BOFF BOFF!

Hvis han der fyren hadde beveget staven truende eller noe sånt spesielt så hadde Bøgvald nok stått og brest seg på en viss avstand mens han hopper frem og tilbake innenfor en viss radius: Som her

Det er en Bøgvald som sier fra .

Nysgjerrig - hvordan hadde tispa di reagert? (neeeeeiiiiida neeeeiiiida ikke interessert i valp :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig - hvordan hadde tispa di reagert? (neeeeeiiiiida neeeeiiiida ikke interessert i valp :) )

hahaha,henne glemte jeg,pga Bøggi var den jeg hadde bildet av som viser hvordan :)

Hun Tipsi har jeg opplevd reaksjon på på en veldig brautende narkoman ihvertfall...

Var en skrikende(men koselig)narkis som kom med armene ut som et fugleskremsel til oss for noen mndr siden...

han skulle absolutt skrike og hoie voldsomt og var veldig brautende i den kontakten han ville ta opp med henne...

Han ville jo klappe henne..jeg sa nei at han måtte roe seg og se på hunden at hun tydelig ikke ville ha noe med ham å gjøre sålenge han var så ekstremt bråkete...

Det begynte med at hun tok veldig kontakt med meg og vifta med halen hver gang han prøvde å få henne til å se på ham og han snakket til henne,så bare snakket hun til meg heller...som om han ikke fantes.

Så roet hun seg ned og satt seg ned når jeg ikke svarte mer.

Hun satt og observerte ham da sålenge jeg fikk roa han ned og vi stod videre og snakket fordi han solgte et blad som heter asfalt som di narkomane selger her i byen...så kjøpte jeg et og vi snakket mere.

Men hun var ikke heeeelt sikker på ham så hun fulgte skeptisk med selv om hun var rolig,og hun kom ed avvikende og dempende signaler...Men han fikk klappe henne tilslutt hun gjorde seg søt med ham,men han fikk aldri en god kontakt,men hun hadde ikke noen sånne skvente nykker eller noe,hun bare var kjølig men koselig på samme tid...Ingen kjemi overhodet.

Men den sorte hunde mannen tror jeg hun kunne bjeffet ganske intenst på på avstand,og ikke ønsket å ha kontakt med hvis han ville være venner plutselig,hadde nok boffa litt over tid på ham ja...og sett på meg og lurt på hva Faaa ! Hun har ikke særlig interesse for å prate med merkelige mennesker,men hvis de likevel trenger seg på så gjør hun seg myk og søt,men skepsisen lyser likevel av henne hvis folkene er helt feil,men det er ikke ofte..

Hun er 95% av tiden veldig trivelig og suppesøt med alle,som Bøgvald og...men det ligger til rasene at de reagerer på sånne ting som det...som er litt ekstreme.

Men begge er sånn at de gir merkelige saker en sjanse,og kan godt ombestemme seg og bli venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...