Gå til innhold
Hundesonen.no

Lekasje etter kastrering

Midas

Recommended Posts

Dina har litt lekasje etter kastreringen. Hun ble kastrert i April, og nå lekker hun av og til. Det er ofte om hun blir stressa eller skremt for noe, så kommer det en skvett. Oppdaget også at hun hadde utflod med bittelitt blod i her en dag. Er dette vanlig eller bør jeg oppsøke veterinær? Hun virker ikke til å ha vondt eller være i dårlig form ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinlekkasje er en normal og til dels vanlig bivirkning av kastrering hos tisper, ja.. Derfor er det veldig viktig å la hunden få tisse ofte etter en kastrering, for å ikke få "slark" i urinveismuskelaturen. Det finnes medisinering dersom det er "slark" i systemet.

Men det kan jo være UVI, eller kjedekatarr, siden hun også har utflod. Sjekk med vet`en din, så får du et sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vel egentlig hørt det, men jeg syntes det var så merkelig at det kom så lenge etter... Ja, jeg skal ringe veterinæren på mandag og få de til å ta en titt og en urinprøve.

Det vanligste er vel at det kommer et år eller mer etter, ikke så tidlig som på din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...