Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingshunden Tinka Tequila..


SiriEveline

Recommended Posts

Her er bilder av Tinka og meg på ringtrening. Synd at hun ikke er registrert i NKK (og litt mer rasetypisk for den saks skyld), for hun er et naturtalent til å vise seg frem. Det så jeg også på Dogs4All, der var det utstilling for alle hunder (blanding, rase, kastert osv) da kom vi til finalen :P

38937_10150211818030262_848205261_13648080_94923_n.jpg

På bordet, uten at jeg har gjort noe som helst.

38937_10150211818035262_848205261_13648081_1579631_n.jpg

"Look at me!"

38937_10150211818040262_848205261_13648082_264529_n.jpg

Triks kan også gjøres på bordet :P

38937_10150211818065262_848205261_13648087_3345002_n.jpg

Sjekk kneløftene liksom :P

38937_10150211818070262_848205261_13648088_5021598_n.jpg

Det er jo forsåvidt en fin fvf også da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hun er :P Nå vet jeg ingenting om rasen, men jeg syns hun har fått mer rasepreg med alderen jeg da :P

Det har hun nok ja, men pelsen er (etter hva jeg har forstått) fortsatt for kort. Det grunner nok i at jeg for et år siden (da var hun ca. 7mnd) barberte jeg ned hele hunden, derfor er det godt mulig at også det kommer med tiden.

Men så er det mye gemyttet som gjør at hun ikke er rasetypisk. Etter hva jeg har hørt (nei jeg har ingen stor erfaring med rasen) så er de ganske så gneldrete, og selv når chi'ene til noen venninner setter igang koret sitt, så er det verste Tinka kan slippe ut et rolig mørkt "boff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er fin henne :icon_redface:

Fantastisk fin faktisk :innocent: Elsker personligheten hennes!

Takk :thumbsup: Hun og Ellie er jo gode venninner de, selvom det er lenge siden sist, hunder pleier å huske sånne ting, har jeg inntrykk av :banana:

Hun er så flink med valper (fremdeles) møtte en litt skeptisk shetland sheepdog valp idag (4mnd) og tok ikke korte tiden før de lekte og herjet søtnosene!

Ellie er også veeeldig fin, og fantastisk personlighet! Hvordan går det forresten med separasjonsangsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hun nok ja, men pelsen er (etter hva jeg har forstått) fortsatt for kort. Det grunner nok i at jeg for et år siden (da var hun ca. 7mnd) barberte jeg ned hele hunden, derfor er det godt mulig at også det kommer med tiden.

Men så er det mye gemyttet som gjør at hun ikke er rasetypisk. Etter hva jeg har hørt (nei jeg har ingen stor erfaring med rasen) så er de ganske så gneldrete, og selv når chi'ene til noen venninner setter igang koret sitt, så er det verste Tinka kan slippe ut et rolig mørkt "boff".

Vel, det er jo ikke rasetypisk at de skal være gneldrete og nervøse, det er det opdretterne som gjør rasen til :icon_redface:

Synes Tinka er kjempefin jeg! Og jeg liker størrelsen hennes :thumbsup: Når de blir for små er det ofte de får veldig dvergpreg og det er ikke pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie er også veeeldig fin, og fantastisk personlighet! Hvordan går det forresten med separasjonsangsten?

:icon_redface: Det var noe med den setningen som var litt feil :innocent::thumbsup:

Hehe, men jeg vet du mente det godt så takk :banana:

(Og hun har jo fantastisk personlighet også da!)

Det går bedre med sep.angsten, vi har hatt en lang pause uten at hun har vært noe alene, og nå har vi begynt å trene igjen.

Hun har blitt litt mer voksen nå, og jeg tror hun er mindre redd også. Så nå gjelder det bare å få henne ut av den onde sirkelen, så tror / håper jeg vi snart er kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke rasetypisk at de skal være gneldrete og nervøse, det er det opdretterne som gjør rasen til :icon_redface:

Synes Tinka er kjempefin jeg! Og jeg liker størrelsen hennes :banana: Når de blir for små er det ofte de får veldig dvergpreg og det er ikke pent..

Det er ikke rasetypisk nei, men det er det typiske. Og hver gang jeg har prøvd å anbefale rasen så har jeg fått slengt i trynet at de er sånn, så jeg har gitt opp. Og bare innsett at min ikke er sånn, og ferdig med det :drool:

Takk for at du liker henne :devil:

:thumbsup: Det var noe med den setningen som var litt feil :huh::innocent:

Hehe, men jeg vet du mente det godt så takk :P

(Og hun har jo fantastisk personlighet også da!)

Det går bedre med sep.angsten, vi har hatt en lang pause uten at hun har vært noe alene, og nå har vi begynt å trene igjen.

Hun har blitt litt mer voksen nå, og jeg tror hun er mindre redd også. Så nå gjelder det bare å få henne ut av den onde sirkelen, så tror / håper jeg vi snart er kvitt problemet.

Bra du skjønte hva jeg mente :hyper: Sep. angst er jo ikke en del av personligheten føler jeg, det blir mer som en sykdom (som har kur). Det er bra at ting går bedre, du er jo utrolig flink med hund og får det nok garantert til :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skjønte hva jeg mente :hmm: Sep. angst er jo ikke en del av personligheten føler jeg, det blir mer som en sykdom (som har kur). Det er bra at ting går bedre, du er jo utrolig flink med hund og får det nok garantert til :hmm:

Takk! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hun nok ja, men pelsen er (etter hva jeg har forstått) fortsatt for kort. Det grunner nok i at jeg for et år siden (da var hun ca. 7mnd) barberte jeg ned hele hunden, derfor er det godt mulig at også det kommer med tiden.

Men så er det mye gemyttet som gjør at hun ikke er rasetypisk. Etter hva jeg har hørt (nei jeg har ingen stor erfaring med rasen) så er de ganske så gneldrete, og selv når chi'ene til noen venninner setter igang koret sitt, så er det verste Tinka kan slippe ut et rolig mørkt "boff".

Neida slett ikke alle er det, og de SKAL ikke være det! Men jeg har inntrykk av at mange bruker det som en unnskyldning, for å slippe å oppdra hunden.

Nok OT :hmm: , Tinka er nydelig :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida slett ikke alle er det, og de SKAL ikke være det! Men jeg har inntrykk av at mange bruker det som en unnskyldning, for å slippe å oppdra hunden.

Nok OT :hmm: , Tinka er nydelig :hmm:

Litt varselsbjeffing har da ikke skadet noen? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt varselsbjeffing har da ikke skadet noen? :hmm:

Tinka varsler jo, noen boff, som kan bli wooowowuuu. Men det syntes jeg alle hunder har rett til!

Litt mer OT, selv føler jeg at det ofte er de som bare driver med utstillinger som har hunder som typisk gneldrer etter store hunder osv. Dette er bare mitt inntrykk og det finnes helt klart oppdrettere som driver mye med utstilling men som allikevel har oppdragne hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Og hvem hadde trodd at hun vil være din så lenge etter? :)

Det var da jeg forelsket meg i henne første gang. Tenke seg til, nå ligger hun på fanget mitt :heart:

Å, jeg blir så rørt når jeg tenker sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...