Gå til innhold
Hundesonen.no

bør jeg vurdere omplasering?


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
takk folkens! dere utgjorde resultatet her! :lol: Jeg viste henne tråden, for hun ville ikke gi seg. hun ga seg! :) jeg får dra og lufte ask hver dag:D hun lovte også og tenke litt mindre på seg selv framover :D

TUSEN TAKK! :D  =D>  dere er best!  =D>

Så bra!!! Alt har det med å ordne seg... Flott at dere ble enige. =D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk folkens! dere utgjorde resultatet her! :lol: Jeg viste henne tråden, for hun ville ikke gi seg. hun ga seg! :) jeg får dra og lufte ask hver dag:D hun lovte også og tenke litt mindre på seg selv framover :D

TUSEN TAKK! :D  =D>  dere er best!  =D>

næmmen så bra :P moren din tok til vettet :P

da er hun kanskje ikke så ille alikevel... må huske på at hun har mye å tenke på om dagen hun også... hun har det sikkert ikke noe lett hun heller...

men det skal ikke få gå utover deg eller ask, men nå som du får lov til det, må du jo være snill mot henne og... :P hjelpe henne med ting og tang, og ta veldig godt vare på henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Prøv å ta litt vare på moren din også, hun er sikkert veldig, veldig redd for å "miste" deg til faren din.. Neste gang du er hos henne kan du jo foreslå at dere skal gjøre noe koelig sammen eller no, vis at du er glad i henne, og ikke bare fordi hun lar deg lufte hunden.. :lol: Lykek til, og så fint at ting ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har god fårståelse for deg og dine følelser og bånd for denne hunden.

Det er 3 ting du hjene ikke må glemme her.

Mamma og Pappa er veldig glade i deg.

Mamma og pappa får lett sterke vonde følelser når en av dem føler dem blir avist/ønsker å være mer med en av dem.

Og til slutt må du huske å fortelle dem hva du føler. Er dette vanskelig så skriv det gjerne ned på et brev og legg det i post kassa. Det kan være svart så vanskelig for foreldre å forstå at en hund eller et dyr du er glad i til tider kan gi deg akkurat den trøsten og rune du trenger som verken mamma eller pappa kan gi deg fordi det er nettom mamma og pappa som som ofte uten å mene det river deg følelsess messig i to.

Jeg tror du er like glad i både mamma og pappa. Det vil altid være noen fordeler og ulemper med å være hos den ene eller den anndre. Hva med å spørre om du kan få bli med på et dresurkurs, agillety eller bli med i en hundeklub med felles aktiviteter. Fortell både mamma og pappa at du er glad i dem begge to. At du setter pris på alt de prøver å gjøre får at du skal ha det best mulig. (Det er jo ikke alle foreldre som er så flinke å bo SÅ nerme hverandre.) Som barn/ungdom kan det også være vanskelig og se at foreldrene faktisk stadig vekk forsøker å gjøre det best mulig for barna.

Kort sakt: Si takk for det du har, ting dem gjør for at du skal ha det bra. Og fortell hvordan du har det inni dine følelser om det at du har 2 hjem. Spør om dem kan fortelle deg hvordan dem har det med at dem ikke er sammen, er det mye sjalusi? (Da blir det fort sinte og iritable og konkurangse i lufta) er dem triste? skuffa?

Fortell at du har det bedre følelsessmessig i sammen med hunden da den roer deg ned.

Du kan også spørre om støttekontakt (En støttekontakt er du sammen med 1-3 ganger i uka og dere kan da sammen gå tur med hunden uavhengig av hvor du bor da dette er et oppleg til barns/ungdoms beste) En støtte kontakt kan også hjelpe deg med hvordan du kan få sakt det du mener til både mamma og pappa.

Ellers kan du kontakte barneverne og fortelle at du trenger hunden får å roe ned nervene. Du vil nok bil hørt.

Men snakk nå med foreldrene dine FØRST. Dem er veldig glade i deg begge to, det er et bevis på at dem bor SÅ nerme selv om mamma pappa ikke altid er venner så gjør dem dette får at du skal ha det best mulig.

Til hunden:

Er hunden mye hjemme alene så kjøp en slik tidsfordriv ball. Det er en ball som du putter gotterier oppi. Hunden finner så ettervert ut at vist ham triller på balle kommer det av og til ut gotterier! Min hun elsker denne.

Har til og med brukt denne med mine kaniner. Til og med dem fant ut at det detter goddis ut når ballen ruller:-)

Spør naboene til pappa om dem kan høre hunden bjeffe eller klynke. Og be pappa ha på radioen eller TV med noe dyreprogram dette gjør at mange hunder ikke kjeder seg så mye faktisk:-)

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...