Gå til innhold
Hundesonen.no

Koi fisk?

Novawulf

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg ble ''forelsket'' i koifisker fra første stund jeg leste om dem etter at jeg så dem..av alle fikser.

Jeg har prøvd å lese om dem men fant ikke ut så væældig mye, eventuelt arte, kan navnat på dne jeg liker best, hvor store dem kan bli, lste at de kan bli 1 meter men var i danmark hvor dem selgte større.. om det er best å impotere fra japan hvor stor damen og renseaannleg det bør være.. sånn ting, man lærer best av andres erfarning har jeg fått høre hehe,

(glad i tancho'er^^)

tancho-sanke-lg.jpg

Skrevet

Jeg har hatt Koi, hadde de ute hele året i en hagedam. Den var på ca 6-700 liter. Her hadde jeg 9 koifisk.

Dess mindre de er når du kjøper de, dess billigere er de jo. Fôrer du dem riktig tar det ikke lange tiden før de er oppi 30-40 cm

Hadde ett renseanlegg til hele dammen, husker ikke merket akkurat nå men sånn som var beregnet for hagedam med fisk i.

Skrevet

takk^^

I danmark solgte de også dam muslinger som rensket opp til 1000 liter i døynet per musling (ser bedre ut med pent å rent en grumsete hehe)

Skrevet

En koi-dam bør ha en viss størrelse og dybde - smådammer egner seg egentlig best til gullfisk. Selv har jeg prestert å putte koi i en dam som ikke er mer enn 2-3000 liter, så her blir det nok dambyggings-prosjekt etterhvert. Er nok en hobby som fort kan ta av litt... ta en titt på koi.no, så skjønner du:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...