Gå til innhold
Hundesonen.no

"kom"


JennyG

Recommended Posts

Det var noen her inne som skrev om en metode en gang som har funket veldig bra for oss. For det første byttet jeg ut ordet "kom" fordi jeg bruker det så mye ellers i hverdagen når jeg egentlig ikke mener det så veldig.Jeg har valgt å bruke "hit" isteden og bruker det kun når jeg vil at han skal komme til meg.

Start med å si kommandoen du velger i det hunden er på vei mot deg og du vet den kommer,helst i litt god fart.Ros og gi belønning,husk at det er hunden din som bestemmer hva som er en god belønning og ikke. Er ikke hunden gira nok prøv med noe annet :)

Gjenta dette så ofte du kan og når du tror hunden har skjønt greia kan du prøve å si kommandoen uten at hunden er på vei inn til deg. Men ikke gjør det vanskelig å rop når hunden er veldig opptatt av noe annet,du vil jo at den skal lykkes. Dette har funket kjempebra med hunden min hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg selv veeeeellldig interessant i starten når du trener på innkalling. Vær gjerne litt klovn :) , slik at valpen synes det er mer spennende å komme til deg, enn å fortsette med det den holder på med. Og som sagt overfor her. ALLTID godbit!! ;) Valpen vår er 6 månder og får fremdeles godbit hver gang hun kommer når vi roper på henne. Fugerer som bare det. Selve ordet er ikke så viktig, annet enn at du er konsekvent og bruker enten "kom" eller "hit" eller hva du vil, bare bruk det hver gang, slik at valpen ikke blir forvirret! ;) Bare vær tålmodig, det går seg til!

PS. Vil anbefale valpekurs. De fleste valper har veldig godt av å sosialisere med andre hunder. Dessuten lærer valpen at man ikke alltid kan gjøre som den vil, noen ganger må den følge deg. veldig greit å få inn i hode på dem tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...