Gå til innhold
Hundesonen.no

Border collie-mix tispe funnet

SiriEveline

Recommended Posts

Hun er sort med hvite tegninger på bryst, ben, hale og bliss i pannen.

Litt kortere hår en den typiske BC'en, mer som en alaskan husky (uten så mye underull).

Hun virker til å være en litt eldre dame, med litt slitte tenner. Hun hadde verken halsbånd eller chip.

Hun var av en litt forsiktig, usikker type som bare smatt unna hver gang jeg prøvde å fange henne. Men med mat så var det ikke noe problem, og etter kort tid så forstod hun at jeg kunne ville henne godt og fikk stor tillit til meg. Noe som var veldig deilig hos veterinæren (for å lese av evt. chip), da roet hun seg ned med meg ved siden av.

Så er det noen som eier, eller vet hvem som eier denne flotte damen?

Vennligst kontakt meg (Siri Eveline) enten på PM eller på telefon 97134997

05072010211.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den flotte damen hjem?

Hun har enda ikke funnet eier nei, men man er jo liksom avhengig av at hun faktisk meldes savnet for at det skal gå an å matche hund og eier. Dette er det som er synd når man ikke har chip, men det er jo ikke så rart med en eldre blandingshund.

PS. Glemt å si at hun er hos NAF nå, rett og slett fordi jeg ikke har mulighet til å ha en helt fremmed hund her (ikke får jeg lov av far, og ikke er jeg helt sikker på hvor lurt det er med Tinka, hjemme-alene tid og sånn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper hun blir savnet og kommer seg hjem snart.Veldig bra du fikk tak i hun og at ble så trygg på deg da :) Jepp jeg har også funnet ekstremt mange hunder uten skilt/id merking over årene ikke så lett finne eieren da nei.

Så jeg er ekstremt opptatt av viktigheten med skilt/id merking.Håper det ordner seg for hun snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper hun blir savnet og kommer seg hjem snart.Veldig bra du fikk tak i hun og at ble så trygg på deg da :) Jepp jeg har også funnet ekstremt mange hunder uten skilt/id merking over årene ikke så lett finne eieren da nei.

Så jeg er ekstremt opptatt av viktigheten med skilt/id merking.Håper det ordner seg for hun snart da.

Det håper jeg også, men det er jo faktisk heller ikke alle eiere som er klar over at man kan ringe politiet eller NAF og lig. for å få tak i hunden sin. Spesielt kanskje ikke mennesker som fra før av ikke har merket hunden sin.

Jeg sørger for at Tinka til enhver tid har på seg halsbånd med telefonnummer (bortsett fra akkurat nå da, typisk, nytt halsbånd) og chip leser jeg av med jevne mellomrom for å forsikre meg om at den er lett tilgjengelig og lesbar og alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja siden jeg bytter så masse på forskjelige halsbånd/sele har jeg skiltet med tlf og at hun er id merket på eget tynnt halbånd hun alltid har på seg ute.Pluss på sela hun bruker for det meste har brodert tlf nr på seg også så her er det eller ikke nå tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...