Gå til innhold
Hundesonen.no

CHANIE - collie

tm100005

Recommended Posts

SOLREVENS COVERGIRL

Chanie

Chanie kommer fra kennel Solreven som ligger i Horten. Vi hentet henne i september 2009, og hun fyller år den 31.Juli. Chanie er av rasen collie langhår. Hun er hovedsaklig kjøpt som familiehund, men vi har begynt å stille henne litt ut av egen interesse. Er utrolig morsomt, og ikke minst sosialt for både hund og eier :lol:

ic1htj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! Så pen hun er, vil gjerne se flere bilder :lol:

tusen takk! :P

Velkommen, har selv ei Collie tispe som ble stilt ut før :P Tror forøvrig ikke Kennel Solreven, Therese og Lars holder til i Askim, men horten hehe.

takk :P stemmer at de bor på Horten ja, står sted: Askim på papirene vi har fått av hunden, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal børste igjennom hunden etterpå. Utstilling i morgen og satser på at det går bedre enn sist gang. Har vært på en ringtrening der hun stod veldig fint i ro (jeg sliter litt med å klare å holde henne i ro når dommeren skal komme å sjekke henne. Tannvisingen går kjempefint, men ikke når han begynner å kjenne på bakparten hennes), så håper det går bra i morgen også. Har trent litt hjemme så håper jeg får se litt resultater på det i morgen :lol: Uansett så blir jeg nok kjempefornøyd, er morsomt å bare delta :P

117aft3.jpg

Et bilde fra i vinter. Jeg hadde tenkt å ta noen bilder før jeg gikk ut på tur med henne, og det orka hun så absolutt ikke. Så da tok hun båndet i munne og løp som en galing rundt og rundt huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanie fikk CK i dag :whistle: superfornøyd med jenta mi i dag jeg, fin kritikk også som jeg er fornøyd med! :whistle: står på svensk eller noe sånt, men jeg forstår en god del (faktisk)

Hmm, minner meg på at den ligger i bilen til mamma (jeg satt på med pappa hjem), så den blir vedlagt litt senere :thumbs:

Jau, fornøyd med dagen, og gleder meg allerede til neste gang :aww:

(Har prøvd å fått posta bilder i innlegget i godt over 1 time nå, så tror jeg blir gal av at bildeopplasterne på den pc'en her ikke funker.. så bilder finner dere på bloggen min ihvertfall, som ligger vedlagt i signaturen.. så skal jeg se om bildene vil legges ut her senere.. Må nesten få tatt noen bilder av Chanie og rosettene nå (a))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Chanie var på 1årskontroll på onsdag, og det gikk kjempefint! Fikk sjekket øyet vi har vært litt beskymret for, men det så helt fint ut, og dyrlegen reknet med at hun var veldig mye ute siden det la seg støv på øynene - men det var normalt og ikke noe farlig :wub: Dette var visst grunnen til at øyedråpene ikke har funket, siden det ikke er virus eller bakterier - bare støv.

Chanie fikk markkur, vaksine og ellers var hun frisk og veide 21 kg. Normal kroppsvekt :wub:

Fikk også prøve sånn vannmølle, siden halvsøsteren, Milla (de har samme far) var nede der. Chanie var veldig skeptisk i starten, men tok det raskt og syntes ikke det var så ille til slutt. Tok ikke oppi så mye vann som man bruker til normalt på collier, siden dette var hennes første gang og vi vil ikke ha noen dårlige opplevelser om vi vil prøve igjen.

2ziahl1.jpg

Bestilte HD røntgen med det samme - som blir tatt nå på onsdag. Nervepirrende å vente så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...