Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil ha med sykkelen i sommer,

Vala

Recommended Posts

Ja trenger tips faktisk - og hvor bedre å henvende seg enn til sonen :ahappy:

Greien er det at jeg har en bil uten tilhengerfeste, men med sånne "pynte" skinner på taket og jeg skulle gjerne ha fraktet noen sykler iløpet av sommerferien. Så hvordan gjøre det UTEN å måtte ut med flerfoldige tusen kroner (og siden bagasjerommet er fylt med hund og pakkenelliker så funker ikke det til å transportere sykler med heller)?

Jeg har søkt litt rundt på Biltema.no for å se hva som finnes- men det er som i butikken, jeg finner søren meg ingenting! Og det aner meg at jeg bruker feil søkeord, for Biltema MÅ vel ha slike ting eller??

Jeg tenkte at det må finnes noen skinner som festes på tvers av taket i pynteskinnene jeg har. Og at jeg så fester noen sykkelfester el.l. i dem igjen?

Noen har nevnt til meg at jeg kan finne festeanordninger som kun festes i bakdøren (har forresten en Toyota Carina E stasjonsvogn). Men jeg har ikke funnet noe info på nettet om dette. Hvis jeg kan slippe å kjøre med sykler på taket så tror jeg at jeg foretrekker det - hehe..

For å si det slik, så skal jeg ha tilhengerfeste på neste bil- aner meg at jeg hadde fått det til mer kjapt da :thumbs:

Håper noen har noen tips, evt. linker til nettbutikker som selger eller iaf kan fortelle meg hva det jeg ser etter heter :wub: Da kan det jo være at jeg finner det brukt på nettet også!

Takker og bukker folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Søk opp denne Thule Clip On 9103/9104 på google. Den er for å feste i bakluke og uten hengerfeste. Den er også i katalogen til Thorshov bilrekvisitta side 129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "pyntelistene" er nok rails.

Rails kan man feste takstativ på, og regn med at det koster noen kroner..

Ja jeg tror nok ikke at jeg slipper unna med noen hundrekroner... Det er for dem med tilhengerfeste. Men jeg vil helst ikke over 2000 liksom..

Søk opp denne Thule Clip On 9103/9104 på google. Den er for å feste i bakluke og uten hengerfeste. Den er også i katalogen til Thorshov bilrekvisitta side 129

Denne var ikke dum nei! En snedig liten sak- og nå har jeg fått tittet litt rundt og det ser egentlig ut til at Thule er de eneste som har denne type festeanordning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville gått for "billigst mulig" taktikken når det gjelder bil. Bare et innspill :blink: Jeg har mine tvil om at billig "søppel" tåler f.eks. kollisjoner på samme måte som litt dyrere og kraftigere utstyr. Tenker her på at hvis du kolliderer så kan jo lasten fortsette fram hvis det ikke er skikkelig festet på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var ikke dum nei! En snedig liten sak- og nå har jeg fått tittet litt rundt og det ser egentlig ut til at Thule er de eneste som har denne type festeanordning?

De har endel Thule-stæsj på bilbutikken i laguneparken, husker ikke navnet akkurat nå...

Ville tatt en titt der ihverfall :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OffT

Skal du sykle ned løypene i Hemsedal?? :whistle:

Husk videokamera! :wub: :wub:

OnT

takrails og sykkelstativ fra thule er tingen...

Frontkoliderer man har man andre ting å tenke på en syklene på taket...

(for sin egen del, at sjåføren av den andre bilen har et sykkelstyre gjennom hodet er ikke så farlig (merk en liten flik av ironi her))

Sålenge Thulen er TUV-godkjent og godkjent for salg i Norge er det bare å kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis ot:

Hvis du kjøper sykkelstativ til taket så gjelder det å huske at du har sykler festet på, og ikke kjøre steder hvor det er lavt under taket.*Flir* Jeg så nemlig noen som kjørte inn i Bygarasjen for noen dager sider med to racesykler på taket... Vips så lå både sykler og stativ på bakken. :whistle::wub: (Ja, jeg var slem og kunne ikke la være å le. :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis ot:

Hvis du kjøper sykkelstativ til taket så gjelder det å huske at du har sykler festet på, og ikke kjøre steder hvor det er lavt under taket.*Flir* Jeg så nemlig noen som kjørte inn i Bygarasjen for noen dager sider med to racesykler på taket... Vips så lå både sykler og stativ på bakken. :ahappy::lol: (Ja, jeg var slem og kunne ikke la være å le. :frantics: )

Mamma kjørte inn i garasjen for to eller tre uker siden. Med to racersykler til 50,000kr (per stk). Og jeg tror hun takket og priset seg for at hun hadde et av de dyreste stativene, for det ga etter og knakk bakover, mens syklene kom fra det hele! :D

Igjen, skal man feste på taket, så bør man ha sånn feste hvor man tar av forhjulene, og fester de to stemmene (vet ikke hva de heter) i takstativet.

Ellers har jeg sett sånne som man bare hekter på bagasjeromdøren.

Det er mye bra der ute, og du trenger ikke kjøpe fancy takstativ, men heller et billigere alternativ av bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har endel Thule-stæsj på bilbutikken i laguneparken, husker ikke navnet akkurat nå...

Ville tatt en titt der ihverfall ;)

Bilbutikken? Hmm... må innrømme at jeg ikke har fått den med meg.

OffT

Skal du sykle ned løypene i Hemsedal?? :whistle:

Husk videokamera! :whistle::aww:

Haha... dust.. nei, mer slik at tøtto og hennes venninne har sykler å komme seg frem på mens vi er der. Jeg blir nok mer opptatt med mitt iløpet av kursdagene :D

OnT

takrails og sykkelstativ fra thule er tingen...

Frontkoliderer man har man andre ting å tenke på en syklene på taket...

(for sin egen del, at sjåføren av den andre bilen har et sykkelstyre gjennom hodet er ikke så farlig (merk en liten flik av ironi her))

Sålenge Thulen er TUV-godkjent og godkjent for salg i Norge er det bare å kjøpe...

Hva mener du med at det må være TUV godkjent? Hva er det?

Sjekket om du kan få kjøpt sånn "click on" hengerfeste hos din toyotaforhandler? Vi har et slikt et på yaris'en nemlig ;) Vet ikke om det er kjøpt hos forhandler eller biltema o.l da men :D

Tja, jeg har liksom alltid blitt fortalt at det å sette på hengerfeste etterpå er en dyr affære? Og vi snakker om en gammel bil her, elsker den høyt- men dog, gammel...

Delvis ot:

Hvis du kjøper sykkelstativ til taket så gjelder det å huske at du har sykler festet på, og ikke kjøre steder hvor det er lavt under taket.*Flir* Jeg så nemlig noen som kjørte inn i Bygarasjen for noen dager sider med to racesykler på taket... Vips så lå både sykler og stativ på bakken. :aww: :aww: (Ja, jeg var slem og kunne ikke la være å le. :thumbs: )

*flire* DETTE er nemlig grunnen til at jeg ikke har så skrekkelig lyst til å ha sykler på taket. Ikke fordi andre kan le av det når jeg glemmer dem, men hvor skremt jeg kommer til å bli når jeg faktisk glemmer dem og sneier dem av på en slik måte *flire enda mer*

;):aww: Husk å forevige for oss som ikke er i Hemsedal i år også da! ;)

hahaha... dette skal jeg huske til neste gang du dukker opp frøken ;)

Mamma kjørte inn i garasjen for to eller tre uker siden. Med to racersykler til 50,000kr (per stk). Og jeg tror hun takket og priset seg for at hun hadde et av de dyreste stativene, for det ga etter og knakk bakover, mens syklene kom fra det hele! ;)

Igjen, skal man feste på taket, så bør man ha sånn feste hvor man tar av forhjulene, og fester de to stemmene (vet ikke hva de heter) i takstativet.

Ellers har jeg sett sånne som man bare hekter på bagasjeromdøren.

Det er mye bra der ute, og du trenger ikke kjøpe fancy takstativ, men heller et billigere alternativ av bra kvalitet.

Enig, men også litt vanskelig å orientere seg. Derfor er det så kult at vi kan spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har liksom alltid blitt fortalt at det å sette på hengerfeste etterpå er en dyr affære? Og vi snakker om en gammel bil her, elsker den høyt- men dog, gammel...

Kan jo settes på og taes av som du vil, men fikk intrykk av at det ikke var så dyrt, så om du ikke har funnet noe annet. Fant ikke noe pris, men her finner du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...