Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefalte gode godbiter?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Har brukt Olivers training bites en stund nå, men hun er ganske lei av dem, så jeg kjøpte pedigree godbiter på dagligvarebutikk, men de var jo kjempestore hvis jeg bare skal bruke som godbit... Ostebiter og brødbiter og pølsebiter har jeg også prøvd, men vi har ikke alltid det da, ikke så ofte vi har pølse f.eks. og vil ikke gi henne for mye ost heller...

Så, noen bra godbiter å anbefale meg? Hørt at mange av dere er fornøyd med frolic godbiter men selv de små posene i butikken så ganske store ut... Hvis hun ikke skulle like det f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Jeg bruker litt a vert jeg...Skal prøve Frolic..

En ting MAN bør passe opp for er selfølgelig å ikke bruke hundens för...Da jobber den på en måte for å få maten sin...Mange hunder som jeg kjenner ble gitt föret sitt til godbiter...Og hunden hørte aldri etter..Når de skifta til andre godbiter så var hunden kjeeempe snill og ble mer og mer lydigere..

Og jeg trur du vet at man ikke bør gi hunden menneske sjokolade og sånnt til godbiter..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan altså nesten gi alt' date=' og ingen butikkfor eller noe sånt er fyfy når det gjelder godbit? Eller noe jeg burde se opp for?[/quote']

Frolic er masse fargestoffer i, så det hadde jeg vært litt forsiktig med. Ellers er godbiter fra daglivare smakstilsetninger og salt, og det liker jo de fleste. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta
Jeg bruker foret hans til godbiter innimellom, mener du han ikke jobber like godt for det, som noe annet? at jeg ikke burde bruke det? :?

Ja,egentlig..For å si det sånn;)

Tenk deg om du spiser en brødskive med ost på tre ganger om dagen. Så skal du få det når du trener i tilegg å...Det bli litt..ja..

Når jeg gikk på hundekurs så var det ei jente der. Hun hadde en liten Cairn Terrier. Til godbiter så brukte hun föret til hunden..Hunden hørte ikke så mye etter, og eiern ble fortvilet. Men så spurte instruktøren om hvordan godbiter hun bruket, og da sa hun för. Instruktøren ga hun heller en pose med noe annet og da var hunden en helt annen. Kanskje så er hunden din veldig glad i föret og har ikke noe i mot å få det til godbiter også...Skal ikke blande meg oppi hva dere bruker...Men husk på at tørr för er tørt..Så om du trener noe som hunden din blir skikkelig sliten i så husk at det er medre med litt kjuke, saftige godbiter..:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker foret hans til godbiter innimellom, mener du han ikke jobber like godt for det, som noe annet? at jeg ikke burde bruke det? :?

Selvfølgelig kan du bruke hundens for som godbiter! Om hunden din liker foret sitt,og er villig til å jobbe for det, er jo det supert!

Det er ikke så mye HVA man gir - det er MÅTEN man presenterer det på!

Jeg kan gi min hund papir om det skulle være...for om jeg har det i hånden, og lager lys stemme/leker/trener/kall det hva dete vil, så hører han etter, og jobber for det matmor har i hånden, som er veldig intressant! Får han så papir, så hiver han seg over det, maker - spytter ut - og ser på meg...-klar til å få noe mer/bedre7hva han enn håper på..

Så bare gi hunden din for som godbit du.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...