Gå til innhold
Hundesonen.no

Kirkenes og omegn hundeklubb 19/6

tm100001

Recommended Posts

Skrevet

Jeg stilte ut Embla for første gang i går, for dommer Torbjørn Granheim.

Kritikken:

"Meget god type. Meget godt hode, men mangler 2 stk P1 under. Meget bra overlinje. Litt oppdratt buklinje. Noe lett benstamme. Ordinære vinkler. Noe snau i pelsen. Bra farger. Noe trippende bevegelser. Meget godt gemytt."

1. KVAL og 1. KONK står det under tror jeg. Fikk i alle fall to røde sløyfer, men ikke BIR eller CK fordi hun manglet tenner.

:wub:

Skrevet

Det stemmer nok - 1 kval er førstepremiering og 1 konk er førsteplass i klassen, og det stemmer med to røde sløyfer.

Gratulerer med fin debut, mye bra i den kritikken. Pels er jo sånt som kommer og går.

Har du katalog? Kan du sjekke om eksforloveden til X'en stilte? :wub:

Skrevet

Det stemmer nok - 1 kval er førstepremiering og 1 konk er førsteplass i klassen, og det stemmer med to røde sløyfer.

Gratulerer med fin debut, mye bra i den kritikken. Pels er jo sånt som kommer og går.

Har du katalog? Kan du sjekke om eksforloveden til X'en stilte? :wub:

Takk! :wub:

I katalogen er det en berner: FIN MVA Alpenbach Zorro :wub:

Skrevet

I katalogen er det en berner: FIN MVA Alpenbach Zorro :wub:

Ah, der var han jo! De snakket om å melde på, artig at de gjorde det. Jeg formoder du ikke så ham?

Skrevet

Jeg stilte ut Kenzo for dommer Karl-Erik Johansson-

'' utmerket type, vakkert maskulint hode, velbalanserte ører, bra uttrykk, bra bitt, vakker hals / rygglengde, bra brystkasse, meget bra vinkler, rør seg ok, bra pelskvalitet, men i felling ''

Dette er første dommer som sier at han har bra rygglengde, alle andre dommere har kommentert at han er lang i lenden. Kanskje han ikke sa at Kenzo var lang fordi idag stilte jeg han skrått. Med fronten mot dommeren, da så han vel ikke så lang ut ;P

Det endte med BIR med CERT og BIG3. Naken aussien min er visst pen uten pels også og nå er han jo bare helt naken.

Vi har også debutert i lydighet med super resultat! Dommer var Barbro Myrseth Gjerde.

Visninf av tenner: 10

Fellesdekk 2 minutter: 10

Lineføring: 10

Fri ved foten: 8

Dekk fra holdt: 10

Innkalling: 10

Stå under masj: 10

Fritt hopp over hinder: 10

Helhetsinntrykk: 10

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :wub: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :wub:

Skrevet

'' utmerket type, vakkert maskulint hode, velbalanserte ører, bra uttrykk, bra bitt, vakker hals / rygglengde, bra brystkasse, meget bra vinkler, rør seg ok, bra pelskvalitet, men i felling ''

Dette er første dommer som sier at han har bra rygglengde, alle andre dommere har kommentert at han er lang i lenden. Kanskje han ikke sa at Kenzo var lang fordi idag stilte jeg han skrått. Med fronten mot dommeren, da så han vel ikke så lang ut ;P

Det endte med BIR med CERT og BIG3. Naken aussien min er visst pen uten pels også og nå er han jo bare helt naken.

Vi har også debutert i lydighet med super resultat! Dommer var Barbro Myrseth Gjerde.

Visninf av tenner: 10[/b

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :wub: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :wub:

Wow, utrolig bra resultat :wub:

Skrevet

Ah, der var han jo! De snakket om å melde på, artig at de gjorde det. Jeg formoder du ikke så ham?

Kan ikke huske å ha sett en eneste berner dessverre, enda jeg var der fra start til slutt :wub:

Visninf av tenner: 10[/b

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :aww:

Det var kjempegøy å se dere gå, selv om jeg ikke fikk med meg alt :wub:

Skrevet

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :aww: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :)

Gratulerer med en knalldag! Og du har rett - en hund vil virke noe kortere om du stiller den opp skrått :wub:

Jeg har hørt at Barbro er så koselig å gå LP for, skulle gjerne forsøkt å gå for henne, men hun er sjelden på østlandet :wub: Hun virker så blid og positiv, kan ikke bli nervøs med sånne damer rundt seg, tenker jeg.

Kan ikke huske å ha sett en eneste berner dessverre, enda jeg var der fra start til slutt :wub:

Takk for hjelpen uansett, jeg kan jo bare høre med dem, nå som jeg vet at de var påmeldt.

Skrevet

Jeg har hørt at Barbro er så koselig å gå LP for, skulle gjerne forsøkt å gå for henne, men hun er sjelden på østlandet :wub: Hun virker så blid og positiv, kan ikke bli nervøs med sånne damer rundt seg, tenker jeg.

Takk for hjelpen uansett, jeg kan jo bare høre med dem, nå som jeg vet at de var der.

Jeg har også hørt av andre at hun er veldig flink å berolige nybegynnere :wub:

Ingen årsak!

Skrevet

I katalogen er det en berner: FIN MVA Alpenbach Zorro :aww:

Hvis du har katalogen må du gjerne sjekke hvem de to harlequin GD'ene er :wub: :wub:

Skrevet

Barbro er herlig å trene/dømmes av med uansett gren :wub:

Vi trener jakt sammen og makan til blid og positiv dame skal man lete lenge etter :wub:

Skrevet

Steike! :wub: Gratulerer! :wub:

Skrevet

Jeg har hørt at Barbro er så koselig å gå LP for, skulle gjerne forsøkt å gå for henne, men hun er sjelden på østlandet :ahappy: Hun virker så blid og positiv, kan ikke bli nervøs med sånne damer rundt seg, tenker jeg.

Jeg gikk for henne når Cita debuterte i LP1. Altså noen år siden, og hun har enda ikke dømt på noe annet jeg har vært på :thumbs: Veldig synd, for hun var veldig snill og trivelig (og elsket labradorer).

Gratulerer til alle fornøyde! :wub:

Spesielt til Civga! :)

Skrevet

Gratulerer til fornøyde sonenfolk, og spesielt til civga, som debuterer med en kvalmende høy poengsum :thumbs::ahappy:

Skrevet

Jeg stilte ut Embla for første gang i går, for dommer Torbjørn Granheim.

Kritikken:

"Meget god type. Meget godt hode, men mangler 2 stk P1 under. Meget bra overlinje. Litt oppdratt buklinje. Noe lett benstamme. Ordinære vinkler. Noe snau i pelsen. Bra farger. Noe trippende bevegelser. Meget godt gemytt."

1. KVAL og 1. KONK står det under tror jeg. Fikk i alle fall to røde sløyfer, men ikke BIR eller CK fordi hun manglet tenner.

:flowers:

Gratulerer, bra debut :banana:

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :banana: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :banana:

Wow! :whistle: Gratulerer :ahappy:

Skrevet

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :flowers: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :banana:

:ahappy: Wow, det der er jo sinnsykt bra :banana: Gratulerer :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...