Gå til innhold
Hundesonen.no

Kirkenes og omegn hundeklubb 19/6

tm100001

Recommended Posts

Jeg stilte ut Embla for første gang i går, for dommer Torbjørn Granheim.

Kritikken:

"Meget god type. Meget godt hode, men mangler 2 stk P1 under. Meget bra overlinje. Litt oppdratt buklinje. Noe lett benstamme. Ordinære vinkler. Noe snau i pelsen. Bra farger. Noe trippende bevegelser. Meget godt gemytt."

1. KVAL og 1. KONK står det under tror jeg. Fikk i alle fall to røde sløyfer, men ikke BIR eller CK fordi hun manglet tenner.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok - 1 kval er førstepremiering og 1 konk er førsteplass i klassen, og det stemmer med to røde sløyfer.

Gratulerer med fin debut, mye bra i den kritikken. Pels er jo sånt som kommer og går.

Har du katalog? Kan du sjekke om eksforloveden til X'en stilte? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok - 1 kval er førstepremiering og 1 konk er førsteplass i klassen, og det stemmer med to røde sløyfer.

Gratulerer med fin debut, mye bra i den kritikken. Pels er jo sånt som kommer og går.

Har du katalog? Kan du sjekke om eksforloveden til X'en stilte? :wub:

Takk! :wub:

I katalogen er det en berner: FIN MVA Alpenbach Zorro :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte ut Kenzo for dommer Karl-Erik Johansson-

'' utmerket type, vakkert maskulint hode, velbalanserte ører, bra uttrykk, bra bitt, vakker hals / rygglengde, bra brystkasse, meget bra vinkler, rør seg ok, bra pelskvalitet, men i felling ''

Dette er første dommer som sier at han har bra rygglengde, alle andre dommere har kommentert at han er lang i lenden. Kanskje han ikke sa at Kenzo var lang fordi idag stilte jeg han skrått. Med fronten mot dommeren, da så han vel ikke så lang ut ;P

Det endte med BIR med CERT og BIG3. Naken aussien min er visst pen uten pels også og nå er han jo bare helt naken.

Vi har også debutert i lydighet med super resultat! Dommer var Barbro Myrseth Gjerde.

Visninf av tenner: 10

Fellesdekk 2 minutter: 10

Lineføring: 10

Fri ved foten: 8

Dekk fra holdt: 10

Innkalling: 10

Stå under masj: 10

Fritt hopp over hinder: 10

Helhetsinntrykk: 10

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :wub: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' utmerket type, vakkert maskulint hode, velbalanserte ører, bra uttrykk, bra bitt, vakker hals / rygglengde, bra brystkasse, meget bra vinkler, rør seg ok, bra pelskvalitet, men i felling ''

Dette er første dommer som sier at han har bra rygglengde, alle andre dommere har kommentert at han er lang i lenden. Kanskje han ikke sa at Kenzo var lang fordi idag stilte jeg han skrått. Med fronten mot dommeren, da så han vel ikke så lang ut ;P

Det endte med BIR med CERT og BIG3. Naken aussien min er visst pen uten pels også og nå er han jo bare helt naken.

Vi har også debutert i lydighet med super resultat! Dommer var Barbro Myrseth Gjerde.

Visninf av tenner: 10[/b

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :wub: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :wub:

Wow, utrolig bra resultat :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, der var han jo! De snakket om å melde på, artig at de gjorde det. Jeg formoder du ikke så ham?

Kan ikke huske å ha sett en eneste berner dessverre, enda jeg var der fra start til slutt :wub:

Visninf av tenner: 10[/b

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :aww:

Det var kjempegøy å se dere gå, selv om jeg ikke fikk med meg alt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :aww: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :)

Gratulerer med en knalldag! Og du har rett - en hund vil virke noe kortere om du stiller den opp skrått :wub:

Jeg har hørt at Barbro er så koselig å gå LP for, skulle gjerne forsøkt å gå for henne, men hun er sjelden på østlandet :wub: Hun virker så blid og positiv, kan ikke bli nervøs med sånne damer rundt seg, tenker jeg.

Kan ikke huske å ha sett en eneste berner dessverre, enda jeg var der fra start til slutt :wub:

Takk for hjelpen uansett, jeg kan jo bare høre med dem, nå som jeg vet at de var påmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Barbro er så koselig å gå LP for, skulle gjerne forsøkt å gå for henne, men hun er sjelden på østlandet :wub: Hun virker så blid og positiv, kan ikke bli nervøs med sånne damer rundt seg, tenker jeg.

Takk for hjelpen uansett, jeg kan jo bare høre med dem, nå som jeg vet at de var der.

Jeg har også hørt av andre at hun er veldig flink å berolige nybegynnere :wub:

Ingen årsak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbro er herlig å trene/dømmes av med uansett gren :wub:

Vi trener jakt sammen og makan til blid og positiv dame skal man lete lenge etter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! :wub: Gratulerer! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Barbro er så koselig å gå LP for, skulle gjerne forsøkt å gå for henne, men hun er sjelden på østlandet :ahappy: Hun virker så blid og positiv, kan ikke bli nervøs med sånne damer rundt seg, tenker jeg.

Jeg gikk for henne når Cita debuterte i LP1. Altså noen år siden, og hun har enda ikke dømt på noe annet jeg har vært på :thumbs: Veldig synd, for hun var veldig snill og trivelig (og elsket labradorer).

Gratulerer til alle fornøyde! :wub:

Spesielt til Civga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte ut Embla for første gang i går, for dommer Torbjørn Granheim.

Kritikken:

"Meget god type. Meget godt hode, men mangler 2 stk P1 under. Meget bra overlinje. Litt oppdratt buklinje. Noe lett benstamme. Ordinære vinkler. Noe snau i pelsen. Bra farger. Noe trippende bevegelser. Meget godt gemytt."

1. KVAL og 1. KONK står det under tror jeg. Fikk i alle fall to røde sløyfer, men ikke BIR eller CK fordi hun manglet tenner.

:flowers:

Gratulerer, bra debut :banana:

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :banana: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :banana:

Wow! :whistle: Gratulerer :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der endte vi med 2. plass og 1. premie. Med til sammen 192! poeng :flowers: Vi fikk også sølvmerket i lydighet da vi bestod alle øvelsene uten 0 poeng.

Det har vært en lang og fantastisk dag. Selv om jeg har hatt høy feber i hele dag, men men. Av og til må man presse seg selv littegrann :banana:

:ahappy: Wow, det der er jo sinnsykt bra :banana: Gratulerer :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...