Gå til innhold
Hundesonen.no

Elleville Maja


turbobensen

Recommended Posts

På tide med en egen tråd for verdens beste sheltiejente!

Først litt kjappe fakta.

Navn: Elleville Maia

Kallenavn: Maja, Mais, Maisen ++

Født: 28.11.2009

Rase: Shetland Sheepdog

Farge: Sobel

Øyne: Ua Jan '10

e: INT NORD Uch LUX SLO NL BLG D Ch VDHCh Ambiorix Winner-06 BDSG-06 Geiteryggen's Barney

u: Zarracina

Resultater valpeshow

1xBIG 2, 1xBIR, 1xBIM

Planer videre i livet:

Delta på flere valpeshow, stille på ofisielle utstillinger, bli agilitystjerne, trene lydighet. Og kanskje mer? Hvem vet..

PS. Klikk på bildene så blir de sånn som de skal :whistle:

post-5804-12767288062235_thumb.jpg

post-5804-12767288110551_thumb.jpg

post-5804-12767288160508_thumb.jpg

post-5804-12767288215036_thumb.jpg

post-5804-12767288316455_thumb.jpg

post-5804-12767288370477_thumb.jpg

post-5804-12767288428549_thumb.jpg

post-5804-12767288499063_thumb.jpg

post-5804-12767288639378_thumb.jpg

post-5804-12767288706399_thumb.jpg

post-5804-12767288803575_thumb.jpg

post-5804-12767288900824_thumb.jpg

post-5804-12767288972777_thumb.jpg

post-5804-12767289074613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Utrolig og gøy det er og høre folk si pene ting om hundene mine :D

Kan godt si mere jeg.. siden jeg også ser dem live i Bø og Sauherad hundeklubb.

Maja er bare så nydelig, trygg og glad. Glemte å si smart..

Og Bensen er en kjekk og stram kar som er flink i agility.

Du er utrolig flink med hundene dine.. Inspirerende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Leeenge siden sist jeg har oppdatert denne gitt!

Kan jo fortelle at Maja har avsluttet valpeshow-karrieren sin. Siste valpeshowet var ingen suksess. Dommern sa hun så ut som en rulletønne og at hun burde få mat annenhver dag.

Tror ikke det nei!

Utstillingskarrieren har så vidt begynt. Selvfølgelig er hun fullstendig pelsløs og ser ganske grusom ut nå. Må jo passe på at vi ikke har et hårstrå igjen på kroppen til nordisk! hehe..

Ellers så trener vi agility 1-2 ganger i uka. Hun mestrer de fleste hindrene kjempe bra nå, bortsett fra vippa (for den er SÅÅÅÅ skummel) og slalom hvis jeg er på hennes venstre side. Lydighet har vi vært flinkerer til og trene i det siste også og hun går en kjempe fin fvf og har begynt og tilby frivillig sitt når jeg stopper. Stå under marsj tror jeg hun kunne fra fødsel av, for den sitter som et skudd, etter minimalt med trening. Flinkeste sheltiejenta mi det :wub:

Litt bilder.

majasept10.jpg

Hadde en liten photo-shoot med nesten-naken-sheltie i begynnelsen av oktober.

IMG_6514.jpg

Moro-match i Larvik. Noen som har lyst til og gjette på hvem som ble BIS?

IMG_6537.jpg

Det var Majaaaa :wub:

IMG_6158.jpg

Leke med Malle er det beste som finnes, syns Maisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En liten oppdatering igjen :lol:

Året 2010

Jeg starter i Februar, for det var da hun kom til meg :lol:

feb10.jpg

Mars

mars10.jpg

April

april10.jpg

Mai

valpnot.jpg

valpskien.jpg

mammamai.jpg

(besøk hos oppdretter)

Juni/Juli/August

sommer10.jpg

bttur.jpg

mamsbes.jpg

(til venstre: Maja og moren, Kini. Til høyre: Majas bror, Miro)

stovnerlek.jpg

taratur.jpg

September

sept10.jpg

Oktober/November

oktnov10.jpg

Desember

IMG_7987.jpg

Og til slutt, noen bilder fra i går av verdens beste Mais :lol:

maise14mnd.jpg

IMG_8369.jpg

(maja med sin nye bestevenn, Tigern)

IMG_8477.jpg

Nuss fra Maja :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå er det fire dager til Maja blir 17 mnd! Herregud, som tiden går! Virker som om det var i går hun var en bitteliten valp :wub:

Siden sist har vi debutert i agility. Kun uoffisielt, men på et offisielt stevne. Maisen var kjempe flink, men ehh...handlern var ikke det kan man si :P

Vi prøver oss igjen 21 og 22 mai, denne gang offisielt. Vi gleder oss :D

Time til HD-røntging er bestilt også, så det skjer 6. mai. Vi krysser alle fingre og poter for bra resultat!

Her kommer noen få nye bilder av Maisen. Kameraet gikk tom for strøm midt under overføringa av bilder, så blei ikke så mange bilder som jeg hadde tenkt.

IMG_2645.jpg

pelsen er godt på vei igjen nå!

IMG_2663.jpg

IMG_3002.jpg

det morsomste som finnes er drakamp hilsen Maja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...