Gå til innhold
Hundesonen.no

Elleville Maja

turbobensen

Recommended Posts

På tide med en egen tråd for verdens beste sheltiejente!

Først litt kjappe fakta.

Navn: Elleville Maia

Kallenavn: Maja, Mais, Maisen ++

Født: 28.11.2009

Rase: Shetland Sheepdog

Farge: Sobel

Øyne: Ua Jan '10

e: INT NORD Uch LUX SLO NL BLG D Ch VDHCh Ambiorix Winner-06 BDSG-06 Geiteryggen's Barney

u: Zarracina

Resultater valpeshow

1xBIG 2, 1xBIR, 1xBIM

Planer videre i livet:

Delta på flere valpeshow, stille på ofisielle utstillinger, bli agilitystjerne, trene lydighet. Og kanskje mer? Hvem vet..

PS. Klikk på bildene så blir de sånn som de skal :whistle:

post-5804-12767288062235_thumb.jpg

post-5804-12767288110551_thumb.jpg

post-5804-12767288160508_thumb.jpg

post-5804-12767288215036_thumb.jpg

post-5804-12767288316455_thumb.jpg

post-5804-12767288370477_thumb.jpg

post-5804-12767288428549_thumb.jpg

post-5804-12767288499063_thumb.jpg

post-5804-12767288639378_thumb.jpg

post-5804-12767288706399_thumb.jpg

post-5804-12767288803575_thumb.jpg

post-5804-12767288900824_thumb.jpg

post-5804-12767288972777_thumb.jpg

post-5804-12767289074613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Utrolig og gøy det er og høre folk si pene ting om hundene mine :D

Kan godt si mere jeg.. siden jeg også ser dem live i Bø og Sauherad hundeklubb.

Maja er bare så nydelig, trygg og glad. Glemte å si smart..

Og Bensen er en kjekk og stram kar som er flink i agility.

Du er utrolig flink med hundene dine.. Inspirerende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Leeenge siden sist jeg har oppdatert denne gitt!

Kan jo fortelle at Maja har avsluttet valpeshow-karrieren sin. Siste valpeshowet var ingen suksess. Dommern sa hun så ut som en rulletønne og at hun burde få mat annenhver dag.

Tror ikke det nei!

Utstillingskarrieren har så vidt begynt. Selvfølgelig er hun fullstendig pelsløs og ser ganske grusom ut nå. Må jo passe på at vi ikke har et hårstrå igjen på kroppen til nordisk! hehe..

Ellers så trener vi agility 1-2 ganger i uka. Hun mestrer de fleste hindrene kjempe bra nå, bortsett fra vippa (for den er SÅÅÅÅ skummel) og slalom hvis jeg er på hennes venstre side. Lydighet har vi vært flinkerer til og trene i det siste også og hun går en kjempe fin fvf og har begynt og tilby frivillig sitt når jeg stopper. Stå under marsj tror jeg hun kunne fra fødsel av, for den sitter som et skudd, etter minimalt med trening. Flinkeste sheltiejenta mi det :wub:

Litt bilder.

majasept10.jpg

Hadde en liten photo-shoot med nesten-naken-sheltie i begynnelsen av oktober.

IMG_6514.jpg

Moro-match i Larvik. Noen som har lyst til og gjette på hvem som ble BIS?

IMG_6537.jpg

Det var Majaaaa :wub:

IMG_6158.jpg

Leke med Malle er det beste som finnes, syns Maisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

En liten oppdatering igjen :lol:

Året 2010

Jeg starter i Februar, for det var da hun kom til meg :lol:

feb10.jpg

Mars

mars10.jpg

April

april10.jpg

Mai

valpnot.jpg

valpskien.jpg

mammamai.jpg

(besøk hos oppdretter)

Juni/Juli/August

sommer10.jpg

bttur.jpg

mamsbes.jpg

(til venstre: Maja og moren, Kini. Til høyre: Majas bror, Miro)

stovnerlek.jpg

taratur.jpg

September

sept10.jpg

Oktober/November

oktnov10.jpg

Desember

IMG_7987.jpg

Og til slutt, noen bilder fra i går av verdens beste Mais :lol:

maise14mnd.jpg

IMG_8369.jpg

(maja med sin nye bestevenn, Tigern)

IMG_8477.jpg

Nuss fra Maja :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Nå er det fire dager til Maja blir 17 mnd! Herregud, som tiden går! Virker som om det var i går hun var en bitteliten valp :wub:

Siden sist har vi debutert i agility. Kun uoffisielt, men på et offisielt stevne. Maisen var kjempe flink, men ehh...handlern var ikke det kan man si :P

Vi prøver oss igjen 21 og 22 mai, denne gang offisielt. Vi gleder oss :D

Time til HD-røntging er bestilt også, så det skjer 6. mai. Vi krysser alle fingre og poter for bra resultat!

Her kommer noen få nye bilder av Maisen. Kameraet gikk tom for strøm midt under overføringa av bilder, så blei ikke så mange bilder som jeg hadde tenkt.

IMG_2645.jpg

pelsen er godt på vei igjen nå!

IMG_2663.jpg

IMG_3002.jpg

det morsomste som finnes er drakamp hilsen Maja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...