Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte mellom Åpen klasse og Championklasse i Sverige og Danmark

Hampus

Recommended Posts

Har en hund som mangler et stort cert for å bli NUCH.

Skal stille han en hel del i Sverige, der har han et cert fra før.

Og videre i Danmark der han har et hvilende cert fra i fjor.

Teoretisk så er sjansen til stede for at han blir SUCH på Trippelen, hva gjør jeg da på de neste utstillingene i Sverige?

Bytter fra Åpen til Champion?

Om han blir SUCH blir han jo også DUCH ( usikker på om de skriver det sånn ), men har er påmeldt i Åpen klasse på WDS.

Mener å huske at man i Danmark uansett må stille i den klassen man har meldt.

Noen som vet om dette stemmer?

Og skal man da si fra seg et eventuelt cert?

Mulig dette ikke ble så forståelig da...

Men håper noen vet. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle cert man vinner beholder man - så man kan i alle fall ikke "si ifra" seg noen.

Jeg tror ikke man får bytte klasse i Danmark, nei. Meeeen èn ting er hva regelverket sier - noe annet er om ringsekretæren har fått det med seg eller ikke. Så spør denne, du - mulig den sier okey til der, liksom..

Lykke til!

Susanne

(Det heter forresten Dk UCh :getlost: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er danske cert hvilende da?? :getlost:

Er de ikke det om de er oppnådd etter fylte to år?

Mulig jeg tar feil, er det som har blitt meg fortalt, har ikke sjekka det selv.

Har sjekket, og de hviler ikke nei.

Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke det om de er oppnådd etter fylte to år?

Mulig jeg tar feil, er det som har blitt meg fortalt, har ikke sjekka det selv.

Danske cert (slik jeg forstår det utifra dkk) er ikke hvilende lenger, uansett alder på hund. Man må vistnok være champion i et annet FCI godkjent land (eller fått 3 danske cert) ... ****, jeg som håpet det var hvilende. Det hadde gjort saken veldig enkel, det :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bilder fra tur på Hemnessjøen.
    • My gawd! Tenkte jeg skulle være smart og be Ede om utgangsstilling uten godbit fremme. Han har tatt det på verbal cue uten håndsignal lenge, og har koblet at det fiskes opp godis fra lomma om den ikke er i hånden. Tiden var inne, trodde jeg.  Middagen stod klar i en boks i hylla, men han så meg ikke sette den der, og den har stått der lenge med lokk på, så han koblet ikke fra lukten at det var tid for servering da jeg ba ham i utgangsstilling. Han bare så dumt på meg. Ba flere ganger. Fikk en halvhjertet sitt en halvmeter fra i 90 graders vinkel på håndsignal uten godbit. Han skulet mistenksomt på meg. Ga ham en matbit allikevel for å hinte om at de ville hagle om han bare gjorde som han fikk beskjed om. Ba på nytt om det samme. — Nope, mente Ede om det.  Spin? — Okey da. Sakte, uengasjert, ikke en full rotasjon, men fikk en matbit for den. Twirl? — Fine. Ga en uengasjert, men håpefull twirl.  Fikk matbit for den også. Ba ham om utgangsstilling høyre, fordi jeg tenkte han kanskje var mer interessert i noe han nylig har lært og ikke er lei av. — Ikke interessert. Brukte håndsignal og fikk noe halvhjertet, slapt, tregt, skeivt, og han satte seg seigt for langt bak. Fisket frem en matbit fra boksen allikevel. Målet er å få ham til å forstå at det kommer belønning selv om den ikke er i hånden, det ikke lukter fra lommene og jeg ikke har godbitpung på meg.  Utgansstilling venstre?  — Håner du meg?!  La på håndsignal. — Hvor er maten?! Ede snuste demonstrativt på hånden, så foraktelig og bebreidende opp på meg og FNØS, som for å sette meg på plass om at han ikke er slaven min, it's the other way around, bitch! Jeg "hjalp" ham til posisjon med fysisk makt, eller forsiktig guidance med hendene, alt ettersom en ser det. Han var sur, men tok matbiten for "vel" utført oppdrag.  Så tok jeg en matbit i hånden, og jaggu var det en som våknet, gitt! Kvikk og presis og rask og PÅ som en champion. Ingen slinger i valsen når det var godbit i hånden. Ba ham en gang til uten noe i hånden eller lomma. Han ble sint. Så gjennomført fornærmet av å bli utsatt for the AUDACITY fra meg. Å ***** be ham opptre som en sirkusklovn uten å gi ham lønnsgaranti kunne jeg bare drite og dra for.  You had to be there. Det ansiktsuttrykket hans. Kroppsspråket. Lyden. Ikke snakk om at han ville nedverdige seg til å gjøre triks uten å VITE med absolutt sikkerhet at det ble betalt per triks i en faderlig fart. Resten av middagen står på hylla mens jeg revurderer life choices, metoder og strategier over en kaffe.  Stemningen er til å ta og føle på her backstage i oppløpet til sportskarrieren og det ser mørkt ut for øyeblikket. 
    • Litt kortere tur i dag, med Maps Timeline på. Viste seg at den kortere turen var 44 min uten stans. Ikke rart Ede ble sliten i går.  Det er altså padde flatt rundt her vi bor nå, og Mutterns gamle traver av en hjerne som har navigert i by og kuperte landskap hele livet, den tolker tydeligvis alt synlig som mye nærmere enn det egentlig er. Får mæppe rute i en æpp og sjekke nøyere før vi går nye turveier fremover. Ede har ikke oppdaget verken pinner eller bading ennå, og aner ikke hva slags paradis av et lykkeland mange andre hunder synes han sitter i her.
    • Han er utrolig søt og pen 😍 Jeg hadde slitt veldig med å ikke la det søte kjekkastrynet der få tvinne meg rundt potene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...