Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Her hvor jeg jobber, sender vi ut veldig mye mail til kunder og ikke kunder, og her har de har oversikt over hvor mange av mailene som blir åpnet og ikke slik at vi vet ca hvor stor hendvendelse vi kan vente oss å få tilbake. Så det er mulig, men hvor pålitelig det systemet er, det vet jeg ikke. Og ikke vet jeg hvordan det er med hotmailadresser heller :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 677
  • Created
  • Siste svar

Nu har jag fått mail

Men jag får ju inte öppna :getlost:

Inte öppna, inte öppna, inte öppna... :ahappy:

Haha, jeg hadde aldri klart å la være å lese!

Men angående det med at de kan se om du leser den, så kan de ikke det med mindre du klikker "ja" på et vindu som kommer opp, dersom svindlerne har aktivert dette tåpelige bekreftelsessystemet. Grunnen til at det er upålitelig er forøvrig fordi ikke alle mottakere har mailklienter som støtter systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag blev väckt av att mobilen ringde

Ja...på morgon idag blev jag väckt av att min mobil ringde :getlost:

Höll på att svara i sömnen men min blick fångades av det helt nya nummer, med ett helt nytt riktnummer och allt.

Sitter nu och gör en efterforskning på vart ifrån nummret kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu vet jag vem nummret tillhör!

Ja efter en djupgående undersökning nu har jag massa information, vet nu namn, adresser och telefonnummer.

Efter en titt på flera sidor är det nu konstaterat att personen som ringt mig 2 gånger nu är från Canada och är med i det fula svindleriet.

Det är skrämmande att se, detta är faktisk en väldigt organiserad kedja på högt plan,

vi ser nu kopplingar till många personer utöver hela världen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har Økokrim ringt mig!

Jag berättade om det nya funnet och hon blev ju ganska så... ja det är svindleri på högt plan.

Hon sa att de prövat få tag på denna Porsgrunndama utan att lyckas då hon har hemligt nummer, därför sa hon att de ska sända in Polisen i detta så de ska kontakta henne. Därför måste Polisen faktiskt engagera sig i detta.

Jag skulle fortsätta låta pengarna vila på mitt konto tills jag hör mer från dem på Økokrim.

Fick också en påminnelse om att jag inte skulle svara om de ringde och inte heller läsa mail de sänder till mig nu.

Eftersom de är så på hugget så vill det de skriver bara vara skrämmande och därför är det bäst att inte läsa de alls.

De skulle ringa mig antingen senare idag eller en dag nästa vecka.

Men jag skulle inte vara orolig sa hon för nu är saken i goda händer :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

Så bra at det blir tatt alvorlig! Puste med magen og la være å svare telefon og lese mail. Er ikke verdt å skremme seg selv mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

Skummle gerier det her, men hvorfor skal du egentlig ikke åpne E-poster? At du ikke skal svare på dem er jo greit, men du kan jo sitte på mye verdifullt der da? Disse e-postene måtte jo være av stor interesse for økokrim også. Da vet du iallefall hvor du har dem, tenker jeg litt da, men det er nok for at de ikke skal skremme deg, men for min del så hadde jeg nok likt å vite hvor jeg hadde de menneskene. Uansett du er TØFF :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...