Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Her ligger nok svaret, folk har begynt å luktet lunta på denne svindeltypen, men når man får oppgitt et norskt navn og et norskt kontonummer man skal overføre pengene til kan det vel ikke være svindel? *tvinne på det blånde håret mitt*

Det blir spennende å se hva som skjer framover!

Edit:Svindelparet kan ju inte se om jag läst mail eller inte så länge jag inte svarar

Jo, det kan de om de har markert for å motta mail når den de har sendt er lest. Ikke åpne flere mail fra dem!

OT: Ehm, det må bekreftes av mottaker da...

Ellers, det står stor respekt av deg og hvordan du har taklet alt dette, LivetmedLeo! Godt du traff noen som tok deg på alvor, så du slipper å være redd! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Her hvor jeg jobber, sender vi ut veldig mye mail til kunder og ikke kunder, og her har de har oversikt over hvor mange av mailene som blir åpnet og ikke slik at vi vet ca hvor stor hendvendelse vi kan vente oss å få tilbake. Så det er mulig, men hvor pålitelig det systemet er, det vet jeg ikke. Og ikke vet jeg hvordan det er med hotmailadresser heller :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag fått mail

Men jag får ju inte öppna :getlost:

Inte öppna, inte öppna, inte öppna... :ahappy:

Haha, jeg hadde aldri klart å la være å lese!

Men angående det med at de kan se om du leser den, så kan de ikke det med mindre du klikker "ja" på et vindu som kommer opp, dersom svindlerne har aktivert dette tåpelige bekreftelsessystemet. Grunnen til at det er upålitelig er forøvrig fordi ikke alle mottakere har mailklienter som støtter systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag blev väckt av att mobilen ringde

Ja...på morgon idag blev jag väckt av att min mobil ringde :getlost:

Höll på att svara i sömnen men min blick fångades av det helt nya nummer, med ett helt nytt riktnummer och allt.

Sitter nu och gör en efterforskning på vart ifrån nummret kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu vet jag vem nummret tillhör!

Ja efter en djupgående undersökning nu har jag massa information, vet nu namn, adresser och telefonnummer.

Efter en titt på flera sidor är det nu konstaterat att personen som ringt mig 2 gånger nu är från Canada och är med i det fula svindleriet.

Det är skrämmande att se, detta är faktisk en väldigt organiserad kedja på högt plan,

vi ser nu kopplingar till många personer utöver hela världen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har Økokrim ringt mig!

Jag berättade om det nya funnet och hon blev ju ganska så... ja det är svindleri på högt plan.

Hon sa att de prövat få tag på denna Porsgrunndama utan att lyckas då hon har hemligt nummer, därför sa hon att de ska sända in Polisen i detta så de ska kontakta henne. Därför måste Polisen faktiskt engagera sig i detta.

Jag skulle fortsätta låta pengarna vila på mitt konto tills jag hör mer från dem på Økokrim.

Fick också en påminnelse om att jag inte skulle svara om de ringde och inte heller läsa mail de sänder till mig nu.

Eftersom de är så på hugget så vill det de skriver bara vara skrämmande och därför är det bäst att inte läsa de alls.

De skulle ringa mig antingen senare idag eller en dag nästa vecka.

Men jag skulle inte vara orolig sa hon för nu är saken i goda händer :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

Så bra at det blir tatt alvorlig! Puste med magen og la være å svare telefon og lese mail. Er ikke verdt å skremme seg selv mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

Skummle gerier det her, men hvorfor skal du egentlig ikke åpne E-poster? At du ikke skal svare på dem er jo greit, men du kan jo sitte på mye verdifullt der da? Disse e-postene måtte jo være av stor interesse for økokrim også. Da vet du iallefall hvor du har dem, tenker jeg litt da, men det er nok for at de ikke skal skremme deg, men for min del så hadde jeg nok likt å vite hvor jeg hadde de menneskene. Uansett du er TØFF :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...