Gå til innhold
Hundesonen.no

Reiseforsikring


Blondiemamma

Recommended Posts

Jeg sa for en stund siden opp min reiseforikring fordi jeg aldri er på ferie lenger i utlandet... men nå skal jeg jo på WDS i Danmark, og jeg blir i Danmark i 2-3 uker etterpå å besøker venner og kjente.... Jeg ringte NAV i dag og de skulle sende meg et slikt Europeisk helsekort.. men spørmålet er.... Burde jeg hatt reiseforsikring i tilegg?? Jeg forsto det sånn på NAV at jeg vil få dekket sykehus opphold om jeg har helsekortet, så hva dekker da evnt reiseforsikringen i tillegg?? Litt dumt å tegne reiseforsikring for bare 3 uker i Danmark tenker jeg..

Men jeg har overhode ikke peil på sånt.... Noen kloke hoder som kan lære meg mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseforsikring dekker jo ikke bare i utlandet. Ihvertfall ikke om du har en ordentlig en. Vår reiseforsikring gjelder fra man setter foten utenfor døra hjemme for å gå på jobb, reise til Egypt, eller dra på shopping i nabobyen. Den dekker da f.eks. tyveri, avbestilling av reise pga. sykdom, forsinkelser, skader/hærverk, mm. For eksempel er det reiseforsikringen vår som dekker tyveri av sykkelen til min kjære utenfor treningssenteret.

Så skaff deg en reiseforsikring du. :rolleyes2: Er du organisert så er det flere som har gode tilbud, selv har jeg gjennom NITO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis du betaler 50% av reisen med master card så er det reiseforsikring inkludert der. Man kan også tegne en reiseforsikring som gjelder kun for Norden, det er langt billigere enn for europa/hele verden. Jeg har i Gjensidige, den koster ca 600kr pr år for meg, sambo og sambo sitt barn når h*n er sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet godt hva den dekker innenlands.. Jeg hadde en slik type forsikring... Men siden jeg er fattig stundent og alenemor, så sa jeg opp alle "unødvendige" ting for å prøve å få ned de fast utgiftene... Gjorde om på litt forsikringer, tlf abonement osv.... Men reiseforsikringen hadde det kanskje vært lurt å ha ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du betaler 50% av reisen med master card så er det reiseforsikring inkludert der. Man kan også tegne en reiseforsikring som gjelder kun for Norden, det er langt billigere enn for europa/hele verden. Jeg har i Gjensidige, den koster ca 600kr pr år for meg, sambo og sambo sitt barn når h*n er sammen med oss.

Hm.. Kanskje jeg skulle ringe IF å høre om de har noe lignende der :rolleyes2: Men altså.... hvis jeg har helsekortet.. Hva betyr det i forskjell om jeg har eller ikke har reiseforsikring i DK da?? Hva vil jeg kunne få dekket med reiseforsikring kontra om jeg ikke har reiseforsikring?? (bortsett fra avbestilte flybiletter, dekkking av tapt bagasje osv....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Helsekortet gjør bare at du kan ligge på sykehus eller får behandling i det landet du er. Om du skulle bli syk og til og med dø, så vil ikke dine pårørende/arvinger få dekket hjemtransporten av deg uten reiseforsikring. Hvis du blir syk mens du er på ferie og har reiseforsikring vil du kunne få refundert utgiftene dine og reise på ny ferie når du blir frisk, det kan du ikke med helsekortet. Hvis fotoapparatet ditt blir stjålet eller bagasjen forsvinner eller leiebilen tar fyr, så du blir sittende stuck i fire dager på en dansk kro så er det dumt uten forsikring. Hvis du har bil og hjem/innbo forsikring, tegner en reiseforsikring i samme selskap gir dette som regel så store samlerabatter at reiseforsikringen blir en ubetydelig bagatell i løpet av ett år.

Det er forresten IF vi har, ikke gjensidige :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjensidige, reiseforsikring fra jeg går ut døren hjemme :rolleyes2: Veldig fornøyd med den, tror det er ung voksen greie, iallefall er det innbo og reiseforsikring i samme pakke.

Du burde definitivt ha reiseforsikring ja.

edit, ja se der. Så bra :whistle: Håper du blir fornøyd med if.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...