Gå til innhold
Hundesonen.no

Navneforslag


civga

Recommended Posts

Da er det vel på tide at jeg også skriver i denne tråden, om ikke lenge får vi et nytt familiemedlem :rolleyes2: Da lurte jeg på om dere som er så kreative kan hjelpe meg med stamtavle navn som begynner på J? Noen av dere her på sonen vet jo hvilken rase og hvilken kennel jeg skal hente valp fra, så ikke nevn noe om det :ahappy: Dette er så spennende og jeg gleder meg så masse! :whistle:

EDIT: kjønn er hann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, det glemte jeg jo helt å fortelle! Det er hann :rolleyes2:

Hihi. Ok. Ja då ropar jag ut ett par förslag på hanhunds namn på J till en ras jag inte vet :whistle:

Judo, Joppe, Jakiro, Jack, Jaxon, Jubel, Jumbo, Julle, Jaffs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter har ikke noe tema på kullet, så da er det fritt valg med navn som begynner på j.

Jeg vil gjerne ha navn på engelsk, setning ikke enkelnavn, og ikke menneskenavn. Ellers er det bare å komme med forslag, all forslag tas godt imot :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jynx. Men du, rase og sånn? :whistle:

Jynx er jo tispenavn :rolleyes2: Lillian Brendens Lille MY heter jo det.. (Tending Jynx).

Forslag:

Jitterbug, Jeweleer, Jackson (er ikke Jack faren?), Jack Daniels, Jack Frost, Jack the Ripper, (Captain) Jack Sparrow. Hang meg kanskje litt opp i Jack :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jynx. Men du, rase og sånn? :whistle:

Resten kommer nok når hun er klar for å komme ut med det :rolleyes2:

Jeg har gått igjennom litt sangtekster og sånn, syns det er såå mange navn som kan hentes fra sanger eller sangtekster:

- Just Like Heaven (the Cure)

- Just Like A Pill (Pink)

- Just In Case

- Just For A Thrill

- Johnny Be Good

- Joy To The World (Three Dog Night)

- Jack In The Box (Steve 'Silk' Hurley)

- Jailhouse Rock

- Jive Into The Night (Green Olives)

- Jumpin' Jack Flash (Rolling Stones)

- Just Around The Hill (Sash!)

- Just Got Lucky

- Just One Look (the Hollies)

- Just The Way You Are (Billy Joel)

- Just To Satisfy You (Willie Nelson)

- Just You 'N' Me (Chicago)

- Jet Pilot (Bob Dylan)

- Just Push Play

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kreative dere er og fine forslag! Kom gjerne med fler! :ahappy: Labbis: Det for dere vite om ikke så lenge, bare følg med på tråden :whistle: Kom gjerne med setninger sånn som Emma!

Caroline: Ja, jeg tenkte faktisk navn som var lik farens navn eller noe sånt. Han er jo også ganske lik faren sin :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig funnet ut hvilket navn som passer best til valpen min. Det endte med Jack Sparrow :flowers: Tusen takk for kjempe fine forslag!

Og til helgen avslører jeg hvilken valp som blir min og rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig funnet ut hvilket navn som passer best til valpen min. Det endte med Jack Sparrow :ahappy: Tusen takk for kjempe fine forslag!

Og til helgen avslører jeg hvilken valp som blir min og rase.

:ahappy:

Jeg syns fredag, to og en halv time fra lørdag kvalifiserer som "til helgen" :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig funnet ut hvilket navn som passer best til valpen min. Det endte med Jack Sparrow :ahappy: Tusen takk for kjempe fine forslag!

Og til helgen avslører jeg hvilken valp som blir min og rase.

Kult, det var et navn etter min smak :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig funnet ut hvilket navn som passer best til valpen min. Det endte med Jack Sparrow :ahappy: Tusen takk for kjempe fine forslag!

Og til helgen avslører jeg hvilken valp som blir min og rase.

Det er et kjempekult navn! Satt faktisk og tenkte på det selv på en eller annen ueksisterende fremtidshund for noen dager siden. :frantics:

Jeg skal bort i morgen tidlig og kommer ikke hjem før mandag kveld. Og jeg holder på å dø av nysgjerrighet nå! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da er det vel på tide å avsløre hvilken valp jeg skal ha :frantics:

Som de fleste har skjønt så er jeg stupforelsket i rasen aussie og da er det ikke nok med bare 1, hehe :ahappy: Så i juli henter vi en liten banditt fra New Thinking.

Mor: Easy It's My Life, eller Mathea som hun blir kalt til daglig.

Mathea.jpg

Far: Thornapple Mercury All Jacked Up, til daglig blir han kalt for Jack.

Jack.jpg

Regner med at dere vil se bilder av valpen min også? :ahappy:

IMG_6410.jpg

IMG_6409.jpg

IMG_6666.jpg

IMG_7347.jpg

IMG_7267.jpg

28726_397087211539_587051539_466150.jpg

28726_397087196539_587051539_466150.jpg

Min er helt til høyre. Gleder meg bare så masse til å besøke oppdretter, mor og valpene om noen uker. Da skal jeg kosemose med alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...