Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg kjøpt munnkurv?


Recommended Posts

Slipper man virkelig løs hunder som tipper over såpass at de kan risikere å skade andre hunder? :rolleyes2:

jepp, men så er det ikke andres hunder det evnt går ut over heller da. men mine egne. Og jeg er ikke så forferdelig beskyttende ovenfor hundene mine, men greit å kunne gjøre hverdagen tryggere for særlig de minste hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det mine egne hunder det evnt går ut over . har han ikke løs ¨på områder hvor vi kan møte uskyldige forbipasserende offere :rolleyes2: Langline er uansett notert :wub:

Ok. Er det bare dine egne hunder så får det også din egen sak. Men ja, langline er et godt hjelpemiddel det. :whistle:

Ellers kjenner jeg til frustrasjonen som solid jaktinstinkt kan være. Jeg har hatt en hund selv hvor enkelte av driftene var i overkant velutviklet for å si det sånn, det er vanskelig å få kontroll over. Slik atferd er ikke alltid så formbar rett og slett. Nå gikk den hunden aldri i jakt på andre hunder da, det gjorde det jo enklere.

Kan kanskje være lurt å sjekke ut Tøfflus råd før du kaster inn håndkleet. Det kan være utrolig mye nyttig å hente i lang rasekunnskap når man skal trene hund altså. Rasefolket har duster innimellom som alle andre grupperinger, men det er synd å la dustene overskygge ressursene. For de finnes også. I bøtter og spann faktisk! :ahappy:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, men så er det ikke andres hunder det evnt går ut over heller da. men mine egne. Og jeg er ikke så forferdelig beskyttende ovenfor hundene mine, men greit å kunne gjøre hverdagen tryggere for særlig de minste hundene.

Så lenge det er dine hunder, så får det være din sak. Men håper virkelig ikke at han får mulighet til å knøvle andres hunder, med eller uten munnkurv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo løst for deg, men ikke nødvendigvis for alle andre. Smekk iallefall på hunden en la(aa)ngline i tillegg til munnkurven, sånn at om han nå skulle få gått i jakt på en uskyldig liten hundesak får du forhåpentligvis lempet han unna før han rekker å skremme all livskiten ut av byttet, selv på litt avstand. Man kan ta skade uten å blø liksom, og jeg hadde blitt pissy om min lille hypotetiske valp hadde fått skrammer på sjelen av å bli jaktknøvlet og forsøkt drept.

Tenkte på dette i går kveld, men viste ikke helt hvordan jeg skulle skrive det. Så takk Mari, for at du skrev det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...