Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg kjøpt munnkurv?

Recommended Posts

Slipper man virkelig løs hunder som tipper over såpass at de kan risikere å skade andre hunder? :rolleyes2:

jepp, men så er det ikke andres hunder det evnt går ut over heller da. men mine egne. Og jeg er ikke så forferdelig beskyttende ovenfor hundene mine, men greit å kunne gjøre hverdagen tryggere for særlig de minste hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det mine egne hunder det evnt går ut over . har han ikke løs ¨på områder hvor vi kan møte uskyldige forbipasserende offere :rolleyes2: Langline er uansett notert :wub:

Ok. Er det bare dine egne hunder så får det også din egen sak. Men ja, langline er et godt hjelpemiddel det. :whistle:

Ellers kjenner jeg til frustrasjonen som solid jaktinstinkt kan være. Jeg har hatt en hund selv hvor enkelte av driftene var i overkant velutviklet for å si det sånn, det er vanskelig å få kontroll over. Slik atferd er ikke alltid så formbar rett og slett. Nå gikk den hunden aldri i jakt på andre hunder da, det gjorde det jo enklere.

Kan kanskje være lurt å sjekke ut Tøfflus råd før du kaster inn håndkleet. Det kan være utrolig mye nyttig å hente i lang rasekunnskap når man skal trene hund altså. Rasefolket har duster innimellom som alle andre grupperinger, men det er synd å la dustene overskygge ressursene. For de finnes også. I bøtter og spann faktisk! :ahappy:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, men så er det ikke andres hunder det evnt går ut over heller da. men mine egne. Og jeg er ikke så forferdelig beskyttende ovenfor hundene mine, men greit å kunne gjøre hverdagen tryggere for særlig de minste hundene.

Så lenge det er dine hunder, så får det være din sak. Men håper virkelig ikke at han får mulighet til å knøvle andres hunder, med eller uten munnkurv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo løst for deg, men ikke nødvendigvis for alle andre. Smekk iallefall på hunden en la(aa)ngline i tillegg til munnkurven, sånn at om han nå skulle få gått i jakt på en uskyldig liten hundesak får du forhåpentligvis lempet han unna før han rekker å skremme all livskiten ut av byttet, selv på litt avstand. Man kan ta skade uten å blø liksom, og jeg hadde blitt pissy om min lille hypotetiske valp hadde fått skrammer på sjelen av å bli jaktknøvlet og forsøkt drept.

Tenkte på dette i går kveld, men viste ikke helt hvordan jeg skulle skrive det. Så takk Mari, for at du skrev det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...