Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken blogglevrandør?


trulte

Recommended Posts

Har blogg fra Blogspot.com nå, men syns det er så vannvittig mye trykking for å legge inn bilder, og er ikke helt fornøyd ellers heller.

Har tenkt å bytte, men vet ikke til hva.

Noen som har forslag til meg? Gjerne til en der man kan laste opp flere bilder samtidig, og helst gratis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker wordpress veldig godt, til det meste. Man kan laste opp et drøss med bilder samtidig, og legge dem ut som lysbildeshow eller thumbnails med et par tastetrykk. MEn skal man ha bildene i stor størrelse etter hverandre blir det mye klikking da, så skal jeg lage et skikkelig bildespaminnlegg, laster jeg det heller opp til photobucket og limer inn html koden istedenfor.

Jeg har prøvd litt forskjellige bloggmodeller, men faller alltid tilbake på wordpress, skikkelig allsidig og masse muligheter for utseende etc. Det er definitivt den beste bloggtjenesten, og er gratis og.

http://www.wordpress.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker wordpress veldig godt, til det meste. Man kan laste opp et drøss med bilder samtidig, og legge dem ut som lysbildeshow eller thumbnails med et par tastetrykk. MEn skal man ha bildene i stor størrelse etter hverandre blir det mye klikking da, så skal jeg lage et skikkelig bildespaminnlegg, laster jeg det heller opp til photobucket og limer inn html koden istedenfor.

Jeg har prøvd litt forskjellige bloggmodeller, men faller alltid tilbake på wordpress, skikkelig allsidig og masse muligheter for utseende etc. Det er definitivt den beste bloggtjenesten, og er gratis og.

http://www.wordpress.com

Uhm, forklare sa du?? :rolleyes2:

Bruker kun wordpress jeg også. Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, forklare sa du?? :rolleyes2:

Som når du legger inn bilder her på sonen, bare med slike < > i stedet for slike [ ] rundt img og /img...

Jeg bruker trykker.com som i bunn og grunn er det samme systemet som wordpress, men som er norsk, slik at det blant annet er langt flere domenenavn å velge mellom (på grunn av færre brukere). Men ellers er det likt, og det er like store valgmuligheter i for eksempel design også videre. Det er veldig enkelt å få en slik blogg til å se både stilig og personlig ut! Og det er lett å legge inn sider på en god måte, slik at bloggen kan fungere like mye som en hjemmeside som en blogg. At du selv kan bestemme om hvorvidt du vil ha reklame eller ikke, syns jeg også er en positiv ting.

Når det kommer til bildeopplasting, bruker jeg ikke de innebygde tjenestene i det hele tatt, fordi jeg trives med å laste opp bildene til flickr først (noe som gjøres raskt og enkelt gjennom iphoto, programmet jeg uansett bruker til redigering og organisering av bilder) og deretter hente html-koden og klistre inn den i blogginnlegget. Det er også en funksjon på flickr hvor man kan legge bilder direkte i blogginnlegg, men for å få til det må man registrere bloggen sin, og det har ikke jeg giddet å gjøre. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Ingvild sa :rolleyes2:

Altså, på photobucket kan du merke av mange bilder på en gang, og nederst på siden står det hent koder (eller noe). Da velger du html koden, og får alle bildene på utklippstavla. Så går du inn i wordpress, og skifter til html-koding, altså på høyre kant av der du skriver innlegg kan du velge formatering (har ikke bloggen oppe nå, så blir dårlig forklart). Iallefall, der limer du inn koden fra photobucket, og voila har du en gedigen bildespam. Det eneste som er teit er at om bildene er bredere enn wordpress-layouten din, blir de kuttet i siden, de skifter ikke størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blogspot, og syns før at det var et herk å laste opp flere bilder til en post, men så kom jeg over et program som heter Windows Live Writer. Du laster ned programmet til pcen og skriver innlegget der. Man kan legge inn bilder enten som galleri (har ikke prøvd det), eller rett inn i bloggposten. Det er bare å finne fram til mappen, merke de man vil ha og så blir de lagt inn. Det er også enkelt å angi standardinnstillinger for alle bilder som legges inn, for eksempel kantlinje og justering (høyre, venstre osv), eller man kan endre for hvert enkelt bilde. Når du er ferdig med å skrive innleggget er det bare å publisere rett fra programmet. Mye bedre enn å starte helt på nytt med ny blogg der du ikke får med de gamle postene :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle sammen! Setter pris på det!

Opprettet først en wordprss-blogg, og så leste jeg innlegget fra Mistra, og nå har jeg innstallert det programmet. Det virker jo genialt!! Tusen takk for det tipset :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Ingvild sa :frantics:

Altså, på photobucket kan du merke av mange bilder på en gang, og nederst på siden står det hent koder (eller noe). Da velger du html koden, og får alle bildene på utklippstavla. Så går du inn i wordpress, og skifter til html-koding, altså på høyre kant av der du skriver innlegg kan du velge formatering (har ikke bloggen oppe nå, så blir dårlig forklart). Iallefall, der limer du inn koden fra photobucket, og voila har du en gedigen bildespam. Det eneste som er teit er at om bildene er bredere enn wordpress-layouten din, blir de kuttet i siden, de skifter ikke størrelse.

Oi, dette visste jeg ikke. Hum....

Men, da blir det ikke mellomrom mellom bilder sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo trooor det blir mellomrom, men nå er jeg ikke helt sikker faktisk, husker ikke i farten. Men om det ikke blir det er det bare å gjøre det manuelt da, lage mellomrom mellom kodene.

Herser du hva jeg mener med at de blir kuttet forresten. Hadde ikke vært noe problem om layouten var 600 pixler bred da. :ahappy:

Men altså, nå skal ikke jeg skryte wordpress opp i skyene på dette med bilder, lagde nylig en tråd om enklere måter å få mange bilder i et innlegg :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...