Gå til innhold
Hundesonen.no

Android marked

Wanderlust

Recommended Posts

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Et must er advanced task killer free. Det er an app. som viser hvilke programmer man kjører, og man kan avslutte alle på en gang. De fleste programmer blir ikke avsluttet riktig, og ligger i bagrunnen og bruker batteri.

Scandinavian keyboard er greit hvis man vil ha norsk tastatur. Velger man å laste det ned må man også ha Norwegian dictionary.

Det er de jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo ganske aktiv iPhone tråden, men jeg har jo byttet til Android nå så jeg kan jo være aktiv her også... :D

Noen programmer har jeg på Android som jeg også hadde på iPhone...

Dropbox = genialt, har reddet meg både på jobb, på styretsmøte i retrieverklubben og privat... Synkroniserer filer på PCn med Telefonen, så jeg hadde refferat fra forrige møte på telefonen, tada, reddet... :flowers:

RunKeeper = Treningslogger, logger med GPS og viser i kart.

Gule Sider = søke opp telefonnr og lagre direkte i kontaktlisten med et trykk.

Av Apps jeg har begynt å bruke med Android kan jeg i første omgang nevne...

Astro File Manager = Med 16Gb lagringsplass har jeg stort sett alt på mobilen, med Astro kan man finne filer og sende pr mail, slette å altmulig med filene man har i mapper på telefonen.

BarCode Scanner = Se min Avatar :D

Handcent SMS = SMS program, ryddigere og bedre en telefonens egen SMShåndtering...

LED Desire Light = Kun for HTC Desire, gjør kamera blitzen til lommelykt, forskjellige lysstyrker og morsekode.

NESoid Lite = Gjør telefonen om til en Nintendo! Sitter å spiller Super Mario, Turtles, Aladin, Tekken 2 osv på mobiltelefonen :hyper:

Et must er advanced task killer free. Det er an app. som viser hvilke programmer man kjører, og man kan avslutte alle på en gang. De fleste programmer blir ikke avsluttet riktig, og ligger i bagrunnen og bruker batteri.

Ikke nødvendig på Android 2.1 eller nyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du kan søke. Og du får vel kun opp de som er gratis (husk at mange av de er bare demoer), ettersom det ikke er mulighet for å kjøpe i Norge ennå (eller man får det vel til, men sånt blir for avansert for meg hvertfall :whistle: ).

Edit:

NESoid Lite = Gjør telefonen om til en Nintendo! Sitter å spiller Super Mario, Turtles, Aladin, Tekken 2 osv på mobiltelefonen :)

Men atte, hvordan får du tak i spillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte, hvordan får du tak i spillene?

Spillene til nintendo må man bare google seg frem til, de er jo så gamle at de kan kalles abandonware nå, så man kan laste de ned med nogen unde god samvittighet.

Hvorfor ikke? Jeg har HTC desire (den har vel android 2.1?), og på den er jeg stadig vekk inne på advanced task killer og avslutter programmer jeg ikke har fått avsluttet ordentlig.

Må vel inndrømme at det ser ut som om noen Apps har en tendens til å henge seg opp å tappe batteri ja, så jo, jeg er enig, en app-killer er nødvendig for dårlig kodede apps, men i daglig bruk så lukker apps seg selv når det er lite/behov for mer minne...

Astro file manager har en innebygt app-killer, den jeg bruker når jeg trenger det...

:whistle: Desire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillene til nintendo må man bare google seg frem til, de er jo så gamle at de kan kalles abandonware nå, så man kan laste de ned med nogen unde god samvittighet.

Må vel inndrømme at det ser ut som om noen Apps har en tendens til å henge seg opp å tappe batteri ja, så jo, jeg er enig, en app-killer er nødvendig for dårlig kodede apps, men i daglig bruk så lukker apps seg selv når det er lite/behov for mer minne...

Astro file manager har en innebygt app-killer, den jeg bruker når jeg trenger det...

:icon_redface: Desire :banana:

Kanskje jeg skal prøve astro file manager da.

Og jeg er helt enig: desire :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne, siden alle kule har Desire, så kan jeg jo spørre om det her. Jeg får ikke alarmen til å funke på den! Jeg skjønner ikkeno, og jeg hadde forsovet meg til utstillingen i dag, hadde det ikke vært for at venninna mi ringte. Jeg setter på alarmer, gjerne flere, og jeg har prøvd å krysse av for hvilken dag den skal gjentas på (selvom den ikke trenger å gjentas noen ganger). MEn allikevel ringer det ikke! Jeg har valgt alarmtone som er på telefonen, og da jeg skrudde på alarmen i går kveld, så stod det jo at alarmen var satt til ni timer fra nå. Men allikevel våkna jeg sju og ikke seks (og jeg våkner veldig lett). Halp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne, siden alle kule har Desire, så kan jeg jo spørre om det her. Jeg får ikke alarmen til å funke på den! Jeg skjønner ikkeno, og jeg hadde forsovet meg til utstillingen i dag, hadde det ikke vært for at venninna mi ringte. Jeg setter på alarmer, gjerne flere, og jeg har prøvd å krysse av for hvilken dag den skal gjentas på (selvom den ikke trenger å gjentas noen ganger). MEn allikevel ringer det ikke! Jeg har valgt alarmtone som er på telefonen, og da jeg skrudde på alarmen i går kveld, så stod det jo at alarmen var satt til ni timer fra nå. Men allikevel våkna jeg sju og ikke seks (og jeg våkner veldig lett). Halp?

Har du mobilen på lydløs om natta? I så fall funker ikke alarmen hvis du ikke velger at den skal ringe selv når den står på lydløs. Hadde en på jobben som fikk erfare det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller enda værre, du slår den av om natten.?

Desire er som en liten PC, har du slått den av så starter den ikke av seg selv for å gi alarm...

Sånn sett er den dummere en Nokia 5110...

Klokke - Alarmer = du har haket på grønn hake på den/de aktive alarmene?

Klokke - Alarmer - meny - innstillinger - "alarm selv i stille modus" og "alarm volum" på max...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Gratis applikasjoner som jeg har lastet ned. Tok ikke med spillene jeg har lastet ned. Anbefaler Appbrain.com, der ligger det nesten uendelig mange applikasjoner.

TV Guide - programmene til alle kanalene man har valgt kommer opp "hulter til bulter" med programmene i kronologisk rekkefølge.

Barcode scanner -bruker kameraet til å skanne en kode og kan deretter finne applikasjonen i Marked kjapt og greit.

Msn talk - messenger på telefonen

Dolphin Browser HD - bedre nettleser enn den som fulgte med Desire

Bubble - vater

Camera 360 - flere kameramuligheter

Dropbox - Greia er at man har dropbox på dataen, på telefonen og på en gratis konto på nett. Dersom man legger en fil i dropbox-mappa på dataen vil den også bli lastet opp til telefonen og nett-kontoen.

First aid - oppslag på alt mulig innen førstehjelp, på engelsk

FxCamera - flere kameramuligheter

Lykt - lommelykt

RealCalc - god kalkulator med blant annet trigonometri, logaritmer, funksjoner til statistikk-regning, flere rot-muligheter +++

SDMove - praktisk for å finne ut hvilke apps som kan bli flyttet til minnekortet. Man MÅ etter hvert flytte apps til minnekortet på grunn av plassmangel og da er det greit å enkelt få vite hvilke som kan flyttes.

Shazam - forteller deg hvilken låt som spilles i rommet du er i.

Skype - ringe gratis så lenge man er tilkobla nett og den andre også er pålogga på Skype

Unit converter - gjør om fra en enhet til en annen, f.eks. yard til meter. Valutakurs også, et hav av muligheter.

Unified remote - kan bruke telefonen som fjernkontroll til dataen, bytte sang i wmp, spotify osv, eller skifte mellom bilder man viser fram.

Where's my droid - ikke testet ut, men mener at man skal kunne sende et kodeord i en sms for å slå på lyden på tlf hvis man ikke vet hvor den er og lyden er av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Lommelykt er inkludert i Android 2.2, altså lommelykt apps er ikke nødvendig...

Betal-apps er jo mulig nå så hva har jeg kjøpt?

Ikke mye, men det er fryktelig enkelt med Google-checkout, trykk kjøp og det er kjøpt, enklere en iPåwns Appstore til og med...

RunKeeper Pro - mere funksjoner en gratisutgaven, endelig på Android! Skal ikke skryte på meg å bruke det for ofte, men Appen er genial..

SlideIT Keyboard - Genial innovativ måte å skrive på..! går fortere å skrive når man skal skrive bokmål, dialekt går ikke..

WiFi File Explorer - Lei av datakabelen? her er det bare å trykke inn en adresse i nettleseren på pcn, så får man tilgang til telefonen.! Hente bilder og andre filer, legge inn musikk osv...

Shasam Encore - Musikk gjenkjenning, vet ikke helt hva fordelen med Encore er over den gratis men?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Guest Michellus

Alien Abduction, det er et spill. Fikk min x10 mini pro i dag, og jeg må si at etter å ha lasta ned spillet, er jeg hekta! Gjør nesten ikke noe annet enn å spille det :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Task Manager - evig bra til å få drept ting (og er gratis versjonen)

My Tracks - til å recorde hva du gjør på gpsen (jeg bruker det til sporlegging og gåing)¨

Googles - ta et bilde av noe og dne søker på nettet etter hva det er. veldig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvordan man lager snarvei til f.eks Hundesonen på skjermbildet? Har HTC Desire Z.

Mine apps:

Camera 360

Dolphin Browser HD

Goggles

Gmail

Google translate

Gulesider (både den vanlige og den som slår opp ukjente nr ved innkommende samtaler)

Handscent SMS (foretrekker den andre, men trenger denne hvis jeg skal søke opp sms osv)

Jewels - spill!

Locate my Droid - får ikke denne til å funke?

My Tracks

Shazam (men så at jeg hadde soundhound)

Task manager

Trafikanten

Wapedia (norske wikipedia)

Zedge (mange bakgrunnsbilder, ringetoner osv)

Spotify

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan får man til det? :P

Og hvorfor står det at spotify'en min er offline? Jeg hørte jo på den i sted før jeg slo av og på mobilen, og internett funker :P

hehehe, du går inn på "internett" og trykker "menu-knappen" deretter "legg til bokmerke" :P Så legger du inn hundesonen der! :P

Spotify hasje eg peil på desverre :P Hasje tullet meg til å laste ned på mobilen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...