Gå til innhold
Hundesonen.no

Gratisprogram som kan regne turlengder?

SFX

Recommended Posts

Skrevet

Finnes det gratisprogram på nettet en kan bruke for å kartlegge hvor lang tur en har gått, om det finnes kart tilgjengelig på nettet (for eksempel gulesider.no) og en bare har fulgt stier?

Hvis ikke, kan noen lage det til meg? :getlost:

Skrevet

mulig google maps kan være behjelpelig? søke opp destinasjonen og se hvor veiene går og sette opp avstandskm?

Skrevet

godtur.no, denne kalkulerer hvor langt du har gått både til skogs og til fjells, så vel som etter veier. Hvor nøyaktig den er vet jeg ikke.

Skrevet

godtur.no, denne kalkulerer hvor langt du har gått både til skogs og til fjells, så vel som etter veier. Hvor nøyaktig den er vet jeg ikke.

Den var fin! Jeg skulle bare ønske jeg kunne tegne opp rute i stort kart. Jeg er likevel nok kontrollfreak, så det holder til mine turer :P

Takk til Emma som kom på dette :aww: Håper det kommer flere

Skrevet

Tusen takk! Jeg har bare fått testet God Tur, men den virker bra - den er i hvert fall rimelig presis i lengden på de løypene jeg vet hvor lange er. Morsomt, nå vet jeg hvor langt Tempelrunden vår er :aww:

Skrevet

Okei, her er dum-dumt spørsmål fra meg: koster det noe? Å bruke feks den innebygde programvaren på tlf som bruker GPS for å logge turer? Koster det i det hele tatt noe å bruke GPSfunksjonen på mobilen? :rolleyes2: Jeg vil også veldig gjerne ha sånn.. :whistle:

Skrevet

Okei, her er dum-dumt spørsmål fra meg: koster det noe? Å bruke feks den innebygde programvaren på tlf som bruker GPS for å logge turer? Koster det i det hele tatt noe å bruke GPSfunksjonen på mobilen? :rolleyes2: Jeg vil også veldig gjerne ha sånn.. :whistle:

Ikke for min del, jeg er tom for penger på kortet på mobilen min nå, men har brukt gpsen fordiom. Har prøvd noen programmer osv.. Skal faktisk ut å teste et nå! :wub:

Kan man logge turene med programmene som fulgte med på mobilen? :ahappy: Har ikke fått det til jeg, så har funnet meg noen andre programmer jeg må teste ut.

Skrevet

Ikke for min del, jeg er tom for penger på kortet på mobilen min nå, men har brukt gpsen fordiom. Har prøvd noen programmer osv.. Skal faktisk ut å teste et nå! :ahappy:

Kan man logge turene med programmene som fulgte med på mobilen? :whistle: Har ikke fått det til jeg, så har funnet meg noen andre programmer jeg må teste ut.

Takk for opplysningen! Men hvordan blir dette med kart? Jeg har ikke turt å prøve programmet/gps-programmer i frykt for å få regninger på flere tusen kr, men lastes ikke kart ned fra nettet? Dèt må vel koste noe?

Jeg tror forresten vi har samme mobil? SE C905? Jeg trodde man kunne logge med TrackID jeg? :rolleyes2:

Skrevet

Takk for opplysningen! Men hvordan blir dette med kart? Jeg har ikke turt å prøve programmet/gps-programmer i frykt for å få regninger på flere tusen kr, men lastes ikke kart ned fra nettet? Dèt må vel koste noe?

Jeg tror forresten vi har samme mobil? SE C905? Jeg trodde man kunne logge med TrackID jeg? :rolleyes2:

TrackID er en sånn greie som man bruker til å finne ut hva forskjellige sanger heter. Man kan spille inn lyd fra radioen f.eks, også kommer det opp hvilken sang det er som spilles av... Ikke for å logge hvor man tusler hen, altså :ahappy: *fniser litt av Huldra som såvidt vet opp ned på sin egen mobil* :wub::whistle:

Jeg prøvde ut 2 applikasjoner idag, men mobilen ble såklart tom for strøm da jeg var på tur hjem.. Men jeg så jo at den tok opp hvor jeg gikk, og det var veldig nøyaktig! Når jeg gikk under jernbanen så var jeg under jernbanen på kartet på mobilen også :hmm: Men jeg fikk jo ikke gjort meg ferdig, så har ikke noe bilde av kart med strek fra start til slutt på å vise frem :lol:

Skrevet

TrackID er en sånn greie som man bruker til å finne ut hva forskjellige sanger heter. Man kan spille inn lyd fra radioen f.eks, også kommer det opp hvilken sang det er som spilles av... Ikke for å logge hvor man tusler hen, altså :whistle: *fniser litt av Huldra som såvidt vet opp ned på sin egen mobil* :ahappy: :rolleyes2:

Jeg prøvde ut 2 applikasjoner idag, men mobilen ble såklart tom for strøm da jeg var på tur hjem.. Men jeg så jo at den tok opp hvor jeg gikk, og det var veldig nøyaktig! Når jeg gikk under jernbanen så var jeg under jernbanen på kartet på mobilen også :hmm: Men jeg fikk jo ikke gjort meg ferdig, så har ikke noe bilde av kart med strek fra start til slutt på å vise frem :lol:

FLIR! :wub: Gikk litt fort i svingene der gitt! :) Jeg turte ikke å åpne programmet engang i frykt for stor regning, men jeg tror nå jeg mente Treningsassistent. :lol: Men "TrackID" hørtes fryktelig riktig ut, sånn hundevennlig og greier også.. *fnis*

Skrevet

Du Anikken; nå som du sikkert har prøvd flere slike program, kan du tipse meg om ett? Jeg har lastet ned SportyPal, men fikk det ikke til å virke. Prøvde også treningsassistenten på telefonen, men den virket heller ikke. Må jeg forresten gjøre noe før jeg starter programmet; sette på GPS'en eller noe sånt? :frantics:

Skrevet

Du Anikken; nå som du sikkert har prøvd flere slike program, kan du tipse meg om ett? Jeg har lastet ned SportyPal, men fikk det ikke til å virke. Prøvde også treningsassistenten på telefonen, men den virket heller ikke. Må jeg forresten gjøre noe før jeg starter programmet; sette på GPS'en eller noe sånt? :frantics:

Jeg tror jeg har slått på et eller annet under posisjonsinnstillinger som gjør at det slår seg på automatisk når et program trenger det. Har ikke mobilen her nå (glemte den hjemme :ahappy:) så kan ikke sjekke, men mener det var noe sånt.

Jeg har et program som heter Map My Tracks som jeg har prøvd ut mens jeg har gått tur med hundene, og da har det lagret posisjonen min underveis i en gpx-fil som kan lastes opp og som man kan få på et kart,f.eks fra google maps. Men det har ikke jeg fått til enda :/ Men mener det skal være flere gratis-sider som kan legge gpx-koordinater ut på kart for en hvis en laster det opp. Må få sjekket det ut selv, men du kan jo gjøre et google-søk. :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...