Gå til innhold
Hundesonen.no

Gratisprogram som kan regne turlengder?

SFX

Recommended Posts

Finnes det gratisprogram på nettet en kan bruke for å kartlegge hvor lang tur en har gått, om det finnes kart tilgjengelig på nettet (for eksempel gulesider.no) og en bare har fulgt stier?

Hvis ikke, kan noen lage det til meg? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godtur.no, denne kalkulerer hvor langt du har gått både til skogs og til fjells, så vel som etter veier. Hvor nøyaktig den er vet jeg ikke.

Den var fin! Jeg skulle bare ønske jeg kunne tegne opp rute i stort kart. Jeg er likevel nok kontrollfreak, så det holder til mine turer :P

Takk til Emma som kom på dette :aww: Håper det kommer flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg har bare fått testet God Tur, men den virker bra - den er i hvert fall rimelig presis i lengden på de løypene jeg vet hvor lange er. Morsomt, nå vet jeg hvor langt Tempelrunden vår er :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, her er dum-dumt spørsmål fra meg: koster det noe? Å bruke feks den innebygde programvaren på tlf som bruker GPS for å logge turer? Koster det i det hele tatt noe å bruke GPSfunksjonen på mobilen? :rolleyes2: Jeg vil også veldig gjerne ha sånn.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, her er dum-dumt spørsmål fra meg: koster det noe? Å bruke feks den innebygde programvaren på tlf som bruker GPS for å logge turer? Koster det i det hele tatt noe å bruke GPSfunksjonen på mobilen? :rolleyes2: Jeg vil også veldig gjerne ha sånn.. :whistle:

Ikke for min del, jeg er tom for penger på kortet på mobilen min nå, men har brukt gpsen fordiom. Har prøvd noen programmer osv.. Skal faktisk ut å teste et nå! :wub:

Kan man logge turene med programmene som fulgte med på mobilen? :ahappy: Har ikke fått det til jeg, så har funnet meg noen andre programmer jeg må teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for min del, jeg er tom for penger på kortet på mobilen min nå, men har brukt gpsen fordiom. Har prøvd noen programmer osv.. Skal faktisk ut å teste et nå! :ahappy:

Kan man logge turene med programmene som fulgte med på mobilen? :whistle: Har ikke fått det til jeg, så har funnet meg noen andre programmer jeg må teste ut.

Takk for opplysningen! Men hvordan blir dette med kart? Jeg har ikke turt å prøve programmet/gps-programmer i frykt for å få regninger på flere tusen kr, men lastes ikke kart ned fra nettet? Dèt må vel koste noe?

Jeg tror forresten vi har samme mobil? SE C905? Jeg trodde man kunne logge med TrackID jeg? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningen! Men hvordan blir dette med kart? Jeg har ikke turt å prøve programmet/gps-programmer i frykt for å få regninger på flere tusen kr, men lastes ikke kart ned fra nettet? Dèt må vel koste noe?

Jeg tror forresten vi har samme mobil? SE C905? Jeg trodde man kunne logge med TrackID jeg? :rolleyes2:

TrackID er en sånn greie som man bruker til å finne ut hva forskjellige sanger heter. Man kan spille inn lyd fra radioen f.eks, også kommer det opp hvilken sang det er som spilles av... Ikke for å logge hvor man tusler hen, altså :ahappy: *fniser litt av Huldra som såvidt vet opp ned på sin egen mobil* :wub::whistle:

Jeg prøvde ut 2 applikasjoner idag, men mobilen ble såklart tom for strøm da jeg var på tur hjem.. Men jeg så jo at den tok opp hvor jeg gikk, og det var veldig nøyaktig! Når jeg gikk under jernbanen så var jeg under jernbanen på kartet på mobilen også :hmm: Men jeg fikk jo ikke gjort meg ferdig, så har ikke noe bilde av kart med strek fra start til slutt på å vise frem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrackID er en sånn greie som man bruker til å finne ut hva forskjellige sanger heter. Man kan spille inn lyd fra radioen f.eks, også kommer det opp hvilken sang det er som spilles av... Ikke for å logge hvor man tusler hen, altså :whistle: *fniser litt av Huldra som såvidt vet opp ned på sin egen mobil* :ahappy: :rolleyes2:

Jeg prøvde ut 2 applikasjoner idag, men mobilen ble såklart tom for strøm da jeg var på tur hjem.. Men jeg så jo at den tok opp hvor jeg gikk, og det var veldig nøyaktig! Når jeg gikk under jernbanen så var jeg under jernbanen på kartet på mobilen også :hmm: Men jeg fikk jo ikke gjort meg ferdig, så har ikke noe bilde av kart med strek fra start til slutt på å vise frem :lol:

FLIR! :wub: Gikk litt fort i svingene der gitt! :) Jeg turte ikke å åpne programmet engang i frykt for stor regning, men jeg tror nå jeg mente Treningsassistent. :lol: Men "TrackID" hørtes fryktelig riktig ut, sånn hundevennlig og greier også.. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Anikken; nå som du sikkert har prøvd flere slike program, kan du tipse meg om ett? Jeg har lastet ned SportyPal, men fikk det ikke til å virke. Prøvde også treningsassistenten på telefonen, men den virket heller ikke. Må jeg forresten gjøre noe før jeg starter programmet; sette på GPS'en eller noe sånt? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Anikken; nå som du sikkert har prøvd flere slike program, kan du tipse meg om ett? Jeg har lastet ned SportyPal, men fikk det ikke til å virke. Prøvde også treningsassistenten på telefonen, men den virket heller ikke. Må jeg forresten gjøre noe før jeg starter programmet; sette på GPS'en eller noe sånt? :frantics:

Jeg tror jeg har slått på et eller annet under posisjonsinnstillinger som gjør at det slår seg på automatisk når et program trenger det. Har ikke mobilen her nå (glemte den hjemme :ahappy:) så kan ikke sjekke, men mener det var noe sånt.

Jeg har et program som heter Map My Tracks som jeg har prøvd ut mens jeg har gått tur med hundene, og da har det lagret posisjonen min underveis i en gpx-fil som kan lastes opp og som man kan få på et kart,f.eks fra google maps. Men det har ikke jeg fått til enda :/ Men mener det skal være flere gratis-sider som kan legge gpx-koordinater ut på kart for en hvis en laster det opp. Må få sjekket det ut selv, men du kan jo gjøre et google-søk. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...