Gå til innhold
Hundesonen.no

speedy må kanskje kastreres

Recommended Posts

Skrevet

i dag drev speedy og lekte på gulvet.. han drev og lekte med ene bamsen sin.. så har han tydligvis jukket litt på den.. plutselig sto han m penis hengende i bakken og pep.. øverst på penis var det to klumper(ikke noe farlig ifølge vet)

penis var kjempe oppsvulmet og han fikk den ikke påplass selv.. jeg måtte hjelpe ham påplass med den..

men hvis dette først hadde skjedd så kom det til å skje flere ganger, og hvis det skjer når jeg ikke er hjemme så kan det få katastrofale følger..

:D:D:D:lol::D:D:D:D:D:D

Skrevet

Jeg spør sikkert mye dumt nå, men når man kastererer en hund da tar man vel bare bjellene?? Men hundens penis vil vel stadig være der?

Vil problemet gå vekk da?

Skrevet

ja.. problemet er at han jukker fordi han er kåt,, og hvis vi tar ballene så gjør han det mindre. og da slipper vi gjerne å ampurtere penis med alle de ulempene det medfører..

Skrevet
Sa dyrlegen at dette kunne bli et problem, eller kan det være et engangstilfelle? Tenker da på det at han ikke fikk den inn igjenn.

hun kunne nesten garantere meg 99% at dette kom til å skje igjen..

Skrevet

Det var jo ikke bra nei :lol: Å spesielt dumt siden du hadde tenkt å stille han ut... Aro var jo Einstein så for oss hadde det ikke så mye å si... Men når prosenten er slik er det det beste å kastrere han. Hørtes ikke bra ut med den episoden dere hadde idag. Flaks at du var hjemme...

Lurer på en ting til: han blir ikke mindre kåt når han blir eldre?

Skrevet
Det var jo ikke bra nei :lol:  Å spesielt dumt siden du hadde tenkt å stille han ut... Aro var jo Einstein så for oss hadde det ikke så mye å si... Men når prosenten er slik er det det beste å kastrere han. Hørtes ikke bra ut med den episoden dere hadde idag. Flaks at du var hjemme...  

Lurer på en ting til: han blir ikke mindre kåt når han blir eldre?

hun tvilte på det.. jeg spurte... men det er liksom ikke værd risken når han kan risikere å bli alvorlig syk før den tid liksom...

Skrevet

Usj da, ikke noe koselig... :lol:

Men må le litt av Speedy også da, syntes jeg ser han med bamsen sin. :D

Jeg kan ikke ha små hunder, tror jeg hadde ledd :D av de hele tiden jeg, de finner på så utolig mye søtt og bøll. :mrgreen:

Skrevet

nå har vi vært hos en veterinær til og vi har snakket med forskjellige oppdrettere. Og alle sier forskjellige ting. så jeg har bestemt meg for å se ann dette med kastreringen og slikt!!

Så vi håper alt skal gå bra!!

Skrevet

Hei Kine har ikke speedyen gjort noe slikt en gang før?

tror ikke at det er sååå farlig som vetten sier, og skulle det være så gale så kan du jo prøve med KJEMISK KASTRERING FØR DU TAR BJELLENE HANN`S, at dyrelegen annbefaler kastrering med en gang synes jeg er rart han er jo bare en valp og kjemisk kastrering kan funke like greit, og du kan da både bruke han til utstilling og avl senere. tror du skal høre med andre dyreleger for hvis han blir kastrert så kan jo han ikke stilles og heller ikke brukse i avl sånn som du hadde håpet på.

det beste hadde vell vært å følge med han av og til når han leker for å så ta han på fersken med å f.eks. sprute vann på han når han begynner å jokke (for all del ikke la han se hvor vannet kommer fra) for å se om dere kan f plukket av han denne u/vanen.

det at du kan se to klumper på penisen er jo ikke noe unormalt de skal være der, det er jo de som gjør at hannhunden henger fast i tispen når de parrer seg (kan ikke fjerne de) når disse klumpene (hevelsen) går ned igjen så vil jo peins normalt sett gå inn igjen i forhuden av seg selv. så lille Speedy har nokk hatt seg en liten hyrdestund med leken sin han, du skal ikke se vekk i fra at det gikk for han siden disse klumpene på penis var svulmet opp. :wink::(

Kastrering er siste utvei hvis du skal stille eller avle på hunden.

• 3 weeks later...
Skrevet

Min kineser jokket på bamser å allt som var, vi ga han hormonsprøyter hoss vetten for å få roet hormonene.

Dette fungerte bra .

Sener ble han kastrert , men han markerte fremmdeles å kunne jukke på ting... sier litt om sex lysten til den hunden. 8)

Skrevet
Min kineser jokket på bamser å allt som var, vi ga han hormonsprøyter hoss vetten for å få roet hormonene.

Dette fungerte bra .

Sener ble han kastrert , men han markerte fremmdeles å kunne jukke på ting... sier litt om sex lysten til den hunden.  8)

Det var lenge siden man har sett deg :( Har savnet din tilstede værelse her da :oops: :wink: Tror også der er andre som har det :( Er du tilbake for og bli nå eller? Har du hatt pc problemer eller noe sånn, siden det er så lang tid siden sidst?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...