Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig veterinær i Oslo/omegn


Recommended Posts

Cane har hatt et par flått på seg i helgen og den ene var det en sånn rød ring rundt. Så nå har jeg litt hetta og vil komme meg til dyrlege og få tatt blodprøve og få antibiotika forebyggende. Dette trenger jeg ikke verdens flinkeste veterinær til akkurat, derfor lurer jeg på om noen vet om en litt billig en rett og slett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane har hatt et par flått på seg i helgen og den ene var det en sånn rød ring rundt. Så nå har jeg litt hetta og vil komme meg til dyrlege og få tatt blodprøve og få antibiotika forebyggende. Dette trenger jeg ikke verdens flinkeste veterinær til akkurat, derfor lurer jeg på om noen vet om en litt billig en rett og slett?

Jeg var fornøyd med Sørum og Fet veterinærkontor da jeg bodde der ihvertfall, de brukte jeg til vaksiner og slike dagligdagse ting. Ellers tror jeg ikke Kløfta har så ille priser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsen Dyreklinikk er både flinke og billige (sammenlignet med MANGE andre steder i Oslo i hvert fall) - jeg har vært veldig fornøyd med både behandling, service og pris de gangene jeg har vært der (og det har blitt en del det siste året... :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste :)

Kløfta er billig på veldig mange av tingene jeg gjør iallefall. Også røntgen sist jeg tok det.

Mmm, men er ikke på Kløfta lenger, er rett ved Sandvika. :wub:

Takk for tips alle sammen! Kom gjerne med flere. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, men er ikke på Kløfta lenger, er rett ved Sandvika. :wub:

Takk for tips alle sammen! Kom gjerne med flere. :wub:

Hvis du skal tenke litt på distanse også (blir jo fort penger der også) så er jo Fornebu nærmest. Men har inntrykk (fra sonen) at Sinsen er utrolig bra, mulig at jeg prøver det selv neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe leter du etter billig veterinær i nærheten av Sandvika? Lykke til og si i fra om du finner :wub: Mulig det er billig og greit på Bekkestua, eventuelt Dyrehospitalet på Bekkestua. Hvorfor ikke ta en ringerunde? Som jeg sa i AN så bruker jeg kudoktoren min til enkle ting, men han ligger langt utenfor Oslo, lenger unna en Kløfta. Ellers har jeg brukt "dyre" steder, da jeg har en fiks ide om at de er flinke med litt alvorlige ting, jeg renner ikke ned slike steder uten grunn, selv om det kan virke slik, i og med at jeg visstnok skal kunne dette :)

Vet.høyskolen har vel ikke så ille pris de heller.

(digresjon: Kjente jeg ble litt provosert av at jeg liksom skal vite om slikt og at jeg er den som renner ned veterinærer, så jeg er kanskje litt skarp nå; Om man mener at spondylose, forkalkede knær, allergier, dehydrering, kraftig mave/tarminfeksjon eller aggresjon jeg ikke skjønte en dritt av, er bagateller og som jeg burde avventet og sett an til de var enda mer alvorlig syke så skjønner jeg jo tanken, men igjen jeg oppsøker bare dyre steder med slikt. Når det gjaldt tennene til A som knakk så viste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, men endte opp med å forholde meg rolig og betalte kun til kudoktoren når jeg chippet og vaksinerte han. Igjen, det er flere her inne som vet om billige veterinærer da jeg ikke gidder å fly ned veterinærer pga bagateller som ikke har utviklet seg her i Oslo (flått hadde jeg reist med til kudoktoren min). Grunnen til min lille utblåsning er at det har blitt sagt noe slikt om at jeg flyr ned veterinærer uten grunn tidligere og jeg regner med at noen har sagt noe slikt igjen til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(digresjon: Kjente jeg ble litt provosert av at jeg liksom skal vite om slikt og at jeg er den som renner ned veterinærer, så jeg er kanskje litt skarp nå; Om man mener at spondylose, forkalkede knær, allergier, dehydrering, kraftig mave/tarminfeksjon eller aggresjon jeg ikke skjønte en dritt av, er bagateller og som jeg burde avventet og sett an til de var enda mer alvorlig syke så skjønner jeg jo tanken, men igjen jeg oppsøker bare dyre steder med slikt. Når det gjaldt tennene til A som knakk så viste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, men endte opp med å forholde meg rolig og betalte kun til kudoktoren når jeg chippet og vaksinerte han. Igjen, det er flere her inne som vet om billige veterinærer da jeg ikke gidder å fly ned veterinærer pga bagateller som ikke har utviklet seg her i Oslo (flått hadde jeg reist med til kudoktoren min). Grunnen til min lille utblåsning er at det har blitt sagt noe slikt om at jeg flyr ned veterinærer uten grunn tidligere og jeg regner med at noen har sagt noe slikt igjen til deg.

Herremåne, Margrete. Jeg foreslo at hun skulle spørre deg fordi at dere befinner dere omtrent i samme område. Det slo meg som litt unødvendig å kjøre nesten en time for en blodprøve og resept på antibiotika. Beklager virkelig det, jeg ante ikke at det å ha informasjon om veterinærer på den kanten av Oslo var et sånt et følsomt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe leter du etter billig veterinær i nærheten av Sandvika? Lykke til og si i fra om du finner :P Mulig det er billig og greit på Bekkestua, eventuelt Dyrehospitalet på Bekkestua. Hvorfor ikke ta en ringerunde? Som jeg sa i AN så bruker jeg kudoktoren min til enkle ting, men han ligger langt utenfor Oslo, lenger unna en Kløfta. Ellers har jeg brukt "dyre" steder, da jeg har en fiks ide om at de er flinke med litt alvorlige ting, jeg renner ikke ned slike steder uten grunn, selv om det kan virke slik, i og med at jeg visstnok skal kunne dette ;)

Vet.høyskolen har vel ikke så ille pris de heller.

Tusen takk for svar. Har sendt ut en del mail, og har fått litt svar, se lenger ned. :whistle:

(digresjon: Kjente jeg ble litt provosert av at jeg liksom skal vite om slikt og at jeg er den som renner ned veterinærer, så jeg er kanskje litt skarp nå; Om man mener at spondylose, forkalkede knær, allergier, dehydrering, kraftig mave/tarminfeksjon eller aggresjon jeg ikke skjønte en dritt av, er bagateller og som jeg burde avventet og sett an til de var enda mer alvorlig syke så skjønner jeg jo tanken, men igjen jeg oppsøker bare dyre steder med slikt. Når det gjaldt tennene til A som knakk så viste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, men endte opp med å forholde meg rolig og betalte kun til kudoktoren når jeg chippet og vaksinerte han. Igjen, det er flere her inne som vet om billige veterinærer da jeg ikke gidder å fly ned veterinærer pga bagateller som ikke har utviklet seg her i Oslo (flått hadde jeg reist med til kudoktoren min). Grunnen til min lille utblåsning er at det har blitt sagt noe slikt om at jeg flyr ned veterinærer uten grunn tidligere og jeg regner med at noen har sagt noe slikt igjen til deg.

Jeg må si at jeg tolket det bare som at det er fordi du bor i nærheten, akkurat som jeg ville spurt 2ne om jeg lette etter veterinær på Kløfta. :)

Jeg sendte noen mailer rundt og har fått svar fra noen. Desidert dyrest var Petvett på Ekeberg, de skulle ha 2400,- for konsultasjon, blodprøve, resept og vaksine til valpis.

Foreløpig billigst er dyreklinikken på TAM Alna, de skal ha ca. 1400,- for det samme. Så mye penger å spare på å sjekke priser kan man si. :lol:

Edit: Kan jo sette opp de prisene jeg har fått i tilfelle noen skulle lure. :o

Tam Alna Dyreklinikk: Ca. 1400,-

Sinsen Dyreklinikk: Ca. 1650,-

Oslo Dyreklinikk: Ca. 2100,-

PetVett Ekeberg: Ca. 2400,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg tolket det bare som at det er fordi du bor i nærheten, akkurat som jeg ville spurt 2ne om jeg lette etter veterinær på Kløfta. :whistle:

Det kom frem som om jeg var den eneste som viste slikt... og da leste jeg nok med feil briller *ta på riktige briller*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre klinikker innenfor en mils radius, og to av dem har du listet som de to dyreste på din undersøkelse...

Jeg bruker den tredje, jeg innbiller meg at den er betydelig billigere, og det har i hvert fall vært veldig hyggelig å bruke dem - de kjenner deg igjen, de husker hvorfor du var der sist og kan følge opp det, også videre. Det synes jeg er hyggelig, i hvert fall. De heter Nordstrand Dyreklinikk. De er ikke så gode på å svare på mail, men de har ikke så mange ansatt og er ikke så store. De svarer kjapt og fint på telefon, er min erfaring.

Vil du vite mer, både positivt og negativt, kan du bare PM'e meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom frem som om jeg var den eneste som viste slikt... og da leste jeg nok med feil briller *ta på riktige briller*

Nei, det har ikke blitt sagt noe mer enn at du bor på denne kanten og dermed sikkert har bedre oversikt enn de som bor på andre siden av byen. :lol:

Snakk om prisforskjeller! ;)

Ja, var mye penger å spare på å ta en liten sjekkerunde først. :)

Kan du ikke plutte de prisene inn i den andre tråden om veterinærpriser i Oslo, som var for litt siden...? :whistle:

Jo, siden du spør så pent liksom? :P Det er ikke lett å ha oversikt over absolutt alt som er av tråder på det her forumet, og mest sannsynlig har jeg ikke lest den i det hele tatt siden jeg bor 140 mil unna liksom.

Har fått time i morgen hos den billigste, så da må alle sammen krysse fingrene for at de ikke finner noenting som helst på den blodprøven.. Får vel ikke svar enda, men. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane har hatt et par flått på seg i helgen og den ene var det en sånn rød ring rundt. Så nå har jeg litt hetta og vil komme meg til dyrlege og få tatt blodprøve og få antibiotika forebyggende. Dette trenger jeg ikke verdens flinkeste veterinær til akkurat, derfor lurer jeg på om noen vet om en litt billig en rett og slett?

Hvordan gikk det?

Ellie fikk også reaskjon på flått og jeg travet rett til dyrlegen, men de kunne ikke gi meg noe forebyggende, kun ta blodprøve etter 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det?

Ellie fikk også reaskjon på flått og jeg travet rett til dyrlegen, men de kunne ikke gi meg noe forebyggende, kun ta blodprøve etter 3 uker.

Har som sagt time i morgen. :whistle: Og jeg blir ganske sur hvis jeg ikke får noe mer hjelp enn som så, for hun damen spurte og jeg fortalte, så da vet hun hvorfor jeg kommer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kom dit og hun dyrlegen gjorde seg klar til å ta blodprøve. Spurte da om det var mulig å finne noe på blodprøven etter så kort tid. Da måtte hun gå og spørre en annen, og da hun kom tilbake sa hun at det var best å vente litt til før man evt tok blodprøve. Jeg ble egentlig bittelitt irritert kjente jeg, for jeg fortalte på telefonen at det var såpass kort tid siden. :blink: Hun virket egentlig ikke så flink hun her dyrlegen, veldig usikker og virket veldig "fersk". Akkurat dette med flått og borreliasmitte synes jeg jo de bør kunne selv om de er ferske, for det er jo noe alle dyr som er ute kan komme borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis antigener ikke kan sees på blodprøve før etter 3 uker, hva kan de egentlig gjøre?

Men det burde ha blitt opplyst om på tlf, så du slapp å dra ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...