Gå til innhold
Hundesonen.no

Baby angrepet av rottweiler i Bergen


Margrete

Recommended Posts

Er jo bare valpen jo.. jeg tenke lek med en gang.. Valper kan jo bite og trekke i lek, og itillegg hvis de har skarpe valpetenner så kan det fort bli sår.. Spesiellt på sart babyhud. En fot som stikker ut under et teppe kan sikkert se innbydende ut for lek. Så tror eiern har vært for uoppmerksom /sløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da..ikke en bra dag for hunder i Bergen i dag nei. :)

Men nok en gang skulle jeg ønske at de hadde gitt ut litt mer info i artikkelen. Hvordan har dette skjedd? Hadde vært greit å vite. Har hunden stått alene bundet utenfor senteret? Eller var eieren tilstede med hunden i bånd?

Lite å gjøre med det når ulykken først har vært ute, men slik info hadde nok vært til hjelp for alle de som ønsker å fremme at rottweileren ikke er en aggresiv hunderase av fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så blir den sikkert avlivd :wub:

Men det jeg absolutt IKKE skjønner er hvordan hunden/valpen har fått tak i babyen?? :)

Har foreldrene gått bort til valpen med ungen??

Har eieren av hunden latt valpen hoppe og sprette rundt??

Nei uansett er nok dette lite sannsynlig er hundens feil, jeg vil tro det er foreldrene til barnet og eieren til hunden som får ta dette på sin kappe. Men trist at det er hunden som må bøte med livet høyst sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dagbladet lagt ut artikkelen og. Helt lik vg sin, bare med et bilde av en fullvoksen, stor, siklende, blodtørstig rottweiler smørt ut over halve siden for å illustrere hvordan monsteret helt sikkert så ut :)

http://www.dagbladet.no/2010/05/26/nyheter/innenriks/hundeangrep/11869119/

Du hjelper jo ikke på hundehatet ved å skrive slikt om et bilde av en søt og tilsynelatende fredlig (men voksen) hund, da..

Troligvis har valpen i artikkelen sett en sprellende hundeleke oppi en vogn - bare "smakt litt" på den, og vips har barnet fått noen skraper.. Tviler dog på at den har valpetenner igjen (muligens hjørnetenner) - men hvis den HAR valpetenner bør det være en enkel sak å forklare hvor raskt slike skraper opp hud, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo egentlig ut som en ganske "uskyldig" sak, med tanke på hundens alder. Det er vel sjeldent 5 mnd gamle hunder går til angrep på noe som helst? Aldri hørt om det selv før i hvert fall... Nå er det lite bakgrunnsinfo på akkurat hva som skjedde etc man har da, men hadde vært intr å vite hva som skjedde.

Det virker som om media har en "agenda" tidvis rettet mot hunder. Å få de til å virke som en tikkende bombe alle som en omtrent. Nesten alle løper jo til media nå med hver sin "jeg har blitt bitt" historie, og de trykker det villig opp. Det er sjeldent man hører om andre dyr som skader mennesker, enda det er vel fler som har blitt drept eller alvorlig kvestet av eksempel okser eller hester i dette landet. Vi har vel bare hatt to hundedrap i Norge? Nå er jo hunder mye mer en del av samfunnet enn okser og hester, med tanke på hvor vi har de med oss etc, men det er nesten litt merkelig at media ikke er like ivrig å slå opp de sakene. Dyr skader menneske må vel være interessant, annet enn hund biter mann og okse spidder tyrefekter i Spania? Eller kanskje folk som omgås slike dyr veit at dyr er dyr, og uhell skjer. Og ikke løper av gårde til nærmeste journalist og blåser opp små saker til store kriser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert

Et vitne som så hendelsen reagerer kraftig på flere av kommentarene i kommentarfeltet under denne saken.

– Jeg sto utenfor inngangen. Like før moren kom ut, kom en annen hundeeier gående. Han tok klokelig en omvei da hunden som senere bet babyen ble svært aggresiv, sier mannen, som beskriver hunden som stor.

Han forteller at moren kom gående ut av senteren med datteren sin på armen like etter.

– Helt uten forvarsel kastet den seg frem mot henne og hoppet opp på to bein. Den gikk rett og slett til angrep. Babyen hadde på seg strømpebukse og dongeribukse og hunden fikk et tak under knehasen på jenten. Det gikk for og på en eller annen måte, fikk moren kastet vekk hunden, sier han.

Mannen som passet hunden hadde et langt slakt bånd, så hunden hadde ifølge vitnet nok av plass å bevege seg på.

Inne på senteret bisto ham moren og babyen før politiet kom.

– Babyen hylgråt og da moren tok av buksene så vi at hunden hadde bitt henne til blods. Hunden hadde bitt igjennom to lag med stoff, jeg tør ikke å tenke på hva som hadde skjedd om den hadde fått et bedre tak, sier han.

Han lar seg provosere av noen av BA.nos lesere som mener moren og babyen hadde skylden for det som skjedde.

– Jeg var der, det var stygt. Det var også vekterne og politiet enige om.

Jeg har vanskelig for å skjønne dette er en valp på 5mnd jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette finner jeg veldig rart. :)

Her snakker vi tydligvis om en 5 mnd gammel valp som må ha hatt et VELDIG hardt liv så langt. For en hund skal jo ikke være så aggresiv som det forklares her i en så ung alder. Enten det eller så er det her et øyenvitne som overdramatiserer. Uansett en stygg og trist sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da truffet "gale" valper som nærmest har satt seg fast i ansiktet mitt, et møte med en 5 mnd gammel av mellomstor rase en gang for noen år siden resulterte i kraftige blåmerker( etter tennende) både på armer og bein hos meg .valpen ikke aggresiv da, bare veldig leken/understimulert og uten styring. Så kan godt se for meg en større rottisvalp kan bite godt fra seg den også hvis den får det over seg. Og det trenger jo ikke være noe som helst aggresivt fra hundens side i det hele tatt.. Den valpen som hang i armene mine roet seg fint ned etterhvert med mer fokusert eier som arbeidet mer med hunden. Tanken min er iallefall at valper kan være riktig så "gale" til tider og kan sikkert klare og lage stygge bite/kloremerker på et lite barn... selv om det ikke er noe aggresjon med i bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby bet baby? Hmm... Vel, hvis det er sånn at en så ung hund virkelig angrep, så har jo helt tydelig den hunden noen problemer som burde vært jobbet relativt mye med. Spørsmålet er vel egentlig hva som har skjedd? Var den bundet fast? I så fall kan jeg ikke forstå hvor det evt. skulle vært. Er ikke noen steder å binde hund i nærheten av inngangen til Oasen såvidt meg bekjent. De har faktisk egen plass til sånt, som er inngjerdet og veldig grei... Hvis noen har holdt hunden, så burde kanskje de fått en preken, for dette høres jo bare rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...