Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobermann skutt


xxx12345

Recommended Posts

Ja, det lurte jeg også på. Ikke synes jeg egentlig det ser uten som noen slags kulehull heller?

Men uansett, god bedring til stakkars voffsen, heldigvis virket det ikke særlig alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være skudd fra luftpistol eller noe slikt? De kulene ser ut som softgunkuler i metall. Jeg ble skutt med det en gang, og da ble såret liknende. Jeg håper det går bra med hunden iallefall, og at han ikke blir redd folk etter hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har vært ute og luftet seg i hagen når dette er skjedd. Jeg har også min hund løs i hagen når jeg er hjemme.

Og eieren har nok ikke hatt hunden løs i hagen hele arbeidsdagen, akkurat det er nok bare klønete formulering i annonsen.

Jeg selv syns det er ekkelt at noen "skyter" hunder 5min unna her jeg bor.

http://www.ba.no/nyheter/article5129868.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har vært ute og luftet seg i hagen når dette er skjedd. Jeg har også min hund løs i hagen når jeg er hjemme.

Og eieren har nok ikke hatt hunden løs i hagen hele arbeidsdagen, akkurat det er nok bare klønete formulering i annonsen.

Jeg selv syns det er ekkelt at noen "skyter" hunder 5min unna her jeg bor.

http://www.ba.no/nyheter/article5129868.ece

Jeg satt å lurte på det samme; for det står at hunden kom i møte med eier når den kom hjem som vanlig og en hund ville neppe ha stått å "tatt" i mot flere skudd om den ikke var på ett område der den kunne stikke av. Så jeg satt å lurte på det inntil jeg så du skrev det. Da blir saken brått helt snudd om og det er en grusom grusom handling fra ett sykt sykt menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt å lurte på det samme; for det står at hunden kom i møte med eier når den kom hjem som vanlig og en hund ville neppe ha stått å "tatt" i mot flere skudd om den ikke var på ett område der den kunne stikke av. Så jeg satt å lurte på det inntil jeg så du skrev det. Da blir saken brått helt snudd om og det er en grusom grusom handling fra ett sykt sykt menneske!

Enig, da stiller saken seg helt annerledes. Men jeg synes fremdeles det er en merkelig sak.

Men uansett hvor hunden har oppholdt seg så er det jo en ufattelig handling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg finner mer forstyrende enten at et menneske har stått ved en annens hage og skutt på en hund 9 ganger (noe som neppe kan kalles tilfeldig) eller noen av de holdningene man finner i komentarfeltet nedover.

At så mange kan legge ut kommentarer om at de selv hadde skutt en slik "kamphund" dersom den kom inn på deres eiendom forstår jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vet ikke hva jeg finner mer forstyrende enten at et menneske har stått ved en annens hage og skutt på en hund 9 ganger (noe som neppe kan kalles tilfeldig) eller noen av de holdningene man finner i komentarfeltet nedover.

At så mange kan legge ut kommentarer om at de selv hadde skutt en slik "kamphund" dersom den kom inn på deres eiendom forstår jeg ikke. :)

Sitter og leser enkelte av de kommentarene jeg også. Får helt hakeslepp :wub:

Dette er en av grunnene til at jeg ikke setter opp en hundegård som dyrene kan være i når jeg er på jobb. Har hørt mange stygge historier om hunder som har blitt plaget og ikke kommer seg bort :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser enkelte av de kommentarene jeg også. Får helt hakeslepp :wub:

Dette er en av grunnene til at jeg ikke setter opp en hundegård som dyrene kan være i når jeg er på jobb. Har hørt mange stygge historier om hunder som har blitt plaget og ikke kommer seg bort :)

Ja når hunden tydligvis ikke kan være trygt ute på egen eiendom engang er det nok bedre for den å ligge innendørs.

Måtte bare slutte å lese de kommentarene merket jeg. Forstår virkelig ikke hvordan folk tenker. :wub:

Og eieren måtte jo selvsagt være et dophodet siden han hadde en dobermann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhjelp! Jeg trodde det var snakk om Erdal på vei til Åsane, ikke på Askøy. Det er jo fra Erdal min kjære Nökken kommer fra, så der er vi kjent. Så utrolig ekkelt, og fy fabian så sint jeg hadde vært dersom det hadde vært min hund.. Noen burde påsett at jeg ikke kom i kontakt med noe skytevåpen hvis jeg møtte den psykopaten som har gjort dette..

Jeg synes det ligner på hull fra luftgevær, de er også ganske så små, og det er jo sånt man får kjøpt overalt. Men hvis hunden har vært løs, hvordan har de klart å fått banket inn ni kuler? Hvorfor løp den ikke sin vei, eller klarte å rømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars voffs! :) Men jeg syns det så ut som stikksår.. Og oppå ryggen.. Må ikke den da ha blitt beskutt ovenifra for å få kulehull oppå ryggen? Det var heller ikke funnet kuler i hunden.

Jeg kan jo ikke si noe egentlig om saken, men jeg syns det så litt merkelig ut ut ifra beskrivelsen og bildene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars voffs! :) Men jeg syns det så ut som stikksår.. Og oppå ryggen.. Må ikke den da ha blitt beskutt ovenifra for å få kulehull oppå ryggen? Det var heller ikke funnet kuler i hunden.

Jeg kan jo ikke si noe egentlig om saken, men jeg syns det så litt merkelig ut ut ifra beskrivelsen og bildene..

For meg ser det ut som om hunden har rotet seg inn i et piggtrådgjerde. Ingen vet hva som er skjedd her, kanskje best å dempe reaksjonene litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på antall hull, størrelse og spredning ser jeg ikke på det som usannsynlig at hunden har blitt skutt med hagle, da antakelig fra en viss avstand siden skadene ble såpass minimale. Fra luftgevær hadde det blitt andre sår da kulene er større og ikke like "kulete" (i allefall ikke de vi har i vårt gevær), stikksår er det neppe- alt for små hull (med mindre vi snakker ett spyd).

Uansett hva som har skjedd håper jeg inderlig vedkommende som skadet hunden gjordet for en annen grunn enn ungdomsmorro (som hundeeieren tror det er), da håper jeg heller på en gal saubonde el. Da har de iallefall en viss grunn utenom gleden over dyreplageri.

MEn vi vet ikke hva som har skjedd, og antakelig får amn aldri vite det heller. Nok ett godt argument for å følge hundeloven: båndtvang i båndtvangs tid og kontroll med bikkja hele året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...